Kolik kilometrů ujede reálně Peugeot e-3008 GT na dálnici?
test

Kolik kilometrů ujede reálně Peugeot e-3008 GT na dálnici?

Test dálničního dojezdu
21

Plně elektrický Peugeot e-3008 je konečně v prodeji a my jsme jej nejdříve otestovali na dálnici. Jak si vedl plně vybavený exemplář ve specifikaci GT s výkonem 210 koní, pohonem přední nápravy a 73kWh baterií?

Pravidelně pro vás testujeme nabíjení elektromobilů, jejich spotřebu v různých podmínkách i reálný dálniční dojezd. Ten patří mezi ty nejnáročnější a dalším elektromobilem, který se testu zúčastnil, byl nový Peugeot e-3008. Jak název napovídá, poprvé v této modelové řadě jde o elektromobil. Do testu vůz přijel v nejvyšší výbavě GT, přičemž šlo o verzi s výkonem 210 koní. Standardem je pohon přední nápravy, naopak čtyřkolka se objeví až u nejsilnější varianty Dual Motor s výkonem 320 koní. Baterie testovaného vozu se chlubila využitelnou kapacitou 73 kWh, což je pro takto velké auto nutné minimum. V rámci testu dojezdu si často všímáme velikosti kol a obutí. Vůz obouval 20" disky na letních pneumatikách Michelin e-Primacy.

Technické parametry Peugeot e-3008 Standard Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, 2 183 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon157 kW, 210 koní, točivý moment: 343 Nm / 250 ot/min
Baterie76 kWh (73 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 526 km
Cena od1 079 000 Kč

Auto na snímcích stálo v testované specifikaci 1,3 milionu Kč a nechyběl příplatkový Pack Vision 360° či celokožená sedadla s odvětráváním a výhřevem. Pro test jsme zvolili naši tradiční trasu z pražského Zličína, konkrétně z nabíjecí stanice PRE u Metropole Zličín, na Rozvadov, kde jsme se na exitu 144 Kateřina u odpočívadla s čerpací stanicí MOL a restaurací McDonalds otočili a zamířili zpět na výchozí bod. Trasa dlouhá 290 kilometrů vedla celou dobu po dálnici D5 a během jízdy došlo jen k jednomu kratšímu zpomalení v dálničním zúžení kousek za Plzní. Dálniční dojezd se tak dal otestovat poměrně dobře. Na začátku testu jsme měli nabito na 90 % a navigační systém od Googlu hlásil, že na místo určení (Rozvadov) dojedeme s 43 % baterie. Počasí nám celkem přálo, protože bylo jasno a slunečno, venkovní teplota činila v době testu na 23 stupních Celsia. Ve voze jel řidič se spolujezdcem a klimatizace byla nastavena na druhý rychlostní stupeň a 20 °C.

Dodržovali jsme standardní podmínky testu jako u jiných aut. Jeli jsme tedy maximální povolenou rychlostí 130 km/h za pomoci adaptivního tempomatu. Ve skutečnosti jsme však podle GPS jeli pouze 128 km/h, a proto jsme rychlost následně zvýšili o 2 km/h. Peugeot e-3008 GT v době příjezdu do Rozvadova ukázal na palubním počítači spotřebu 22,6 kWh/100 km, průměrná rychlost činila 118 km/h a v baterii zbývalo ještě 49 % kapacity, což bylo velmi příjemné překvapení. Prvotní odhad vozu tak byl hodně nepřesný, ačkoliv v dobrém slova smyslu. Zpět do Prahy, což je samozřejmě z kopce, jsme pak dojeli s lepší spotřebou 20,2 kWh/100 km. Díky několika kamionům, kterým trval předjížděcí manévr až příliš dlouho, průměrná rychlost klesla na 110 km/h. Průměrná spotřeba za celý test a 290 kilometrů se pak ustálila na přijatelných 21,4 kWh/100 km.

Auto po dojetí do cíle ukazovalo ještě 40 kilometrů (dálničního) dojezdu a v cíli mělo 13 % baterie. Reálný dálniční dojezd tohoto vozu je proto v nejhorším možném scénáři okolo 380 kilometrů, protože nesmíme zapomínat na fakt, že vozidlo nevyjíždělo z Prahy se 100% stavem baterie. Musíte ale stále dodržovat silniční předpisy a zapomenout na využití plné dynamiky, která dovoluje jet rychlostí až 170 km/h. V takovém případě při dálničním nočním přeletu maximální rychlostí vůz neujede na plnou baterii více jak 280 km. Zapomenout nesmíte ani na fakt, že palubní počítač vozu upravuje dojezd podle aktuální průměrné spotřeby. Z počátku testu Peugeot e-3008 GT ukazoval dojezd 496 km, ale jak ukázal tento test, ve výsledku to bylo mnohem reálnějších 330 km.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 5. 9. 10:56
400km dálnice je asi teda taková klasika, na kterou se u SUV s baterkou okolo 75kWh můžu spolehnout...

Zajímavé je, že EV-database ukazuje dálničních 345km... ??
Petr Diskuze
Petr Diskuze
Co je to platné, když stejné auto v naftě koupím o třetinu levněji.
den
den
Naposledy upraveno: 5. 9. 13:02
smazano
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
73/400=0,1825 kW/km Stačí se na to auto podívat. Takovou spotřebu tato obluda nemůže při dálniční rychlosti nikdy docílit. Realita bude 22/100. Pak 73/22= 3,318 * 100 = 331,8 km

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze