Pandemická situace přerušila aktuálně probíhající sezónu formule E už po pěti odjetých závodech 29. února. Od té doby panovala nejistota, jakým způsobem by bylo možné realizovat zbývající podniky, samozřejmě za určitých bezpečnostních opatření. Lepšící se koronavirová situace v Evropě, kam se ostatně měl šampionát z velké části stěhovat k dalšímu pokračování, pořadatelům nahrává alespoň s ohledem na částečné vyplnění kalendáře.
Ze zbývajících devíti závodů se s největší pravděpodobností uskuteční ještě šest z nich. Informaci přinesl magazín The Race s upřesněním, že vedení série nicméně zvažuje uspořádat je na jediném městském okruhu. Nejvíce skloňovaným okruhem je v této souvislosti ten na letišti Tempelhof v Berlíně.
Who’s going to be watching? 🙌💚 https://t.co/eW9XjBubfx
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) June 1, 2020
Předběžně znám je i formát jednotlivých závodů – pravděpodobně by se konaly během po sobě jdoucích víkendů tak, aby konec sezóny 19/20 nenarušil přípravy na další ročník. Nebo alespoň minimálně. Zda se však uskuteční takzvané double-headery během jediného víkendu není zřejmé. Plánování probíhají za zavřenými dveřmi, přičemž jasno bude zhruba za měsíc.
Na stole mimo jiné leží i varianta s uskutečněním některých závodů v pracovním týdnu jako večerní akce. Tato možnost není rovněž nikterak nereálná s ohledem na nařízení kancléřky Angely Merkelové stanovující limit účastnících se lidí v místě konání akce na 1 000, a to do konce srpna. Dle prvotních propočtů se formule E do tohoto limitu bezpečně vejde, neboť některé záležitosti bude možné řešit na dálku.
A proč letiště Tempelhof? Uspořádáním několika ePrix zde mají představitelé šampionátu volné ruce v plánování jednotlivých akcí – vzniknout mohou i různé konfigurace okruhu či závodních formátů. Jednotlivé závodní události by se ve výsledku mohly od sebe lišit, což by zbytku sezóny dodalo zajímavý náboj.
Ať se již odjede podstatná část kalendáře na letišti v Berlíně, či nikoliv, bude sezóna dokončena, byť ve zkrácené verzi. Dáno je to navázanými smlouvami šampionátu s klíčovými partnery a jednotlivými týmy, které mají v dohodách doložky o minimálním počtu uspořádaných závodů.
Finální slovo, jak nakonec bude ročník dojet, zazní nejpozději po zasedání Světové rady motorsportu, která se sejde už 19. června.