Úvodní závody jsou v posledních sezonách specialitou Porsche. A i letošní ročník začal pro stuttgarskou prémiovou automobilku výborně. Pascal Wehrlein do Mexico City přijel ve výborné náladě a svou pohodu přenesl i do výkonů na dráze. V kvalifikaci si vedl nejlépe ze všech a připsal si čtvrtou pole position v kariéře, když ve finálovém duelu s velkým náskokem porazil Sébastiena Buemiho z týmu Envision. V tempu pak nepovolil ani v samotném závodě. Úvodní metry opět patřily německému pilotovi, který do první zatáčky najížděl nikým neatakován. Od tohoto momentu navíc před sebe s výjimkou výjezdů mimo ideální stopu pro útočný mód nikoho nepustil a dominantním způsobem si dojel pro páté vítězství ve Formuli E.
Sestřih kvalifikace
O to ještě po závodě mohl přijít. Na paškál si jej vzali sportovní komisaři kvůli potenciálnímu porušení technických pravidel, které v době probíhající ePrix nebylo blíže specifikováno. Problém se ovšem týkal i dalších vozů s pohonem Porsche. Tedy i úřadujícího mistra světa Jakea Dennise a jeho kolegy z týmu Andretti. Po více než čtyřech hodinách nakonec vedení závodu dospělo k závěru, že k porušení technických předpisů nedošlo a všichni jezdci vyvázli bez dodatečných penalizací. Wehrlein tak o své vítězství nepřišel a mohl začít naplno oslavovat. Později se objevil i důvod vyšetřování. Komisaři zkoumali, zda vozy nevybočovaly mimo mantinely v oblasti mapování plynového pedálu.
Spolu s ním se na stupně vítězů podívali ještě druhý Buemi a třetí Nick Cassidy, nováček v barvách továrního Jaguaru. I oni zažili bezproblémový závod a v jeho závěru měli své pozice se slušným náskokem pokryté. To za nimi se do posledních metrů bojovalo. Druhý pilot Jaguaru Mitch Evans si musel strážit svou pátou pozici před dotírajícím Jeanem–Éricem Vergnem z DS Penske. Ten se jej v posledních kolech snažil na zkrácené verzi okruhu bratří Rodríguezů pokořit. Nakonec neúspěšně. Jaguar tak hned na začátku opět ukázal svou sílu, kterou letos bude jednoznačně vyrovnanost výkonů jeho jezdců. Navíc auta s jeho pohonem byla v první pětce hned tři.
The MAGIC of Mexico 🇲🇽 ✨@hankook_Sport #MexicoCityEPrix #FormulaE pic.twitter.com/p1qA554SxO
— Formula E (@FIAFormulaE) January 14, 2024
O poznání hůře se vedlo zbylým autům Porsche. Dennis nedokázal vybočit z vláčku jezdců, který se utvořil od pátého Evanse po třináctého Edoarda Mortaru. Všech devět pilotů jezdilo v rozestupu pouhých tří sekund. Britský šampion však ze svého vozu nedostal více než ostatní a obsadil konečnou devátou příčku. Těsně za ním uzavíral nejlepší desítku kolega Norman Nato. To druhý tovární jezdec Porsche António Félix da Costa nebude na Mexiko vzpomínat v dobrém. V kvalifikaci se poroučel už po skupinách a nevýrazný výkon korunoval hned v úvodních kolech zbytečně vyhlížející kolizí s vozem Nica Müllera z Abt Cupra.
Úspěšný návrat do známého prostředí nezažili ani Robin Frijns či Lucas di Grassi. Oba jezdci se vinou vlastních chyb relativně brzy dostali do kontaktu s bariérou a závod pro ně předčasně skončil. Neoslnil ani výkon mistra světa s Mercedesem, Nycka de Vriese, potažmo celého týmu Mahindra. Nejslabším článkem startovního pole byl podle očekávání opět bývalý tým Nio, v současné době vystupující pod názvem ERT.
🍾😃 Celebrate with your winner of the 2024 #MexicoCityEPrix - @PWehrlein! 🔴⚫️#PorscheFormulaE #Raceborn @FIAFormulaE pic.twitter.com/WBuvexuKvE
— TAG Heuer Porsche FE Team (@PorscheFormulaE) January 14, 2024
Příští závod se jede za 14 dní v saúdskoarabském Rijádu, kde se uskuteční takzvaný double header.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 6/10
Nejlepší pilot: Pascal Wehrlein
Největší smolař: António Félix da Costa
Číslo závodu: 3, tolik vozů s pohonem Jaguar se umístilo do pátého místa
Nejrychlejší kolo: Nick Cassidy
Za očekáváním: Nissan
Výsledková listina
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | - | 28 |
2. | Sébastien Buemi | Envision Racing | +1,162 s | 18 |
3. | Nick Cassidy | Jaguar TCS Racing | +2,079 s | 16 |
4. | Maxmilian Günther | Maserati Racing | +5,780 s | 12 |
5. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | +13,064 s | 10 |
6. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | +13,405 s | 8 |
7. | Jake Hughes | NEOM McLaren | +13,916 s | 6 |
8. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | +14,392 s | 4 |
9. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +14,767 s | 2 |
10. | Norman Nato | Avalanche Andretti | +15,312 s | 1 |
11. | Oliver Rowland | Nissan Formula E | +15,485 s | |
12. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E | +15,718 s | |
13. | Edoardo Mortara | Mahindra Racing | +16,214 s | |
14. | Sam Bird | NEOM McLaren | +20,600 s | |
15. | Nyck de Vries | Mahindra Racing | +23,665 s | |
16. | Jehan Daruvala | Maserati Racing | +28,969 s | |
17. | Nico Müller | Abt Cupra | +29,424 s | |
18. | Dan Ticktum | ERT Formula E | +74,758 s | |
19. | Robin Frijns | Envision Racing | DNF | |
20. | Lucas di Grassi | Abt Cupra | DNF | |
21. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | DNF | |
22. | Sérgio Sette Camara | ERT Formula E | DNS |