Peugeot 3008
test

Peugeot 3008

Na české premiéře jsme vyzkoušeli jeho elektrickou verzi
1

Do Česka přijela nová generace Peugeotu 3008. Je mnohem hezčí, zvětšily se rozměry, nabízí širší spektrum motorizaci a na své si přijdou i zájemci o elektromobily. Jaké je oblíbené francouzské SUV, které ve výbavě GT dokáže stát 1,4 milionu Kč?

Právě dnes se v pražském Radotíně konala prezentace nové generace Peugeotu 3008. Poprvé v historii vůz přijíždí jako elektromobil a právě tuto verzi jsme si vypůjčili do krátkého testu. V rámci představení jsme se dozvěděli kompletní podrobnosti o nové generaci populárního francouzského SUV, takže víme, že k dispozici bude i mild-hybridní a plug-in hybridní varianta. A co je nového? Co se týče elektrické verze, nejprve bude k dostání předokolka s výkonem 210 koní a baterií o kapacitě 73 kWh. To by mělo stačit k dojezdu okolo 460 km. Začátkem příštího roku dorazí do provedení Long Range s výkonem 230 koní, předním náhonem a baterií o kapacitě 98 kWh. To je velmi solidní hodnota a s lehkou nohou půjde ujet dle našich odhadů něco kolem 560 km. Ti nejnáročnější mohou sáhnout po provedení s pohonem všech čtyř kol, avšak to disponuje baterií o kapacitě pouze 73 kWh.

Nový Peugeot 3008 bude k dostání ve dvou výbavách – Allure a GT. My jsme na okraji Prahy vyzkoušeli elektrické provedení s výkonem 210 koní, které bylo právě v nejvyšší výbavě GT. Oproti předešlé generaci bylo hned po usednutí znát, že vůz narostl do všech rozměrů, což se příznivě projevilo na místě pro posádku. Sám výrobce tvrdí, že třetí generace modelu 3008 narostla do délky o 10 cm, o 6 cm se natáhl rozvor a 2 cm přibyly na výšku. Kabině opět dominuje široký středový tunel, na kterém je nově lišta s několika tlačítky ovládajícími varovné blikače, hlasitost audiosystému či některé funkce klimatizace. Trošku netradičně je umístěn úložný box, který je tak trošku utopený napravo u spolujezdce. Řidič se do něj musí více natahovat a zapojení kabelu na nabíjení bude za jízdy někdy hodně problematické.

Po stránce prostoru je na tom nový Peugeot 3008 velmi dobře. I dozadu se posadil 188 cm vysoký cestující, aniž by se hlavou dotýkal střechy či koleny narážel do předních sedadel. V rámci novinek je kabina obohacena o nový typ multifunkčního volantu a v nejvyšší výbavě GT je přítomen 21" displej. Jeho pravá polovina je dotyková, zatímco ta levá slouží jako náhrada za klasické budíky. Potěšilo nás bohaté nastavení zobrazení, krásná grafika, velmi rychlé reakce palubního systému a příjemný jízdní projev. Přední náhon a výkon 210 koní je podle našich prvotních jízdních dojmů ideální kombinací pro středně náročné řidiče. I na mokrém povrchu měl vůz dostatek trakce a ve sportovním režimu nás dokázal do sedaček zatlačit točivý moment 343 Nm. Zájemci o pohon všech čtyř kol si musí počkat do letošní zimy, kdy by měla čtyřkolka dorazit na trh.

¨

U Peugeotu 3008 je možnost vybírat z celkem 6 laků karoserie, přičemž kromě elektrické verze je k dostání mild-hybrid s výkonem 136 koní. Nad touto variantou je umístěn plug-in hybrid s výkonem 195 koní, jenž používá oproti mild-hybridu sedmistupňovou automatickou převodovku. Pro obě varianty platí, že jde o předokolku, stejně tak to, že objem palivové nádrže činí 55 litrů. Plug-in hybrid půjde od roku 2025 nabíjet na AC nabíječce výkonem až 22 kW, aktuálně je technicky možný výkon maximálně 11 kW. Pro nás je ale nejdůležitější právě elektrická verze, která ve výbavě GT a s několika málo příplatky může atakovat cenu 1,4 milionu Kč. Samozřejmě dojde na velký test, ve kterém se zaměříme na jízdu po dálnici, spotřebu i rychlost nabíjení.

Technické parametry Peugeot e-3008 Standard Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 542 × 1 895 × 1 641 mm, 2 183 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon157 kW, 210 koní, točivý moment: 343 Nm / 250 ot/min
Baterie76 kWh (73 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 526 km
Cena od1 079 000 Kč
peugeot-e-3008
Klady
  • dravý design
  • futuristicky vypadající kabina
  • dynamika verze s výkonem 210 koní
  • bohatá základní výbava
Zápory
  • malá madla dveří
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
První vlaštovka Stellantis do světa poradnych EV. Slušný akumulátor, možnost 4x4, konečně tažné, V2L. Konečně. Ještě jsem zvědavý na e5008. Vzhled otazny, ale to je věc každého. Ale už to je prostě plnohodnotné rodinné auto. Jsem zvědav na první větší testy. Hlavně az bude zima, zda již Stellantis srazil velký zimní propad dojezdu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze