Kdo si dělá zálusk na vrcholné provedení Tesly Model Y, měl by si dát pozor na to, jakými brzdami je jeho vůz vybaven. Tesla se totiž celkem v tajnosti odhodlala ke kroku, který nepotěší hlavně sportovně založené řidiče. U Modelu Y Performance nechala změnit dodavatele brzdového systému a i když se firma dušuje, že nedošlo ke zhoršení brzdného účinku, opak může být pravdou, jak píše insideevs.com. Od 15. srpna 2022 je dodavatelem korejská firma Mando, které nahradila dřívějšího dodavatele v podobě světoznámé firmy Brembo. A kde je konkrétně problém?
As we took delivery of our 2023 Model Y last month. At some point Tesla decided to put caliper covers on the Performance Y. What does that mean? It's a smaller caliper and a smaller rotor which is the same on LR. So now you are just paying for the same brakes just red. pic.twitter.com/FXinpySrTu
— ZEVcentric (@ZEVcentric) January 8, 2023
Někteří majitelé nových Tesel Model Y Performance si všimli, že u jejich nově vyrobeného vozu jsou vzadu menší brzdiče, než jaké mělo původní provedení. Za rudě lakovaným krytem se skrývají destičky s menší třecí plochou a samotné kotouče mají nyní tloušťku 20 mm, což je o 2 mm méně, než měly ty od Bremba. Brzdy tak mají stejnou tloušťku jako u mnohem pomalejšího provedení Long Range. Tesla naštěstí nezačala šetřit natolik, aby stejnou změnu provedla i u předních brzd. U nově vyrobených Modelů Y Performance je tak stále jejich dodavatelem Brembo a přední kotouče s čtyřpístkovými třmeny mají tloušťku 25 mm.
Technické parametry Tesla Model Y Performance Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 072 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 393 kW, 534 koní, točivý moment: 660 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 514 km |
Cena od | 1 408 900 Kč |