Po relativně povedených testech ve Španělské Valencii, které opět naznačily sílu Porsche, zaznamenal António Félix da Costa velmi mizerný start do nového ročníku. Prozatím je Mistr světa z roku 2020 po třech závodech bez získaného bodu a v průběžném hodnocení se pohybuje na dně mezi již tradičními odpadlíky z týmů Mahindra nebo Abt Cupra. Toto postavení ale absolutně neodpovídá potenciálu černobílých vozů ani pilota samotného. Otázkou je, co se aktuálně s Portugalcem děje.
Naštěstí pro automobilku ze Stuttgartu, totéž neplatí pro druhého jezdce Pascala Wehrleina, jenž se ziskem 38 bodů drží prapor party Floriana Modlingera na průběžném třetím místě. Po zrušení závodu v indickém Hajdárábádu, jenž se měl uskutečnit 10. února, vznikla v kalendáři 7týdenní mezera. V případě Porsche a da Costy bezesporu velmi vítaná pauza.
„S Antóniem velmi intenzivně pracujeme. Být po třech závodech bez bodu je pro něho, ale i pro nás, zklamáním,“ komentoval aktuální situaci Modlinger pro racingnews365.com. „Máme konkurenceschopné auto a António už v minulosti dokázal, že je schopen vyhrávat závody s různými vozy v nejrůznějších šampionátech. Při práci s ním se soustředíme na tempo na jedno kolo. Jinými slovy se ho snažíme kvalifikovat na přední příčky startovního roštu. Minulý rok odjel pár neskutečných závodů, kde ukázal své schopnosti probíjet se polem vpřed a získávat pozice. Předjíždění se v letošních třech ePrix ukázalo být velmi obtížné, a to je důvod, proč nebyl schopen podat dobrý výkon.“
Už za 14 dní je na programu ePrix v brazilském São Paulo, kde 32letý rodák z Cascais v minulosti zaznamenal solidní výsledky. V loňském roce se zde kvalifikoval na druhém místě a nakonec byl tento počin nejlepším z celé sezony. Na tento úspěch by nyní chtěl navázat a vrátit se zpět mezi nejužší špičku jezdců Formule E.
„Určitě mu to dodá motivaci předvést, co umí. Je to nesmírně důležité pro celý tým, protože jedna věc je jasná – potřebujeme najít ztracené dvě až tři desetiny sekundy v kvalifikačním tempu. Koneckonců jako tým potřebujeme, aby obě auta konzistentně dokončovala závody na bodovaných pozicích, abychom mohli bojovat o tituly v tomto vysoce konkurenčním šampionátu,“ říká šéf Porsche.