Málo vídaný a velmi dramatický finiš se odehrál při nedělní repríze závodů Formule E na okruhu v Misanu. Poté, co po sobotní diskvalifikaci Antonia Félixe da Costy byl Oliver Rowland jmenován vítězem prvního závodu, zdálo se dlouhou dobu, že zvítězí i v tom druhém. Vlastně již byl prakticky suverénním vítězem, neboť za ním jedoucí Pascal Wehrlein měl drobnou ztrátu, která se zdála být v posledním okruhu nedostižitelná. Jenomže Nissan zřejmě špatně kalkuloval a svému pilotovi nesprávně rozvrhl spotřebu energie. Několik zatáček před cílovou páskou najednou britský pilot začal zpomalovat, načež se propadl na úplný konec startovního pole. Jeho baterie byla na nule, motor neměl z čeho brát energii. Rozhořčený Rowland si následně nebral servítky, na omluvu svých inženýrů nehledě.
Sestřih kvalifikace
„Omlouváme se. Vůbec nevíme, co se stalo. Na naší straně se tvářilo vše v pořádku,“ reportoval ihned po nastalé situaci inženýr. „Dopr…e, tak snad vám to k..va hlásí, kolik mi zbývá energie,“ žehral na výkon kolegů Rowland. Nebýt této chyby, mohl pilot Nissanu ovládnout celý víkend a upevnit si vedoucí pozici i v celém seriálu, která mu připadla už po sobotním výkonu. Děkovat nakonec nechal právě Wehrlein a Porsche. To mělo skvěle rozjetou už první ePrix, Němec vedl a nakonec ji vyhrál da Costa. Jenomže po kolizi a penalizi bylo Porsche smolně bez bodu. Nedělní závod tak byl jistým vykoupením.
NOTHING LEFT 😮
— Formula E (@FIAFormulaE) April 14, 2024
This was the moment @oliverrowland1 ran out of energy on the final lap of the #MisanoEPrix, allowing @PWehrlein to take the win! pic.twitter.com/zx4C6GKOK2
Velké drama se odehrálo i o pozice za ním. O druhou a třetí příčku si to v závěrečných metrech rozdala trojice Jake Dennis, Nick Cassidy a Nico Müller, která nakonec i dojela ve jmenovaném pořadí. Rozhodovalo se však až na cílové pásce, kde těžil z dobrého výjezdu z poslední zatáčky Cassidy, jenž se na poslední možnou chvíli protáhl před pilota Abt Cupra. Oba dělilo jen 5 setin sekundy! Přesto Müller vyjel pro Cupru nejlepší výsledek od vstupu do Formule E a sám vyrovnal 3 roky starý počin.
A DRAMATIC battle for the final spot on the podium 😤@NickCassidy_ beat @nico_mueller to the line by just five hundredths of a second!!#MisanoEPrix pic.twitter.com/JzjLZz2lGI
— Formula E (@FIAFormulaE) April 14, 2024
Ani vítězstvím v nedělní kvalifikaci se premiérovému triumfu v sérii nepřiblížil Jake Hughes. Jemu podmínky v Misanu vyhovovaly a celý víkend patřil mezi nejrychlejší. Bohužel pro něho se mu nevyhnuly drobné kolize a následně si i podle komisařů počínal při jednom z předjížděcích manévrů nepovoleným způsobem. Po pětisekundové penalizaci přesto po srdnatém výkonu dokončil jako osmý. Jeho postih pomohl k sezonnímu maximu druhému Nissanu pilotovanému Sachou Fenestrazem. Na první body dosáhl i jediný letošní nováček v barvách Maserati Jehan Daruvala.
Velmi nepovedený reparát opět složil da Costa, jehož vyhlídky na sedačku u Porsche na příští rok se zase o něco vzdálily. Po vlastní chybě, kdy narazil do zádě jednoho ze soupeřů, byl nucen navštívit mechaniky a propadl se na konec pole. Na výraznější postup vpřed už se posléze nevzmohl. Podobný osud potkal i Normana Nata z Andretti, který měl závod rozjetý na umístění v top 5. Nezvyklé technické problémy zase zastihly Mitche Evanse. Novozélanďan dokonce v jednu chvíli zcela zastavil auto na dráze, načež se po chvíli zase rozjel. Závod přesto nedokončil.
Další zastávkou šampionátu Formule E je Monako, které bude hostit závody již 27. dubna.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 7/10
Nejlepší pilot: Oliver Rowland
Největší smolař: Oliver Rowland
Číslo závodu: 0,8 %, tolik energie na kolo šetřili jezdci ve slipstreamu
Nejrychlejší kolo: Pascal Wehrlein
Za očekáváním: Envision Racing
Výsledková listina
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | - | 26 |
2. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +1,933 s | 18 |
3. | Nick Cassidy | Jaguar TCS Racing | +2,221 s | 15 |
4. | Nico Müller | ABT Cupra | +2,271 s | 12 |
5. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E | +5,230 s | 10 |
6. | Sérgio Sette Camara | ERT Formula E | +5,727 s | 8 |
7. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | +6,794 s | 6 |
8. | Jake Hughes | NEOM McLaren | +8,236 s | 7 |
9. | Jehan Daruvala | Maserati Racing | +8,714 s | 2 |
10. | Sam Bird | NEOM McLaren | +11,912 s | 1 |
11. | Lucas di Grassi | Abt Cupra | +12,415 s | |
12. | Maxmilian Günther | Maserati Racing | +13,387 s | |
13. | Edoardo Mortara | Mahindra Racing | +14,171 s | |
14. | Dan Ticktum | ERT Formula E | +17,875 s | |
15. | Nyck de Vries | Mahindra Racing | +21,935 s | |
16. | Norman Nato | Avalanche Andretti | +1 kolo | |
17. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | +1 kolo | |
18. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | DNF | |
19. | Oliver Rowland | Nissan Formula E | DNF | |
20. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | DNF | |
21. | Sébastien Buemi | Envision Racing | DNF | |
22. | Robin Frijns | Envision Racing | DNF |