Společnost ZF se na svém Dni mobility v Šanghaji pochlubila kompletně vyvinutým systémem brzd po drátě IBC (brake-by-wire), které odbourávají nutnost hydrauliky a nabízejí celou řadu výhod. Především snižují servisní náklady vynecháním nutnosti péče o brzdovou kapalinu a také ekologická rizika ze stejného důvodu. Ekologii ale šetří i jiným způsobem; lze s nimi neporovnatelně lépe sladit rekuperační brzdění u elektromobilů, a tím dále zásadně snížit otěr a spotřebu brzdového obložení. Stejného efektu dosahuje i další vlastnost tohoto řešení. Elektromechanické aktuátory nahrazující stávající hydraulické brzdové třmeny totiž umějí na rozdíl od hydraulického řešení také aktivně odtahovat destičky od kotoučů. Tím se eliminují zbytkové třecí odpory po zabrzdění a dále omezuje otěr obložení.
Další významnou vlastností je schopnost mnohem rychleji reagovat a významně zkracovat brzdnou dráhu – firma uvádí až 9metrový bonus při samočinném nouzovém brzdění ze stokilometrové rychlosti. To je délka dvou moderních automobilů, nebo také více než čtvrtina dráhy, kterou potřebují moderní automobily s konvenčními brzdami. Přenos elektrického signálu z řídicí jednotky k elektromechanickým brzdovým modulům je totiž neporovnatelně rychlejší, než šíření tlakového rázu v kapalině. Ze stejného důvodu lze dosáhnout i násobně lepší přesnosti při aktivních zásazích stabilizačního systému do brzd.
Protože jde o důležitý systém aktivní bezpečnosti, je odbouraná přímá hydromechanická vazba mezi brzdovým válcem (který už některé moderní systémy stlačují automaticky místo pedálu dnes) a kotouči nahrazena plnou redundancí, tedy zdvojením veškerých spojů a napájení příslušných aktuátorů; podobně, jako se to již řadu let praktikuje v letectví. Plně modulární systém lze navíc zkombinovat do hybridní podoby, kdy jsou přední kola brzděna konvenčně a zadní pak čistě elektromechanicky. ZF je navíc schopné vyrobit veškeré potřebné komponenty bez závislosti na subdodavatelích, což v dnešní době také hraje významnou roli.
Právě brzdy byly posledním pojítkem s klasickými automobily, které odolávalo snaze odstranit jejich konvenční princip. Zatímco plyn po drátě známe již několik desetiletí a řízení po drátě už se rovněž uplatňuje, na brzdy dochází až nyní. ZF k tomu přidává ještě elektronické řízení tlumičů, přičemž vše vyvíjí a vyrábí samo, poskytuje tak výhodu bezproblémové kompatibility a sladěnosti jednotlivých „by wire“ systémů. To je zase příslibem výrazně usnadněného vývoje pro výrobce, který si ušetří slaďování systémů různých značek. Každopádně uvidíme, jak zareagují čínští výrobci a kdy se objeví první sériový systém brakes-by-wire vyvinutý a vyrobený v Číně. Zatím se tak, pokud víme, nestalo a uvidíme, jak se tradiční německé firmě ZF podaří tuto výhodu zobchodovat.
Autor si zřejmě zapomněl udělat rešerši a pouze nekriticky přepsal tiskovou zprávu. Existoval SBC systém u Mercedesu generací R230, W211 (a další)... Není to tedy nová technologie, jak se může z článku zdát