Formule E má novou doprovodnou sérii. Příležitost zde dostanou závodníci do 25 let

Formule E má novou doprovodnou sérii. Příležitost zde dostanou závodníci do 25 let
Fotografie: NXT Gen Cup
  • Doprovodná série ponese označení NXT Gen Cup
  • Šanci zviditelnit se dostanou pouze závodníci ve věku od 15 do 25 let
  • První závody se odjedou už letos během evropské části kalendáře Formule E

Už delší dobu platí, že Formule E chce aktivně podporovat rozvoj mladých talentů. Neustále se tak hledají cesty, které by nadějným závodníkům usnadnily cestu k profesionální kariéře. Nyní série elektrických formulí přichází s nápadem na zařazení nového doprovodného šampionátu nazvaného NXT Gen Cup, v němž budou dostávat příležitost pouze ženy a muži ve věkové hranici 15 až 25 let. Bez zbytečných odkladů jej do svého programu Formule E zařazuje již letos, přičemž čeká se už pouze na oficiální schválení Mezinárodní automobilové federace FIA.

NXT Gen Cup je projektem, který vznikl už v minulém roce jako podpůrná skandinávské série cestovních vozů. Nyní se však dočká rozšíření o závody napříč Evropou. Startovní listiny jednotlivých týmů budou uzavřeny a oznámeny v příštím týdnu, přičemž Formule E již nyní prozradila, že mnoha účastníkům bude pod 17 let. Jednoznačně se tak nejedná o sérii, která by měla zvyšovat popularitu mateřského šampionátu, spíše jde o líheň talentů. Proto také příhodné označení NXT. Celkem se letos počítá se 6 závody během zastávek po Evropě. Každý ze závodů bude sestávat z tréninku, kvalifikace a samotného hlavního závodu.


Všech 20 jezdců ve startovním poli dostane k dispozici elektrickou verzi Mini Cooperu SE, pracovně označovanou jako LRT NXT1. V útrobách ikonického britského vozu bude uložen elektrický motor s pohonem na přední kola o ekvivalentním výkonu 135 kW. Chybět nebude ani prvek po předjíždění, takzvaný push–to–pass system, který poskytne dalších 45 kW navíc. Auta budou fungovat již na 800V architektuře ve spojení s baterií o kapacitě 35 kWh. Samozřejmostí je již regenerativní systém brzdného účinku, ale třeba i nastavitelné tlumiče Öhlins.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze