Známe české ceny nových Peugeotů, které na nabití ujedou až 700 km

6
Známe české ceny nových Peugeotů, které na nabití ujedou až 700 km
Fotografie: Peugeot
  • Cena startuje od 1 189 000 Kč u verze e-3008, model e-5008 lze pořídit od 1 260 000 Kč
  • Kromě delšího dojezdu přináší také výkonnější motor nebo systém předehřevu baterie

Peugeot ještě před zahájením pařížského autosalonu, který se koná od pondělí 14. října 2024 do neděle 20. října 2024, oznámil ceník vozů e-3008 a e-5008, jež se živě poprvé ukážou právě na francouzském veletrhu a poprvé jsme o nich informovali cca před dvěma týdny.

Peugeot e-3008

Připomeňme, že Francouzi se u obou nových verzí chlubí baterií s označením „Made in France“, jež stojí za dojezdem až 700 km u Peugeotu e-3008 (kapacita baterie 96,9 kWh) a u verze e-5008 (kapacita baterie 96,9 kWh) pak 668 km (obojí v kombinovaném cyklu WLTP).

Vozy, na něž podle nejnovější zprávy Peugeot začal přijímat předobjednávky, jsou přitom vybaveny také novým motorem o výkonu 230 k/170 kW. Jde tak o výkonnější variantu k současným pohonným jednotkám o výkonu 210 k/157 kW s dojezdem až 527 km u modelu e-3008 a 502 km u modelu e-5008. Peugeot také oznámil, že oba vozy budou ve verzích s oběma motory (210 i 230 k) vybavené systémem předehřívání baterie pro optimalizaci nabíjení.

Peugeot e-5008

Peugeoty e-3008 a e-5008 230 Long Range se budou vyrábět ve francouzském Sochaux, kde do nich budou integrované baterie z gigafactory ACC v Douvrinu. Díky nové koncepci platformy STLA Medium „BEV-by-design“, jež využívají i hybridní a plug-in hybridní verze modelů 3008 a 5008, je přitom možné do baterie, která je o 15 mm vyšší než standardní verze, uložit více energie při zachování stejného prostoru pro cestující i zavazadla. Oba vozy lze přitom dobíjet na rychlodobíjecích stanicích 160 kW, přičemž dobití z 20 na 80 % trvá 27 minut, což znamená že pouhých 10 minut dobíjení poskytne dojezd 150 km.

České ceny Peugeotů e-3008 a e-5008 Long Range

A teď k tomu hlavnímu, Peugeot e-3008 lze ve výbavě Allure koupit standardně za 1 250 000 Kč, ovšem aktuálně platí akční zvýhodnění o 61 000 Kč, takže stojí od 1 189 000 Kč. Pokud pak budete chtít výbavu GT, připravte si 1 299 000 Kč (opět po akčním zvýhodnění o 61 000 Kč).

Technické parametry Peugeot e-3008 Long Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, 2 099 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 345 Nm
Baterie98 kWh (96,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 698 km
Cena od1 189 000 Kč

Peugeot e-5008 pak ve výbavě Allure pořídíte od 1 260 000 Kč (opět po akčním zvýhodnění, tentokrát však o 65 000 Kč), zatímco ve výbavě GT si značka řekne o 1 360 000 Kč po akčním zvýhodnění o 75 000 Kč.

Technické parametry Peugeot e-5008 Long Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 791 × 1 895 × 1 694 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 345 Nm / 250 ot/min
Baterie98 kWh (96,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,5 kWh / 100 km, dojezd: 660 km
Cena od1 260 000 Kč

Pařížský veletrh bude zajímavý

Jak pak můžete vidět ve videu níže, Peugeot bude vystavovat v hale čtyři a jistě nepůjde o jeho jediné novinky. Víme také, že se v Paříži dočkáme i novinek Leapmotor, Renaultu 4 E-Tech Electric a jistě i mnoha dalších zajímavých vozů a technologických novinek.


Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Je to úžasně velká baterie, ale bohužel, nejsem si jistý, jaký bude mít reálný dopad, protože to trochu deklasuje, dle mého názoru, účinnost ele. výbavy, motorů apod., které jsou dnes asi pod úrovní APP550 od VW nebo motorů od Telsly.

Ale zase další krůček dopředu.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Pane jo, tohle je snad nejmenší buffer, který jsem zatím viděl u baterie EV.

98 kWh (96,9 kWh využitelná kapacita)
Honza Homola
Akorát vzhledem k výkonu to má malý kroutil, vw 210 kW má 560 Nm, toto 345? Stačilo by.. Ale když se snaží dohnat Teslu a Číňany..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze