Právě testujeme Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 ve výbavě GT

Právě testujeme Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 ve výbavě GT
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Po ujetí 300 km máme spotřebu 6,4 litru na 100 km
  • Výkon 136 koní je na takto velké auto nedostatečný
  • Nový model 3008 nás opět těší jízdním komfortem a pohodlím v kabině

Do redakce na týdenní test zavítal nový Peugeot 3008. Jeho nová generace není u nás nováčkem, jelikož už dříve jsme pro vás otestovali jeho elektrickou verzi. Nyní je ale nabídka obohacena o hybridní provedení, které kombinuje elektromotor, šestistupňovou automatickou převodovku a tříválcový benzinový motor s objemem 1,2 litru. Kombinovaný výkon činí 136 koní a již nyní můžeme prozradit, že bez aktivace jízdního režimu Sport je tohle francouzské SUV celkem líné. Ono není ani divu, protože váha vozu činí skoro 1,7 tuny. Nová generace 3008ky je přitom celkem velkým vozidlem a tak je tato verze dle našeho názoru určena jen pro uživatele, kteří si nepotrpí na dech beroucí dynamiku.

A zatímco dynamické parametry a výkon nepatří ke špičce segmentu SUV, vůz nás opět těší svým bohatým vnitřním prostorem především vpředu. Vhod přijde i dostatek odkládacích prostor, komfortní kožená sedadla s elektrickým nastavením a solidní jízdní komfort. Nový Peugeot 3008 dorazil do testu v nejvyšší výbavě GT, která je už v základu velmi bohatá. Počítat lze například s tepelným čerpadlem, adaptivním tempomatem, Pixel LED světlomety a nebo s 19" litými koly s pneumatikami o rozměru 235/50. Tato menší kola se k vozu hodí, a to nejen pro jejich povedený design, ale i kvůli většímu jízdnímu komfortu. Vůz totiž nemůže mít adaptivní podvozek a příplatkové 20" disky jsou již jízdním kompromisem.

Zatím jsme s vozidlem ujeli 300 km a palubní počítač hlásí průměrnou spotřebu 6,4 litru na 100 km. Nesnažíme se o nějakou extrémně úspornou jízdu, ale ani z modelu 3008 Hybrid 136 neždímáme veškerý výkon. Při aktivaci režimu Sport je sice vůz mnohem hbitější a dá se za jeho volantem zažít troška té řidičské zábavy, ale spotřeba začne během chvíle narůstat na hodnoty začínající číslovkou 9. Dojezd pak rapidně klesá, ačkoliv má hybridní varianta nového Peugeotu 3008 palivovou nádrž s objemem 55 litrů.

Technické parametry Peugeot 3008 GT Hybrid 136

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, 1 648 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 230 Nm
Nádrž55 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od790 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze