Omlazený Peugeot 3008 příchází i jako plug-in hybrid. Nabízí toho hodně

1
Omlazený Peugeot 3008 příchází i jako plug-in hybrid. Nabízí toho hodně
Fotografie: PSA
  • Novinka přichází s hromadou nové výbavy
  • Nechybí dvě plug-in hybridní verze
  • Do prodeje vstoupí ke konci letošního roku

Peugeot 3008 je lídrem na trhu kompaktních SUV a od uvedení na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než 800 tisíc kusů. A právě dnes se představila jeho nová verze, která přináší spoustu novinek. Velkou změno je kupříkladu bezrámová maska chladiče, která přináší reprezentativnější styl a současně si zachovává ladný vzhled. Řečeno slovy designéra: lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější a ještě více se vzdalují od současných.

Od první úrovně výbavy používají LED technologii a navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou. U výbavových úrovní GT / GT Pack nabízejí Full LED světlomety ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/hod. Pozornost si zaslouží také funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel) a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky pak používají posuv světla z vnitřku do strany vozu. Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část. Při pohledu zboku upoutají u úrovně GT Pack nová 19palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem „San Francisco“, která podtrhují exkluzivitu této verze. Co se týče výbavy, nově je k dispozici digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit.

Palubní deska je pak vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“, jenž zajišťuje lepší vykreslení informací a disponuje úhlopříčkou 10 palců. Potěší i sedm elegantních tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru. Něco podobného jsme však mohli vidět již u minulé verze modelu 3008. Tato tlačítka tak opět umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort. Ovládat lze skrze ně rádio, klimatizaci, 3D on-line navigaci s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla.

Plug-in hybridní verze pak má speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí. Dále jí nebude chybět volič režimu jízdy k přepínání mezi režimy Electric (standardní režim při nastartování) / Hybrid / Sport / a 4WD (jen u HYBRID4 300). Co se týče pohonu, vrcholné provedení HYBRID4 300 dostalo automatickou převodovku e-EAT8 a nabídne pohon všech kol. Emise CO2 pak dosahují 29 g na ujetý km. Dojezd v čistě elektrickém režimu dosáhne 59 km, přičemž se jedná o hodnotu získanou metodikou měření WLTP. U varianty HYBRID 225 čekejme taktéž automat s označením e-EAT8 a pohon výhradně přední nápravy. Zde činí emise CO2 stále přijatelných 30 g na ujetý km a dojezd v čistě elektrickém režimu dosahuje až 56 km dle metodiky WLTP.

Verze Hybrid 4 300 pak využívá kombinace benzinového motoru PureTech s výkonem 200 k (147 kW) a dvou elektrických motorů: jeden vpředu spojený s převodovkou e-EAT8 a výkonem 110 k (81 kW) a druhý na zadní s výkonem 112 k (83 kW). Režim 4WD, který je k dispozici také v elektrickém režimu, poskytuje lepší trakci při horších jízdních podmínkách. Naopak verze s pohonem dvou kol a označením Hybrid 225 kombinuje benzinový motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW), který doplňuje další elektromotor o výkonu 110 k (80 kW).

Li-ion baterie má vždy kapacitu 13,2 kWh. K dispozici jsou pak dva typy palubních nabíječek, přičemž ve standardní výbavě je to jednofázová nabíječka s 3,7 kW, ovšem za příplatek lze pořídit silnější s 7,4 kW. A právě skrze Wall Box s 7,4 kW potrvá nabití do plna jen 1 hodinu a 45 minut. Prostřednictvím zásuvky (1 6A) pak postačí na úplné nabití 4 hodiny s pomocí slabší palubní jednofázové nabíječky se základními 3,7 kW. Co se týče uvedení do prodeje, to je naplánováno na konec letošního roku. Zatím tak nejsou zveřejněny přesné ceny.

Technické parametry Peugeot 3008 HYBRID 300 GT

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 447 × 1 906 × 1 624 mm, 1 835 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon220 + 147 kW, 300 + 200 koní, točivý moment: 520 Nm
Nádrž43 l
SpotřebaKombinovaná: 1,3 l / 100 km
Cena od1 200 000 Kč
Diskuze ke článku
Martin Šustr
Martin Šustr
Naposledy upraveno: 1. 9. 2020 23:25
Stále mi chybí verze Plug-in Hybrid4 Diesel. U předchozí generace Prugeot Hybridní diesel nabízel.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze