Delší dojezd a více místa. To jsou Peugeoty 3008 a 5008 Long Range

2
Delší dojezd a více místa. To jsou Peugeoty 3008 a 5008 Long Range
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Model E-3008 Long Range ujede až 700 km
  • Větší sourozenec E-5008 na jedno nabití zvládne až 668 km
  • O pohon se stará jeden elektromotor na přední nápravě

Nová tisková zpráva francouzského výrobce Peugeot představuje dvě novinky v nabídce značky. Premiéru si právě dnes odbyla nová varianta modelu E-3008. která konečně přichází ve verzi s prodlouženým dojezdem a výkonem 230 koní. Pohon zde obstarává jeden elektromotor, který posílá výkon na přední nápravu. Podle metodiky WLTP ujede Peugeot E-3008 Long Range na jedno nabití až 700 km, ale je potřeba počítat s tím, že se řidič bude muset krotit a nevyužívat plnou dynamiku vozu. S uvedením nové verze Long Range bude Peugeot E-3008 těžit z nového systému předúpravy baterie, který umožňuje zkrátit dobu nabíjení při dlouhých cestách.

Další novinkou je Peugeot E-5008. Ten je sedmimístným dvojčetem modelu E-3008 a i ten využívá elektrický pohon. Ve verzi Long Range nabídne totožný výkon 230 koní, opět pohon přední nápravy a dle metodiky WLTP ujede na jedno nabití až 668 km. Nejdůležitější pro oba modely je baterie, která ve zmíněné verzi nabízí využitelnou kapacitu 96,9 kWh. Na DC nabíječce půjde oba vozy nabíjet výkonem až 160 kW, přičemž podle výrobce potrvá nabití z 20 na 80 % kapacity baterie 27 minut. Hlavně sedmimístný model 5008 se chlubí nejlepší účinností ve svém segmentu. Důležitá je také záruka, kterou výrobce obchodně nazývá Peugeot Allure Care.

Ta se vztahuje na celé vozidlo (včetně elektromotoru) a na klíčové elektrické a mechanické součásti. Počítat s ní lze po dobu 8 let nebo do ujetí 160 000 kilometrů. Peugeot E-3008 a E-5008 Long Range přijdou do prodeje na konci letošního roku. Živá premiéra se pak uskuteční letos v období mezi 14. až 20. říjnem na autosalonu v Paříži.

Technické parametry Peugeot e-3008 Long Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, 2 099 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 345 Nm
Baterie98 kWh (96,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 698 km
Cena od1 189 000 Kč

Technické parametry Peugeot e-5008 Long Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 791 × 1 895 × 1 694 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 345 Nm / 250 ot/min
Baterie98 kWh (96,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,5 kWh / 100 km, dojezd: 660 km
Cena od1 260 000 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
:-D Na těch promo fotkách je rodina Bratta Pita a Anželíny Džolíí? :-D Takovej mix, to jsem už dlouho neviděl. Taťka poslušne na místě spolujezdce, mamka asijatka, co vypadá jako starší sestra slečny v uprostřed a v zadu klučík, kterýho museli počít někdy ve 14 letech, ale možná je adoptovaný, ale ještě mohli vyborazit nějaký syndrom ADHD u dětí, ale zásadně jim chybí zástupce tmavší rasy a zlatý labrador, na to zapomněli, mají za dvě mínus. :-D Omlouvám se, ale asi jsem zastánce přece jenom více staršího pohledu na rodinnu, co si pořizuje takové rodinné auto. Nevím, komu se tím chtěli připodobnit, jakému zákazníkovi. Snad se tám příspěvkem nikoho nedotknu, případně se omlouvám, ale i reklama je součásí Image vozu, co si člověk kupuje.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Opravdu je rozdíl netto a bruto baterie 98 kWh vs 96,9 kWh? Není to chyba?

VW by měl zabrat, se svými 82kW, už bude pozadu, když Renault má 92 a Peugeot 98 kWh, ale nelze neuznat efektivitu VW s novým APP550 a dobíjecí krřivku jejich 82 kWh. Uvidíme v praxi, co zvládne a nezvdláne tahle Peugoeotí baterka s jejich pohonem. Třeba bude VW postačovat, co má, což by byla škoda pro zákazníka. :-D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze