Peugeot e-3008 GT 2WD (73 kWh)
test

Peugeot e-3008 GT 2WD (73 kWh)

Od základu jiný a mnohem lepší
1

Další generace Peugeotu 3008 je tady a vůbec poprvé v historii přichází jako elektromobil. Otestovali jsme základnější provedení s pohonem přední nápravy, výkonem 210 koní a baterií o využitelné kapacitě 73 kWh. Jak se nám jezdilo s novým zástupcem kategorie fastback-SUV s logem Peugeotu?

Elektrický pohon je jednou ze dvou možných voleb pro nové vydání modelu 3008, ale časem se objeví i elektrická verze s pohonem všech čtyř kol a také dojde na příchod verze s vyšší kapacitou baterie. Současně je nová generace vozu první v koncernu Stellantis, která přichází s platformou STLA Medium. To přináší výhody, jako je mnohem rychlejší nabíjení, než jaké mohly nabídnout dosavadní elektrické vozy Peugeot. Nový Peugeot 3008 dorazil do testu v nejvyšší výbavě GT, která je už v základu velmi bohatá. Počítat lze například s modro/zeleným lakem karoserie, tepelným čerpadlem a 19" litými koly, která ale byla v našem případě vyměněna za příplatkové 20" s pneumatikami o rozměru 235/50. Takto velká kola se k vozu náramně hodí a ačkoliv vůz nemůže mít adaptivní podvozek, i tak je s nimi jízdní komfort na optimální úrovni.

Technické parametry Peugeot e-3008 210k

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, 2 083 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon157 kW, 210 koní, točivý moment: 343 Nm / 250 ot/min
Baterie76 kWh (73 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 524 km
Cena od1 160 000 Kč

I v příplatkovém bílém laku karoserie to pak novému elektrickému Peugeotu náramně slušelo. Zadní část má výrazně klesající linii střechy a poměrně vysokou spodní část. Dynamicky laděné linie vypadají moc hezky a průkopníkem tohoto stylu karoserie byl Pontiac Aztec, jenž se v USA nabízel na začátku roku 2000. Tento tvar karoserie sice vypadá sexy a dokáže zaujmout, ale nesmíte zapomenout na to, že dozadu řidič takřka nic nevidí a při dešti (či sněhu) nepomůže ani fakt, že nová generace modelu 3008 postrádá zadní stěrač. Ten nejde přikoupit ani za příplatek, a tak jsem byl osobně svědkem toho, jak se mi jedno chladnější ráno na zadním okně vozu usadila na celkem dlouhou dobu neprůhledná mlha. Tu sice lze po čtyřech minutách odstranit skrze elektrický výhřev okna, ale ne vždy je čas čekat.

Teprve po usednutí do nově vytvarované kabiny jsem pochopil, že Peugeot se snaží vstoupit do vod luxusních výrobců vozidel. Interiér totiž dostal záplavu kvalitních materiálů, nový volant a robustní středový tunel s fyzickými tlačítky. Hlavně zde ale lze mít obrovský protáhlý displej o velikosti 21". Vše je podřízeno řidiči a snad jen objemný úložný box na cennosti je nepochopitelně schován na druhé straně středového tunelu u spolujezdce. Za jízdy je celkem těžké se do něj poslepu dostat a jako řidič jsem se musel často hodně naklánět, jelikož je slušně hluboký. Naštěstí podobně velký prostor je i pod loketní opěrkou, kde nechybí ani další výdech klimatizace. Ten neustále pouští ledový vzduch do útrob a díky tomu lze uvnitř boxu přepravit například i menší nákup vyžadující chlad.

Co se týče samotného obřího displeje, skládá se ze dvou menších obrazovek. Na první pohled to ale nejde poznat. Grafika obou displejů je velmi hezká, odezva toho centrálního dostatečně svižná a citlivá. Pro rychlý přístup do vybraných složek palubního systému byla k dispozici další dotyková obrazovka s dostatečně velkými piktogramy. Peugeot nezapomněl ani na klasické fyzické ovladače, díky kterým lze během sekundy ovládat ofuk čelního okna, vnitřní cirkulaci vzduchu nebo úplně deaktivovat ventilační systém. Bohužel jsou ale tlačítka tak nenápadně umístěna a podsvícena, že dobré dva dny mi trvalo, než jsem se je naučil používat. Trošku mě také zarazilo, že zatímco posádka vpředu má k dispozici měkčené materiály různého typu, cestujícím na druhé řadě sedadel již budou vadit převážně tvrdé plasty ve dveřích, které jsou úplně všude.

Přitom místa bylo v novém Peugeotu 3008 požehnaně. Pro osoby s výškou 190 cm je zde dostatek prostoru na obou řadách i v oblasti hlavy. Naopak pro kolena je to horší hlavně na druhé řadě a dá se počítat s tím, že tento problém vyřeší ještě letos příchozí model e-5008. Po stránce objemu zavazadlového prostoru lze počítat s hodnotami 520 až 1 480 litrů, což je lepší průměr. Jelikož už zkraje testu bylo zmíněno, že nová generace modelu 3008 je poprvé elektromobilem, asi nepřekvapí, že časem bude modelová řada s písmenem „e“ na začátku celkem bohatá. Kromě verze Hybrid 136, která je z mého pohledu nedostatečně výkonná, lze zakoupit testované provedení s výkonem 210 koní. To nabízí pohon přední nápravy, 73kWh baterii a možnost nabíjet na DC nabíječce výkonem až 160 kW.

Jak již ukázal náš test dálničního dojezdu, s tímto vozem nebude problém ani dálniční přesun. S klidnější nohou na pedálu akcelerátoru půjde bezpečně ujet cca 380 km, přičemž až přijde verze s 98kWh baterií, tato hodnota stoupne na 500 km. Po celou dobu testu jsem s vozem jezdil středně rychle a ani na dálnici jsem nepřekračoval limit 140 km/h. Maximem je sice rychlost 170 km/h, avšak v takovém případě by baterie vydržela sotva 280 km. Důležité je, že na konci týdne mi palubní počítač po ujetí 970 km hlásil spotřebu 20,3 kWh na 100 km. To považuji za dobrý výsledek. S novou generací modelu 3008 jsem si užil dostatek zábavy za volantem, za což mohlo komunikativní řízení a ostré reakce pohonného systému v jízdním režimu Sport.

Navzdory pasivnímu podvozku jsem byl mile překvapen z toho, jak si vůz uměl poradit s ostřejšími nerovnostmi. Hmotnost přes 2,1 tuny je již znát a teprve hlubší poklop od kanálu dokázal karoserii vozu vyvést z míry. Řízení je nastaveno neutrálně, takže není přeposilované ani příliš tuhé. Peugeot ale bude muset bojovat hlavně po cenové stránce. Neříkám, že stojí moc, protože 1 119 900 Kč (bez akční slevy) za výbavu Allure je tak akorát vzhledem k vlastnostem a výbavě. Konkurence ale umí nabídnout o něco více, kdy příkladem může být Škoda Enyaq 85 Coupe, která stojí ve výbavě Tour jen o něco málo více. Nový Peugeot e-3008 je ale velmi schopné, pohledné a luxusní auto, které potěší i při nabíjení. Při dostatečné tepelné přípravě před nabíjením jsem neměl problém dosáhnout maximálního nabíjecího výkonu, který se držel celkem dlouho mezi hranicí 7 až 21 %.

Situace se může změnit ve chvíli, kdy na český trh dorazí provedení Long Range s vyšší kapacitou baterie a pohonem přední nápravy. Stejně tak spousta zájemců jistě vyčkává na provedení s pohonem všech kol a výkonem 320 koní. Zatím je nabídka striktně omezena na dvě varianty pohonu, což zkraje nemusí prospívat prodejním výsledkům.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

peugeot-e-3008
Klady
  • agresivně luxusní design
  • bohatý vnitřní prostor
  • spotřeba a dojezd
  • přehledný palubní štít
  • s vrcholnou výbavou GT cena 1,1 milionu Kč
Zápory
  • absence zadního stěrače
  • špatně přístupný úložný box ve středovém tunelu
  • zatím k dispozici pouze jedna elektrická verze
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Ach zase ty pocty.

Na zacatku jednoho odstavce se docteme, ze podle testu dalnicniho dojezdu se da bezpecne ujet pouze na dalnici 380km.
A o kousek dal ve stejnem odstavci se docteme, ze pri stredne rychle jizde po ujeti 970 km v kombinovanem provozu jste dosahl spotreby 20,3kWh/100km, coz znamena, ze pri vyuzitelne kapacite baterie 73kWh vychazi dojezd nikoli pouze na dalnici na necelych 360km. 🤷‍♂️🤦🏻‍♂️

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze