Peugeot E-5008 GT 2WD (73 kWh)
test

Peugeot E-5008 GT 2WD (73 kWh)

Zaostřeno na spotřebu
2

Již dříve jsme vám přinesli test elektrického Peugeoto E-5008 a nyní přichází podrobnější pohled na jeho spotřebu. V seriálu Zaostřeno na spotřebu jsme prozkoumali variantu s menší baterií o hrubé kapacitě 77 kWh a pohonem přední nápravy.

Loni se představila třetí generace modelu 5008 a k dispozici jsou tři verze elektropohonu, ale také mild-hybrid s tříválcovým spalovacím motorem. Nás nejvíce zajímá čistě elektrická verze a nyní přišel na řadu test spotřeby, do kterého dorazilo provedení s předním náhonem a základní baterií. Testovaný vůz nabízel výkon 210 koní, baterii s čistou kapacitou 73 kWh a auto je možné nabíjet výkonem až 160 kW. Hmotnost testované verze činila takřka 2 293 kg, což je vzhledem k velikosti automobilu poměrně očekávané. O to zajímavější jsou ale výsledky, kterých jsme v provozu dosáhli.

Technické parametry Peugeot e-5008 Standard Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 791 × 1 895 × 1 694 mm, 2 293 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon157 kW, 214 koní, točivý moment: 345 Nm / 250 ot/min
Baterie82 kWh (73 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 500 km
Cena od1 150 000 Kč

Cena testovaného vozu činí v základu 1 315 000 Kč, nechybělo ale ani několik příplatků. I bez nich však vůz standardně obouvá 19" aerodynamická kola z lehké slitiny. Testovaný exemplář dorazil do testu ve vyšší výbavě GT, což se na velikosti kol nijak neprojevilo.

Palubní počítač u E-5008 ukázal spotřebu 19,7 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 19,7 kWh/100 km. Venkovní teplota během celého okruhu činila 20 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 17,9 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 19,1 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba vyskočila na 20,6 kWh/100 km. Teplota při tomto druhu testu činila 21 °C.

Reálná spotřeba u vozu Peugeot E-5008 vyšla na 21,29 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 124 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnic a okresek. Ve městě to bylo celkem 57 kilometrů a spotřeba činila 17,5 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 60 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za celý test hodnotu 20,4 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 26,4 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 21,29 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 57 km) 17,5 kWh/100 km 417 km
Mimo město (90 km/h) 17,9 kWh/100 km 407 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 19,1 kWh/100 km 382 km
Dálnice (130 km/h) 20,6 kWh/100 km 354 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 19,7 kWh/100 km 370 km
Celý test (124 km) podle nabíjení 21,29 kWh/100 km

Venkovní teplota během okruhu činila 20 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 19 až 21 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 73 kWh.

Komentář autora:

Základní velikost baterie u modelu E-5008 dokáže poskytnout dostatečný dojezd i v případě, že se bude často pohybovat po dálnicích. Samozřejmostí je ale dodržování rychlostních limitů platných pro ČR. Jakmile se s tímto sedmimístným elektrickým SUV někdo pokusí jet rychlostmi okolo 150 km/h, spotřeba začne narůstat k hranici 28 kWh na 100 km a dojezd se výrazně zkrátí. Jakmile E-5008 bude provozován ve městě a na okreskách, vždy bude jistotou, že s plně nabitou baterií ujede minimálně 370 km.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Děkuji za pěkný článek. Chci jen upozornit, asi máte chybku v tech. popisku

Baterie 82 kWh (73 kWh využitelná kapacita)

Nemá tam být jiná hodnota jak 82 kWh?

Děkuji.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze