Nejsou tomu ani dva roky, co se německá automobilka Mercedes kompletně stáhla z šampionátu a už se spekuluje o jejím znovuzapojení. Respektive o její know-how a techniku projevila zájem indická Mahindra, která se posledními ročníky spíše protrápila. I proto nedávno nastala změna ve vedení týmu a rozsáhlá restrukturalizace pokračuje i nadále. Technické oddělení nevyjímaje. Hlavní postavou jednání s Mercedesem, které podle informací the-race.com již proběhlo, je nově najatý Tony Ross.
Ross je bývalým závodním inženýrem Mercedesu v F1, kdy pracoval pro Nika Rosberga i Valtteriho Bottase v období od 2011 do 2018. Nyní Ross přijal funkci technického konzultanta v Mahindře a je klíčovým mužem ve společném vyjednávání o možném zapojení divize Mercedes AMG High Performance Powertrains do Formule E. Kolaborace by podle všeho mohla zahrnovat vývojové práce na nových pohonných jednotkách a měničích. Jejich nasazení je uvažováno již na sezónu 2025, kdy bude představen „facelift“ třetí generace aut.
Současným partnerem Mahindry je společnost ZF Group, která je zodpovědná za dodávky různých komponent technického balíčku Gen3. Očekává se, že podobné schéma spolupráce bude předmětem dohod i v rámci zapojení Mercedesu. Velkou výhodou nového vztahu by mělo být i sídlo divize Mercedesu, které je vzdálené od indické továrny v Banbury pouhých pár kilometrů.
We are at the Mahindra formula E team. They discuss season 9. Cleaning, changing driver, bringing new people and understandings. Mahindra team is helping getting things done to make stronger foundation. pic.twitter.com/KATYHRtcEu
— Mohit Soni (@MohitSoniTZ) November 20, 2023
Ve Formuli E Mercedes působil mezi sezónami 2019 až 2022. Půdu mu však ještě před tím vyšlapal tým HWA Racelab. Účast německé automobilky byla velmi úspěšná a skončila celkovým ziskem čtyř titulů – dvou v Poháru jezdců a dvou v Poháru konstruktérů. O všechny trofeje se postaralo jezdecké duo Stoffel Vandoorne a Nyck de Vries. Společnost Mercedes AMG High Performance Powertrains byla založena v roce 1983 pod původním názvem Hubview Limited. Jedním z prvních podílníků byl i Roger Penske.