Kousek za Prahou se konala česká prezentace v pořadí třetí generace modelu 5008, který přináší až sedm míst k sezení a větší prostor na druhé řadě sedadel. Prakticky kromě dodávky Peugeot Traveller je největším autem, jaké si lze v rámci značky aktuálně zakoupit. Francouzská novinka sdílí velkou část techniky se svým menším sourozencem v podobě modelu 3008. Díky tomu si lze všimnout, že třeba příď vozu je kompletně identická u obou vozidel. Až teprve záď je lehce poupravená právě u 5008, ale tím změny končí. Ačkoliv se druhé vydání sedmimístného francouzského SUV (první generace byla MPV) představilo již letos v létě, teprve nyní přichází na český trh. K dispozici je několik elektrických variant a hybridní s benzinový motorem 1.2 PureTech.
Technické parametry Peugeot e-5008 Standard Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 791 × 1 895 × 1 694 mm, 2 218 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 157 kW, 214 koní, točivý moment: 345 Nm / 250 ot/min |
Baterie | 82 kWh (73 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 502 km |
Cena od | 1 150 000 Kč |
České zastoupení značky ale na tiskové konferenci prozradilo, že v případě, že bude dostatečný zájem o plug-in hybridní provedení, není problém jej nakonec do nabídky zařadit. Peugeot 5008 přijíždí na platformě STLA Medium a oproti modelu 3008 aktuální generace má lehce protažený rozvor kol. Ten činí 2 901 mm a je to znát už při pohledu na druhou řadu sedadel. Dozadu se naprosto s přehledem vešly dvě dospělé osoby s výškou 188 cm, přičemž sedadlo řidiče bylo nastaveno také podle nich. Plusem je i fakt, že druhá řada sedadel je posouvatelná v rozmezí 15 cm a současně lze nastavovat sklon opěradel. Zavazadelník má v sedmimístné konfiguraci objem 748 litrů (v případě sklopené třetí řady sedadel), ale po sklopení druhé sedadel lze objem navýšit na 1 815 litrů.
Podle všeho bude časem dostupná i pětimístná varianta, která by mohla sloužit jako větší alternativa Peugeotu 3008. K dispozici jsou každopádně zatím dvě elektrické varianty: Standard Range a Longe Range. Zatímco první zmíněná má přední náhon, 210 koní a 73kWh baterii, druhá nabízí 230 koní, opět přední pohon a baterii s kapacitou 96,9 kWh. V příštím roce má dorazit vrchol nabídky, kterým se stane verze Dual Motor s výkonem 320 koní, pohonem všech kol a baterií o kapacitě 73 kWh. A kdyby vás náhodou napadlo, že by Peugeot uvedl elektrickou čtyřkolku s větší 96,9kWh baterkou, rovnou na ni zapomeňte. Kvůli nedostatku místa na platformě je taková verze předem vývojově zapovězena.
Pro test jsme zvolili provedení Standard Range, které bylo v příplatkovém bílém laku karoserie (+ 22 tisíc Kč) a neslo vrcholnou výbavu GT s několika příplatky. Cenou se tak vyšplhala na úroveň 1,4 milionu Kč. A zatímco v otázce jízdy na nás nečekalo žádné velké překvapení, po stránce prostoru a ovladatelnosti to již byla jiná písnička. Největším nedostatkem místa bude trpět hlavně řidič, jehož pravé koleno bude utlačováno příliš rozměrným středovým tunelem. Ostatní cestující naopak nedostanou příliš šancí, aby si na něco stěžovali. Ve výbavě GT například nechybí protisluneční clony v oknech na druhé řadě sedadel, větší displej o velikosti 21" či tmavé čalounění stropu. Nová generace modelu 5008 je tak nejen pohledná a prostorná, ale i dobře vybavená.
Kdo by pak chtěl zakoupit to nejlevnější, co aktuálně v modelové řadě 5008 existuje, pro toho má výrobce připravenou verzi Hybrid 136. Ta ve výbavě Allure vyjde na 865 tisíc Kč a zahrnuje mild-hybridní techniku, 136 koní a pohon přední nápravy. Naprostým vrcholem je prozatím verze Long Range GT za 1 435 000 Kč. Testované provedení pak sice bylo v maximální možné výbavě, ale ani za příplatek nejde přikoupit adaptivní odpružení. Naopak standardem každé elektrické verze je tepelné čerpadlo, palubní třífázová nabíječka a vůz lze dobíjet na DC nabíjecí stanici výkonem až 160 kW.
Během krátké projížďky (cca 11 km) jsme dosáhli spotřeby 23,4 kWh na 100 km, kdy trasa vedla hlavně po okresních silnicích. Oceňujeme celkem komunikativní řízení, přehledný palubní štít, hromadu místa vzadu a luxusně-dynamický vzhled. Za nevýhody považujeme široký středový tunel vpředu a v rychlostech okolo 50 km/h lehce vlažnější dynamiku základní „e“ verze. Další a mnohem podrobnější dojmy si necháme do velkého testu. Už nyní ale víme, že se nový Peugeot 5008 povedl. Je přitom jedno, zda se jedná o hybridní/elektrickou verzi. Na paměti je potřeba mít fakt, že verze e-5008 váží nejméně 2 293 kg a za vůz lze zapojit brzděný přívěs o hmotnosti maximálně 1 000 kg.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz