V letošním roce chce značka Peugeot zapracovat hlavně na zvýšení podílu elektrických vozů. Cílem je dosáhnout 10 % z celkových prodejů značky v ČR. Nástrojem k dosažení tohoto cíle bude komplexní strategie založená na produktových novinkách, výhodném operativním leasingu a konkurenceschopných cenách. Jednou z hlavních novinek pro letošní rok je příchod plug-in hybridních variant modelu 3008 a 5008 současné generace. Obě verze nesou obchodní označení Hybrid 195 e-DCS7, což v sobě ukrývá kombinaci benzinového čtyřválce s objemem 1,6 litru, který je doplněn o elektromotor. Kombinovaný výkon činí 265 koní a v případě modelu 3008 je možné počítat s možností akcelerace z 0 na 100 km/h v čase 8,4 sekundy a nejvyšší maximální rychlostí 220 km/h. O něco větší model 5008 pak dokáže tu samou disciplínu zvládnout za 9,2 sekundy a i jeho maximem je tempo 220 km/h.
Pro oba nově příchozí modely platí, že baterie vozu má čistou kapacitu 17,8 kWh a nabíjet ji lze skrze AC zástrčku výkonem až 22 kW. Potěší objem palivové nádrže 55 litrů a v případě menšího modelu 3008 cenovka 999 000 Kč. Sesterský Peugeot 5008 vychází na částku 1 070 000 Kč, přičemž tato cenovka nemusí být vlivem přítomnosti vyšších výbavy GT a příplatků konečná. Oba vozy je možné již objednávat a v rámci toho si značka připravila další novinku. Tou je operativní leasing, kdy je nově nabízen elektrický Peugeot E-3008 za částku 14 590 Kč (12 058 Kč bez DPH) měsíčně. K dispozici je taktéž sedmimístný elektrický model E-5008 za měsíční splátku 15 590 Kč (12 884 Kč bez DPH). Dostupnějšími se od začátku letošního roku stávají i další osobní elektromobily značky Peugeot, u nichž došlo k razantnímu snížení ceny.
Nejprodávanější elektrický model značky v ČR, městské SUV Peugeot E-2008, má od ledna o 170 tisíc nižší cenovku a startuje na ceně 690 000 Kč. Zájemci o elektrickou stylovku v podobě modelu E-408 pak mohou sáhnout po provedení Allure, jenž nyní dostává základní cenu 890 000 Kč vč. DPH. Středně velké rodinné kombi Peugeot E-308 SW v druhé nejvyšší výbavě Allure od nového roku začíná na částce 820 000 Kč vč. DPH. O 145 000 Kč je dražší ten samý vůz, avšak s technologií plug-in hybrid. Zde zákazník dostane vyšší výkon a opět výbavu Allure. Naopak zájemci o malý městský elektromobil mohou sáhnout po modelu E-208 s výkonem 115 kW a s baterií o kapacitě 51 kWh. V tomto případě si prodejce naúčtuje částku 740 tisíc Kč vč. DPH (výbava Allure).
Se starší verzí pohonu začíná e-208 na 650 tisíc a e-2008 na 690 tisíc, oboje výbava nejnižší Style.
S novější verzí pohonu začíná e-208 na 745, ale to je už výbava prostřední Alure. E-2008 se i s novým pohonem nabízí v základní výbavě od 735 tisíc.
Jinak cenový rozdíl mezi starší a novější verzí pohonu je vždy 45 tisíc. Teda, s výjimkou základní výbavy e-208, jak sem už zmínil.
Pro redakci, chtělo by to spíš přehlednou tabulku s cenami než sloh :-)
E-2008 za 690 tis. Kč začíná vypadat už dobře, lepší jak Kona za 699 tis. + 30 tis. Kč když nechci výkup + 80 tis. Kč když nechci úvěr.
KOnečně. :-)