ERT dusí finanční problémy, další existence týmu je v ohrožení

ERT dusí finanční problémy, další existence týmu je v ohrožení
Fotografie: Formule E
  • Čínský tým ERT se po odchodu automobilky Nio ocitá bez sponzora
  • Týmu docházejí finanční prostředky pro další rozvoj
  • Poslední naděje, jak zaujmout potenciální partnery, se upírají k asijským závodům

Rozplést složitou vlastnickou strukturu týmu ERT (Electric Racing Technologies) je z nezaujatého pohledu takřka nadlidský úkol. Stáj s čínskou licencí v její historii postupně přebírala řada organizací, přičemž všechny byly vzájemně nějakým způsobem propojeny. Navenek do minulého léta tým vystupoval jako Nio, jenomže automobilka hrála roli pouze titulárního sponzora. A jelikož vynaložené investice přišly zejména mezi lety 2017 až 2020 vniveč, rozhodla se společnost z Formule E vystoupit. A tak je tu nyní ERT. Otázkou je, na jak dlouho.

Vzhledem k roztříštěné historii týmu je v sázce především jeho stabilita. Bez stálého proudu financí, které poskytovalo Nio, je prakticky už nyní nad propastí. Bez automobilky v zádech, byť nikterak velké, se přitom k vytvoření partnerství nedaří oslovit ani velké korporátní značky. Ostatně problémy dát se s někým podobným do holportu mají i daleko zvučnější týmy. Jen málo velkých globálních firem je proto nyní k vidění ve Formuli E. Možná jednou z posledních nadějí ERT na to, jak tyto firmy oslovit, jsou letošní závody v Asii, konkrétně v Číně a Japonsku.


„Závody ve velkém městě jako Šanghaj jsou vážně pozitivní, protože se o Formuli E v mé zemi nyní více mluví. Mluvíme aktuálně s mnoha potenciálními partnery. Jakmile tu budou závody, věci se tak nějak dají do pohybu. Vysílání poběží na nejlepším bezplatném kanálu na asijském televizním trhu, což také zvýší expozici šampionátu. Čína je největším trhem s elektromobily, pokud jde o množství značek i počet prodaných aut, takže si myslím, že je to správné načasování. Věříme v šampionát a budoucnost Formule E,“ uvedl v rozhovoru pro the–race.com šéf týmu ERT Alex Hui.

To je poněkud v rozporu s rozhodnutím značky Nio, ale budiž. Nicméně jsou tu i známky možných alternativ. Například BYD, obrovský nadnárodní koncern, se již objevil v padoku v Mexiko City při premiérové ePrix letošní sezony a svou další návštěvu chystá do Sao Paula. Skloňována je i značka Geely, která se podrobněji zajímá o dění ve Formuli E. Z aktuálního vývoje situace je však patrné, že pro ERT jsou finanční problémy velmi palčivým tématem vyžadující okamžité řešení. Svědčí o tom i nepřítomnost Huie v Mexiku, namísto čehož se věnoval schůzkám s možnými investory.

Přepychová základna v Silverstone a dvojice nadějných jezdců je znakem velkých ambicí, ale před týmem nyní leží jiný úkol, tím je jednoznačně záchrana. Začátek sezony 2024 není výsledkově uspokojivý, i když přinejmenším v Rijádu z toho mohlo být i pódium namísto devátého místa. Na druhou stranu Jaguar spolu s Porsche prakticky zabírají 8 míst ve startovním poli, takže z určitého úhlu může být na výsledek nahlíženo jako na malé vítězství. Aby však i v nadcházejícím roce bylo ERT součástí Formule E, bude muset předvést více. A především pak na té manažerské úrovni.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze