BMW, stejně jako Audi, se po další sezoně poroučí z formule E. Minulý týden to automobilka oficiálně oznámila. Podobné rozhodnutí přitom v Německu padlo pár dní před tím a o pár kilometrů severněji v Ingolstadtu. Na skutečnost upozornil the-race.com.
BMW coby tovární tým do série elektrických formulí vstoupilo s velkým elánem v roce 2018 s uvedením druhé generace vozů. Předtím se podílelo na chodu týmu Andretti, u kterého zároveň automobilka působila v roli technického poradce. V premiérové sezoně za BMW jezdil i úřadující šampion Antonio Félix da Costa. Týmovým maximem byla pátá pozice mezi konstruktéry z uplynulé sezony. Do nadcházejícího, a tedy posledního ročníku BMW vstoupí se závodní dvojicí Maxmilian Guenther a Jake Dennis. Automobilka ve formuli E mimo jiné působila jako oficiální partner. Svými vozy například doprovázela závody coby safety car a medical car. K vidění při závodních víkendech byly vozy i v jiných rolích.
„BMW od samého začátku sehrává klíčovou roli v jinak úspěšném příběhu formule E,“ zní z oficiálního vyjádření mnichovské automobilky. „Pokud jde o vývoj elektrických pohonů, společnost BMW Group v prostředí formule E vyčerpala potenciál dané technologie. Strategické zaměření skupiny se nyní přesouvá do oblasti e–mobility, a proto se nyní chceme soustředit na modelovou ofenzívu, velkokapacitní sériovou výrobu a pátou generaci BMW eDrive,“ stojí dále v prohlášení.
Na rozdíl od Audi, které chce v šampionátu setrvat alespoň jako dodavatel pohonného ústrojí, BMW o tuto roli zjevně nestojí. Výjimku neudělá ani pro tým Andretti. To už mezitím potvrdilo své pokračování ve formuli E, přičemž se nabízí možnost spojení s jinou automobilkou nebo odkoupení licence od BMW a dosažení statusu továrního týmu.