Scuderia usiluje o vstup do formule E, jednání nabírají na obrátkách

Scuderia usiluje o vstup do formule E, jednání nabírají na obrátkách
Fotografie: twitter Gianfranco Pizzuta
  • Nadějí pro vstup do soutěže je fúze se stávajícím týmem, nebo jeho odkoupení
  • Nabídek na partnerství, jež by zajistila financování, má Scuderia již více než 100
  • Šéfem týmu je spoluzakladatel automobilky Fisker

Poslední měsíce panoval na závodní dráze i mimo ni klid a ticho. Vody ovšem rozčísla nedávná informace o možné účasti nového týmu, který má eminentní zájem se postavit na startovní rošt už se začátkem sezóny 2022.

Perspektivou platných regulí taková věc není možná. Ta dovolují účast pouze 12 týmů. Tento počet byl se zvýšeným zájmem německých automobilek v minulých letech rychle naplněn. Přesto pro italsko-turecký tým Scuderia-E existuje šance při pomyslném spojení s již zavedenou stájí.

Pokud se vyloučí tovární týmy, zbývají pouhá 3 jména, která teoreticky připadají v úvahu a s nimiž může šéf týmu a mimo jiné spoluzakladatel automobilky Fisker Gianfranco Pizzuto počítat. Přestože konkrétní jména týmů nebyla nikde zmiňována, lze se domnívat, že půjde o Venturi, Geox Dragon a Virgin.

Nakolik jsou úvahy reálné, lze v tuto chvíli jen spekulovat. Co se týče posledně zmiňovaného Virginu, jde o vcelku suverénní tým, který takřka pravidelně připisuje skvělé výsledky. U zbylých dvou jsou šance na fúzi přeci jen větší. Záleží ale také, s jakou nabídkou by Pizzuto přišel.

Nezbytná částka pro zajištění stability týmu činí 50 milionů eur, v přepočtu asi 1,3 miliardy korun.

„Před nedávnem jsem se měl na toto téma rozhovor s Alejandrem Agagem. Popsal jsem mu náš zájem připojit se k formuli E a vysvětlil mu naše záměry. Rovněž mi potvrdil, že se mohu zajít zeptat jen asi 3 týmů. S nimi mohu buď spolupracovat, nebo je odkoupit. S těmito týmy jsme nyní v kontaktu, ale každopádně chceme být jedním z 12 účastnících se týmů,“ popisoval své záměry Pizzuto pro formulaezone.com.

Dalším, a mnohem důležitějším aspektem než zmiňovaná akvizice týmu, je však jeho provoz. V této fázi musí Pizzuto nashromáždit dostatek finančních prostředků přilákáním sponzorů a skrze investice, aby zajistil krátkodobou finanční stabilitu týmu uvažovanou minimálně na 3 roky. Nezbytná částka pro zajištění stability týmu činí 50 milionů eur, v přepočtu asi 1,3 miliardy korun.


A nabídek ke spolupráci dle slov Pizzuta denně chodí desítky. Mezi potenciálními partnery jsou zkušení lidé z celé oblasti motorsportu, ale nechybí ani otřelí zástupci z formule 1 či formule E.

„Rádi bychom byli od první chvíle konkurenceschopní. Dost možná bychom mohli do formule E vnést nový impuls, protože máme po 30 letech zkušeností s elektrickými pohony vlastní nápady, takže známe své limity. Nicméně víme, koho potřebujeme najmout, abychom se stali konkurenceschopným týmem,“ dodává Pizzuta.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze