Peugeot e-208 GT (2024)
test

Peugeot e-208 GT (2024)

Je silnější a ujede ještě dále
8

Malé lvíče prošlo faceliftem a v rámci elektrické verze přichází s novější tváří, větší baterií a delším dojezdem. Peugeot e-208 přijel do redakce v nejvyšší výbavě GT a spoustu času trávil nejen ve městě. Jak to dopadlo?

Malému Peugeotu se daří a když přišla jeho elektrická verze e-208, spousta zájemců o elektromobilitu po něm sáhlo. Jenže první vydání trpělo na skromnější kapacitu baterie a výkon. Nyní tu ale máme facelift, který nejenže přichází s novějším designem, ale řeší i výkon a baterku. Testovaná specifikace GT je tím nejlepším, co se dá v rámci modelové řady e-208 pořídit. Na elektrické GTI rovnou zapomeňte, takovou hračku by sice spousta z nás brala, jenže Peugeotu by se nejspíše vývoj nezaplatil. A co je vlastně tedy na e-208 nového? Předně tu máme jinou mřížku na přídi, kterou doplňují nové LED světlomety. Ty sice nemají funkci Matrix, avšak jejich světelný tok bohatě stačí i pro jízdu na naprosto tmavé dálnici či okresce.

Technické parametry Peugeot e-208 (2023)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 530 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie51 kWh (48,1 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od890 000 Kč

Je zde i nový podpis denního svícení se třemi vertikálními pruhy. Drobné rozdíly najdeme také vzadu, kde se lehce odlišuje grafika světel. Novým designem se vyznačují litá kola, která mají rozměr 16 až 17". Tím kosmetika končí a pro více novinek je potřeba usednout do kabiny. Tady je nejvýraznější novinkou ve standardu dodávaný 10" displej infotainmentu. Ten využívá nejnovější verzi operačního systému Peugeot i-Connect. Ani s faceliftem ale nezmizel mnoha lidmi nenáviděný i-Cockpit, a tak pro něj výrobce připravil novou grafiku s možností 3D zobrazení. Výrobce vyslyšel stížnosti zákazníků a do vozu nově instaloval výkonnější bezdrátové dobíjení telefonu a kvalitnější parkovací kameru. Zkrátka změn není málo a třeba i ambientní osvětlení kabiny nyní nabízí více barev.

Nadále platí, že Peugeot 208 aktuální generace je dospělé městské vozítko, které v naprostém komfortu odveze hlavně přední cestující. V rámci výbavy GT jsem si mohl užívat sportovněji tvarovaná sedadla potažená alcantarou. Naopak třeba volič automatické převodovky je za mě nevkusný a dříve dodávaný joystick se mi líbil více. Jinak si ale nemám na co stěžovat, i když i-Cockpit raději rovnou přejdu. Důležité je, že zpoza volantu jsem měl perfektní výhled do stran a sedadlo řidiče nabízelo široké možnosti nastavení. Dozadu bych vždy usadil pouze menší děti, a to hlavně kvůli malému prostoru pro nohy. V rámci elektrické verze lze počítat s tím, že objem kufru nabídne 309 litrů, které lze následně zvětšit až na 1 004 litrů. A co pohonné ústrojí? Peugeot zapracoval na vývoji a nová e-208 GT nyní disponuje výkonem 156 koní.

Současně se baterie dočkala kapacity 51 kWh, z nichž je využitelných 48 kWh. Kdo nebude využívat plnou dynamiku vozu v jízdním režimu Sport, tomu (stejně jako mě) vydrží plně nabitá baterie až do nájezdu 340 km. Mix dálnic, města a okresních silnic opakovaně vytvořil na palubním počítači průměrnou spotřebu 17,2 kWh na 100 km. Cením lepší přepočet dojezdu, kdy dřívější verze před faceliftem s čísly kouzlila a nebylo ničím výjimečným, když dojezd 400 km byl po ujetí 180 km definitivně pryč. Nyní se lze na údaje vozu více spolehnout a dle toho může posádka lépe plánovat cesty. Stále platí, že nejvyšší maximální rychlost činí 150 km/h, ale v tomto tempu vůz odebíral skoro 28 kWh na 100 km. Co se týče nabíjení, je škoda, že výrobce v tomto ohledu neudělal žádné větší změny.

Kdo rád jezdí na DC nabíjecí stanice, omlazený Peugeot e-208 dokáže čerpat energii výkonem maximálně 100 kW. V případě AC nabíjení je limitem 11 kW. Díky hmotnosti jen okolo 1,5 tuny byla s vozem vcelku zábava. Ačkoliv u něj nejde natrvalo vypnout systém ESP, i tak si za jeho volantem dá užít. Podvozek dokázal filtrovat ostřejší nerovnosti, současně se příliš nezhoupnul ani na sérii vln a v zatáčkách vůz pevně držel stopu. Pro ostřejší tempo je však potřeba aktivovat jízdní režim Sport. Jedině v něm je odemknut plný výkon 156 koní a točivý moment 250 Nm.

Omlazený Peugeot e-208 ve verzi GT ukázal, že je schopným druhým autem do rodiny. Vyšší kapacita baterie umožní s lehčí nohou ujet 340 km v kombinovaném provozu, kabina je hlavně vpředu útulná, materiály kvalitní a jízdní zážitek je taktéž solidní. Škoda pomalejšího nabíjení a také toho, že s i-Cockpitem někteří řidiči neuvidí na palubní desku. Testovaný kousek v době testu stál 910 tisíc Kč, což je za plně vybavený model 208 v elektrice slušné.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

peugeot-e-208-2023
Klady
  • výkon 156 koní
  • dravý design v edici GT
  • vyšší kapacita baterie
  • přední sedadla
Zápory
  • rychlonabíjení stále pouze výkonem 100 kW
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Za 3 roky vývoje jsou to opravdu nebývalé změny.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Podle mě je teda největší mínus vozu prostě cena. Nemůže být takhle drahý, jinak se to bez dotací nemůže mezi lidi rozšířit. Cena by měla být nižší alespoň o 300 tis. Kč. Podle mého názoru.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
To je dobrý vtip, jsem zvědavý na prodeje.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze