Peugeot a Total vyvíjejí hybridní hyperauto na 24 hodin Le Mans

Peugeot a Total vyvíjejí hybridní hyperauto na 24 hodin Le Mans
Fotografie: peugeot.com
  • Peugeot a Total oficiálně zahajují projekt Le Mans Hypercar (LMH)
  • Novou éru královské kategorie vytrvalostních závodů předznamenávají nové předpisy
  • Ty jsou plně v souladu se strategií přechodu na nové zdroje energie vyznávanou oběma společnostmi

Le Mans je svatým grálem motoristického světa,“ prohlásil Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot. „Je to závod, který určuje svého vítěze, ovšem pro nás to znamená tři vítězství. Kromě toho také spoustu potu, slz, radosti a neuvěřitelného týmového ducha, který sdílíme se společností Total, s níž letos oslavujeme 25 let spolupráce.

Paugeot - Total, Back to Le Mans

Značky Peugeot a Total slaví 25 let intenzivní spolupráce a také společného zapojení do automobilového sportu. Závody, které jsou nedílnou součástí naší DNA, představují pro naše značky technologickou laboratoř, v níž společně pracujeme na zlepšování výkonu a efektivity, abychom dokázali přenést nejlepší řešení a produkty z vrcholového sportu na vozy určené pro naše koncové zákazníky,“ říká Philippe Montantême, ředitel pro strategii, marketing a výzkum značky Total.

Pro volbu kategorie LMH bylo rozhodujících několik kritérii, jedním z nich byla určitá aerodynamická svoboda. Díky ní bylo možné s pomocí studia Peugeot Design zachovat a využít estetické principy značky. Spolupráce obou partnerů již začala a u příležitosti 24 hodin Le Mans 2020 se představují skici, které odhalují první návrhy designu respektující základní principy předpisů, zejména pokud jde o rozměry. Peugeot ve spolupráci se značkou Total zahájil vývoj elektrifikovaného hybridního „hypercaru“, jehož ikonický design bude ztělesňovat koncepci „Neo Performance“. Vůz bude dosahovat výkonu 500 kW a bude disponovat pohonem všech kol.

Peugeot - Total, Le Mans Hypercar

Tato kategorie spojuje celou značku a všechny naše divize, její funkce a technologie se podobají funkcím a technologiím používaným u sériových vozů. Peugeot tak otevírá novou éru „neo-performance“. Vracíme se k vytrvalostním závodům, protože máme možnost pojmout tuto sportovní disciplínu jinak, s využitím hybridizace, tedy spojení benzínového a elektrického pohonu,“ říká Jean-Philippe Imparato.

Nejprve proběhly fáze studií zaměřené na obecnou architekturu vozu, koncepci aerodynamiky a volbu architektury motoru. Nyní přichází konečné rozhodnutí týkající se elektrického pojetí a koncepce hybridního pohonu. Do těchto vývojových fází jsou zapojena všechna technická oddělení divize Peugeot Sport.

Peugeot Sport tím vstupuje do další fáze přechodu k novým zdrojům energie, k trendu, který potvrzuje i uvedení produktové řady výkonných hybridních vozů Peugeot Sport Engineered, jejímž prvním představitelem bude nový Peugeot 508.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze