Když se před 2 lety na konci sezony 2021 a po zisku druhého mistrovského titulu Mercedes rozhodl opustit Formuli E, šlo o velké překvapení. S ohledem na rozsáhlé přípravy a úspěchy, na které stuttgartská automobilka v šampionátu dosáhla, tak brzký konec nikdo nečekal. Z čtyřlístku renomovaných značek rázem zbylo ve startovním poli jen Porsche. Značky Audi a BMW projekt elektrických formulí zabalily ještě o rok dříve. Netřeba si lhát do kapsy, dodnes největší chybou je, že se tyto značky s globálním dosahem nepodařilo udržet.
Poslední dobou se ovšem množí spekulace o možném znovuzapojení minimálně jedné z těchto automobilek. Nejpravděpodobněji se podle the–race.com jeví varianta s příchodem Mercedesu. Jisté náznaky přišly už před dvěma lety, kdy se přední zastupitelé objevili v Monaku, kde se tehdy konalo slavnostní představení vozu Gen3 a zároveň se za zavřenými dveřmi rokovalo už o vývojovém směru další generace. Ta na scénu vstoupí začátkem sezony 2026.
Nedávno se zase vyrojily spekulace ohledně možného partnerství Mercedesu s indickou Mahindrou. Technické partnerství ovšem Mahindra nedávno popřela, přestože podle zmiňovaného zdroje nějaké námluvy proběhly. Vše přitom měla iniciovat odnož Mercedes High Performance Powertrains. Hlavní otázkou, kterou řeší všichni potenciální účastníci, je míra možného zapojení, respektive nepříliš velká svoboda ve vlastním vývoji aut. I to by se však mohlo změnit.
Mercedes could return to Formula E in 2025 as a technical partner of Mahindra for the development of its powertrains.
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) November 4, 2023
SoyMotor
„Možná jsou výrobci, kteří vstoupí do šampionátu pouze tehdy, bude-li jim umožněno vyvíjet. To plně chápu, ale opět se musíme podívat na kompromis mezi náklady. Dovolte mi zmínit pozitivum, a nejsem si jistý, zda si to veřejnost uvědomuje. Ani já jsem nebyl na sto procent přesvědčený, že se všemi omezeními, která pro Gen3 máme, můžete jako výrobce něco změnit. Jak jsme ale viděli letos a i v minulé sezoně, tak přinejmenším v kvalifikaci a tréninku je jasné, že jako výrobce můžeme udělat rozdíl. Viděli jsme silné Jaguary i velmi silné Porsche, a to není dílem náhody,“ míní Thomas Laudenbach, šéf motorsportu v Porsche.
U BMW je pravděpodobnost účasti o něco nižší. Se svými programy je pevnou součástí WEC a IMSA SportsCar. Bavorští tak spíše udržují nepravidelný kontakt, aby jim případná rodící se příležitost neunikla. A co se Audi týče, to má nyní plno starostí s přípravami na účast ve Formuli 1, která se rozběhne rovněž v sezoně 2026. Představenstvo automobilky je nicméně už nyní znepokojeno částkami peněz na chod týmu pro příštích pět až šest let. Další miliony eur, byť v porovnání s F1 o řády nižší, jsou proto v souvislosti s návratem do elektrické série přes vedení neprůchozí.