První podpisy a oficiální oznámení přišla hned poté, co spadla opona za ročníkem 2023. Už v Římě přitom vyšel neoficiálně najevo největší letošní přestup, který uvedl věci do nebývalého pohybu. To, když se Nick Cassidy dohodl na pokračování své kariéry u Jaguaru a doslova odstartoval přestupový trh. Oficiálně byl týmem potvrzen 7. srpna. Místo mu uvolnil velezkušený Sam Bird, jenž nedlouho nato našel nové útočiště u McLarenu, kde pověsil kariéru závodníka elektrických formulí na hřebík René Rast. Podobně se zachoval i André Lotterer z Avalanche Andretti, u něhož byl konec dlouho očekávanou záležitostí. Zbytek závodní kariéry chce 41letý Němec věnovat vytrvalostním vozům a účastem Le Mans se značkou Porsche.
Thank you, Andre ❤️
— Andretti Formula E (@AndrettiFE) September 8, 2023
We can confirm that @Andre_Lotterer will not be returning to the team in 2024.
We would like to thank Andre for all his efforts and wish him the very best in his future endeavours. pic.twitter.com/p5XPlEM3nP
Velký návrat „domů“ poté úspěšně ohlásil Envision, který si za Cassidyho přivedl zpět adekvátní náhradu v podobě Robina Frijnse. Ten se po roční anabázi u trápící se Cupry vrací zpět do míst, kde to dobře zná a kde zaznamenal své nejlepší výsledky. Očekává se proto, že Nizozemec naváže na výkony před odchodem a společně se Sébastienem Buemim vytvoří obávané duo. Na delší dobu od tohoto okamžiku přestupové zprávy utichly. Posledních dva týdny však týmy opět usilovně pracují na uzavření svých soupisek a výsledkem je, že zbývá neobsazené poslední místo.
Šokovala Mahindra, která vydala prohlášení, v němž se k velkému překvapení rozloučila s Lucasem di Grassim. Brazilec měl přitom platnou smlouvu ještě na příští rok. Jeho budoucnost ve Formuli E tak vzhledem k omezeným možnostem zůstává velmi nejistá. Vzápětí indický tým vydal další prohlášení, v němž přivítal Nycka de Vriese, který byl dlouho spojován s návratem do série. Mluvilo se ale spíše o Maserati. I zde však nastal velký zvrat, neboť z nenadání ukončil spolupráci s týmem jeho dlouholetý pilot Edoardo Mortara. Ten míří rovněž do Mahindry.
NYCK IS BACK 🤩
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) September 27, 2023
So that calls for a new wallpaper, right? 👀 pic.twitter.com/qVVq8a2aFC
Čekalo se přitom, zda indická automobilka nedá příležitost domácímu Jehanu Daruvalovi, toho času pilotovi F2. Nestalo se. Nicméně Daruvalu coby jediného nováčka příští sezóny přesto uvidíme, a to právě v barvách Maserati. Je však mírným překvapením, že dostává šanci na úkor Felipe Drugoviche, šampiona F2 z předminulé sezóny a rezervního pilota Aston Martin F1. Jeho angažmá se přitom v jednu chvíli mělo za hotové. Obzvláště po výsledcích v obou nováčkovských testech, které vyhrál. Poslední velký přesun má na starosti tým Avalanche Andretti. Přestože jeho možnosti byly široké, rozhodl se vyzkoušet Normana Nata, pro něhož nejspíš půjde o poslední šanci ukázat se v dobrém světle.
Soupisky týmů v sezóně 2024
Tým | Pilot 1 | Pilot 2 |
---|---|---|
ABT Cupra | Nico Müller | *Kelvin van der Linde |
Avalanche Andretti | Jake Dennis | Norman Nato |
DS Penske | Jean-Éric Vergne | Stoffel Vandoorne |
Envision Racing | Sébastien Buemi | Robin Frijns |
Jaguar TCS Racing | Mitch Evans | Nick Cassidy |
Mahindra Racing | Edoardo Mortara | Nyck de Vries |
Maserati MSG Racing | Maxmilian Günther | Jehan Daruvala |
NEOM McLaren | Jake Hughes | Sam Bird |
Nio 333 Racing | Sergio Sette Camara | Dan Ticktum |
Nissan FE Team | Sacha Fenestraz | Oliver Rowland |
TAG Heurer Porsche | Pascal Wehrlein | António Félix da Costa |
Skončili: René Rast, André Lotterer, **Lucas di Grassi
Tučně jsou přesuny
* Bude oznámeno
** Není potvrzeno