Audi překvapivě končí ve formuli E. Další štací bude Rallye Dakar a Le Mans

Audi překvapivě končí ve formuli E. Další štací bude Rallye Dakar a Le Mans
Fotografie: twitter Audi Sport
  • Audi po úspěšných letech po nadcházející sezoně skončí ve formuli E
  • Automobilka se přesune na Rallye Dakar a zasáhne také do vytrvalostních závodů typu Le Mans
  • O místo ve formuli E se údajně uchází hned několik zájemců

Pokud bychom měli charakterizovat formuli E jedním slovem, pak jednou z možností by bylo slovo fluktuace. Jde o živoucí prostředí měnící se každou hodinou. A je jedno, zda jde o závodní destinace, piloty nebo týmy. Pokud však něco v tomto světě platilo za jakýsi symbol jistoty, bylo to spojení Audi a formule E. Leč se továrním týmem německá značka stala až počínaje čtvrtou sezonou, automobilka skrze spolupráci Abt Sportsline a skupiny Schaeffler stála u zrodu série. Nadcházející sezonou nicméně tato jistota končí. Audi zahájilo proces revidování svých budoucích plánů, v nichž není místo pro elektrické formule. Informuje o tom motorsport.com.

Objevila se rovněž informace poukazující na patriarchální řízení v rámci koncernu Volkswagen. Jinými slovy se proslýchá, že příkaz na odstavení jednoho ze dvou týmů spadající pod křídla koncernu (druhým týmem je Porsche) přišel z nejvyšších pater. Ostatně o šéfovi VW, Herbertu Diessovi, je známo, že je velkým příznivcem a zastáncem spalovacích motorů. Zda toto byl stěžejní faktor onoho rozhodnutí, se možná dozvíme až s odstupem času.

„Do toho, čeho jsme ve formuli E dosáhli, jsme vložili spoustu vášně a důvěry. Formule E nám mimo jiné umožnila vlastní transformaci ze společnosti zabývající se výrobou aut se spalovacími motory v továrnu na elektromobily. Nyní se připravujeme na další technologický krok, který bude součástí toho, kde se nacházíme,“ nechal se slyšet šéf týmu Audi, Alan McNish, v rozhovoru pro the-race.com.

A jaké jsou tedy současné vyhlídky Audi? Prakticky jistá už je účast na Rallye Dakar 2022. Její organizátoři navíc nedávno naznačili ustoupení od spalovacích motorů a přechod na ty alternativní. Ve vzduchu se vznáší otazníky třeba nad vodíkovým pohonem, nicméně detailnější informace chybí. Jisté je však to, že ke změně by mělo dojít nejpozději do roku 2030. A právě zde by pak Audi mohlo využít své znalosti z formule E. Další alternativou jsou vytrvalostní závody typu Le Mans. V letošním roce byla představena nová kategorie Le Mans Daytona hybrid. Přilákala mimo jiné už slavné automobilky Toyota, Peugeot nebo Aston Martin. S účastí Audi se počítá od roku 2023.


Nyní druhá strana mince. Kdo může nahradit Audi ve formuli E? Zde se nabízí prakticky nespočet možností. Zástup zájemců o start je dlouhý a o dalších lze spekulovat. Jak jsme již několikrát avizovali, do formule E se snaží dostat kupříkladu Scuderia. Zájem ovšem projevily i velké automobilky jako Hyundai, Maserati, Ford, Mugen nebo GM a Aston Martin. Hodně se hovoří také o Hondě, která, jak známo, po letošní sezoně opouští prostředí formule 1.

„Když jeden nebo dva týmy opustí šampionát, jsme zcela připraveni na to je nahradit. Je zde velká poptávka stát se týmem formule E,“ tvrdí její současný šéf Alberto Longo. „Jestli očekáváme, že pro třetí generaci nebudeme mít na startu 12 týmů? Ne. Jsem si jistý, že budeme mít oněch 12 týmů a z toho 8 až 9 automobilek. Nakonec ale přivítáme někoho nového.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze