Proč si de Vries vybral Mahindru, když měl nabídky od nejlepších týmů?

Proč si de Vries vybral Mahindru, když měl nabídky od nejlepších týmů?
Fotografie: Mahindra Racing
  • Nyck de Vries se po roční pauze vrací do Formule E
  • Přes nabídky z top týmů upřednostnil tu od Mahindry, která patří k nejhorším
  • V posledních rozhovorech přiblížil, proč se rozhodl právě pro indický tým

Velká přestupová bomba a splněný sen v jednom. Odchod Nycka de Vriese z Formule E do F1, mimo jiné šampiona sedmé sezóny, byl velkým hitem. Nizozemský závodník ukázal, že to lze i z elektrické formulové série dotáhnout rovnou do královské disciplíny. Jenomže jak idylicky se zpočátku jevilo spojení s juniorkou Red Bullu, tak stejně rychle nadšení na obou stranách vyprchalo. Za AlphaTauri de Vries stihl odjet pouze 10 závodů, než se jej kvůli neuspokojivým výsledkům tým zbavil. Kdo po jeho vyhazovu zbystřil, byly týmy Formule E. Návrat do série byl vysoce očekávanou událostí. Spojován byl i s nejlepšími týmy, ale nejblíže dohodám byl s Andretti, Maserati (kam měl přestoupit před odchodem do F1) a Nissanem. Přesto si rodák z Uitwellingerga vybral indickou Mahindru, kde podepsal na následující 2 roky. Logickou otázkou je proč?

Start do třetí generace se totiž indické automobilce vůbec nevyvedl. Minulou sezónu tým strávil většinu závodů na chvostu startovního pole, což resultovalo v nelichotivou předposlední příčku v Poháru konstruktérů. Jedinou světlou výjimkou bylo třetí místo Lucase di Grassiho v úvodním závodě v Mexiku. Pohonné ústrojí bylo v porovnání s ostatními výrobci největším problémem. V tempu na jedno kolo Mahindra vůbec nestíhala konkurenci, podle toho vypadala i umístění v kvalifikacích. V Kapském Městě se navíc přidaly i obavy o bezpečnost kvůli špatnému provedení zadního zavěšení. Mahindra i spolu se zákaznickým týmem musela stáhnout všechny své vozy. Doplatila na to proto i Cupra.

Výsledková malátnost má však přesah. Tým neočekávaně před minulým ročníkem opustil dlouholetý šéf Dilbagh Gill a nahradil jej Frederic Bertrand. Ten už při nástupu do funkce upozorňoval, že na výsledky si představitelé automobilky spolu s fanoušky budou muset počkat. Ihned se však pustil do personální přestavby, se svými lidmi zavedl nové principy, představil víceletý ambiciózní plán a cíl bojovat o přední pozice si vytyčil do tří let. Jinými slovy, ani v příští sezóně nejsou nastavena příliš vysoká očekávání. Nedávno se navíc Bertrand po pouhém roce rozloučil s Lucasem di Grassim, stálicí Formule E. Jak vidno, Bertrand se rázných kroků nebojí, ale jestli jsou věci nastaveny správně ukáže až čas. Byl však přístup nového lodivoda hlavní důvod, proč si de Vries a plácl s Mahindrou?


„Při setkání mi Fred (Bertrand) představil budoucí plány týmu. Vysvětlil, kde se aktuálně nacházíme a jaké jsou plány na dosažení cílů. Pro mě bylo opravdu povzbuzující to od něho slyšet. Když jsem sem přišel a strávil s týmem nějaký čas, tak vidím, že už teď je tu spousta základů, které jsou opravdu dobré. Teď jen potřebujeme najít souhru mezi námi všemi, abychom navázali na pokrok, který už v průběhu deváté sezóny udělali. Neznamená to však, že bychom měli nějak zavrhnout další sezónu jen kvůli domněnkám, že náš balík není dostatečně silný. Čeká nás spousta práce. Věřím ale v tento projekt a v lidi, které tu máme. Takže je to nová vzrušující kapitola,“ vyjádřil se k novému angažmá de Vries pro motorsportweek.com.

Nová kapitola to z pohledu de Vriese bude i po stránce závodní. Dosud totiž neřídil auto finální specifikace Gen3. Svezl se pouze při dvou testech v roce 2022, kdy v době jeho přestupu do F1 byly stále v provozu auta o generaci starší. Bude proto rovněž zajímavé sledovat, jak si i s tímto faktorem poradí. Nápomocné mu v tomto případě mohou být i nižší ambice týmu pro sezónu 2024, kdy na jeho výsledky nebude vyvíjen takový tlak. Takový luxus si lze u nejlepších týmů jen těžko představit. Nejde však jen o jiné chování auta, než na co byl zvyklý. Podle dosud odjetých závodů lze vypozorovat změnu v jízdních stylech, s jakými k daným událostem jezdci přistupují.


„Pro mě bylo důležité najít dva piloty, kteří s projektem souzní a chápou, že před sebou máme dlouhou cestu. Potřeboval jsem dva lidi, kteří tomu rozumí. To se mi od začátku líbilo u Eda, protože má zkušenosti s pomáháním, vývojem a strukturováním projektu v úspěšném týmu. Z minulosti to má za sebou v F3, DTM i Formuli E, takže pro mě to byla jasná a silná devíza. A to samé platí u Nycka. Má pracovní zkušenosti z top týmu, kdy pracoval s Mercedesem, a to pro mě bylo rovněž velmi důležité. My potřebujeme zvýšit úroveň našich vědomostí v ohledu, co znamená být špičkovým týmem. Získat do týmu tyto dva s velkými zkušenostmi z minulých let, navíc s celosvětovým přesahem, je rozhodně to, co jsme potřebovali,“ nechal se naopak slyšet šéf týmu Frederic Bertrand v rozhovoru pro motorsport.com a připomíná, proč najal i druhého nového pilota, jímž je Edoardo Mortara.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze