Už pohled do startovní listiny předsezónních testů indikuje cosi zvláštního. Chybí v ní již tradiční značka Nio a jeden ze šesti konstruktérů, které aktuálně Formule E ve svém poli má. Namísto toho se objevuje nic neříkající název „nového“ týmu ERT Formula E. Praktický důsledek? Minimální. V rámci týmu jde pouze o změnu názvu pod novými investory. Struktura by alespoň pro sezónu 2024 měla zůstat neměnná. Poněkud zvláštní ale je, že ani z oficiálního oznámení se svět nedozvěděl jméno investorské skupiny. Ví se pouze to, že obchodní zájmy má v Hongkongu a Macau.
ERT Formula E Team is born ⚡️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) October 20, 2023
A new era as a seven-season partnership with Chinese car manufacturer NIO draws to a conclusion.
Podle prohlášení chce ERT budovat vlastní inženýrské kompetence v rámci Formule E, plánuje tak do budoucna motory zásobovat i ostatní účastníky. Už napřesrok přitom dojde k další iteraci pravidel. Tehdy na scénu vstoupí omlazená verze současné generace aut. Není však zřejmé, že už pro toto období najde ERT odběratele. Podle svých slov chce těžit především z vlastního, na OEM (dodavatelé komponent, ze kterých je pak tvořen elektromotor) nezávislého vývoje pohonné jednotky.
„Jako jediný tým Formule E, který není v současné době vázán na OEM, byl vývoj našeho pohonného ústrojí a softwaru prováděn nezávisle, což nás staví do jedinečné pozice. S využitím toho, co jsme se již na dráze naučili, jsme zjistili, že v otázce zlepšení výkonu elektrických aut máme co nabídnout. A to nejen ve vztahu k pohonným jednotkám, ale i k celému konstrukčnímu řešení vozidel. To se nyní ukazuje jako zajímavé pro automobilový průmysl i motoristický sport,“ sdělil v prohlášení Alex Hui, který tak pokračuje v roli šéfa týmu.
Automobilka Nio, která zpočátku tým vlastnila skrze zesnulého Martina Leache a jeho společnost Nextev, se již od roku 2024 nebude jakkoliv podílet na provozu týmu Formule E. Společnost byla hlavním sponzorem od roku 2019 až do konce minulé sezóny. Loni došlo k přestěhování jeho ústředí z Oxfordu do Silverstone. Dosud nejlepšího výsledku tým dosáhl v minulém ročníku, kdy skončil celkově devátý. Maximem v závodě je páté místo, na něhož naposledy dosáhl Sergio Sette Camara v ePrix Hajdarábádu.