Elektrické Peugeoty 3008 a 5008 konečně dostaly zásadní prvek výbavy

Elektrické Peugeoty 3008 a 5008 konečně dostaly zásadní prvek výbavy
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Jde o tepelnou přípravu baterie před nabíjením
  • Řidič má celkem tři možnosti, jak ji spustit
  • Oba elektrické Peugeoty se tak budou nabíjet kratší dobu

Elektrická dvojice Peugeotů E-3008 a E-5008 je již v prodeji a nyní byla napravena jejich největší nevýhoda. Na rozdíl od četné konkurence totiž ve své výbavě postrádaly předehřev baterie. Tím se výrazně prodlužovala doba nabíjení, ale všemu je nyní konec. Francouzský výrobce nyní předehřev baterie přidává do výbav obou vozidel, což by mělo oba vozy učinit ještě více atraktivními. Baterie zahřátá na ideální teplotu umí dobíjecí zastávku zkrátit klidně o několik minut a samo temperování není proces na pár minut. Podle Peugeotu dokáže předehřev baterie během 20 minut zvýšit teplotu akumulátoru až o 10 stupňů Celsia, takže při nabíjení z 20 na 80 procent kapacity akumulátoru se vůz na nabíjecí stanici zdrží méně než půl hodinu. Mnohem dostupnější by měl být i maximální dobíjecí výkon, který činí 160 kW.

Spuštění temperování bateriových článků půjde provést třemi způsoby. První je zcela automatický a souvisí se zadáním cíle/nabíjecí stanice do navigace. Druhý způsob je naopak manuální, kdy řidič bude moci tuto funkci zapnout v multimediálním systému. Třetí možností je spuštění předehřevu pomocí mobilní aplikace MyPeugeot. Tam bude stačit aktivovat předehřev interiéru a následně se temperování akumulátoru zapne společně s tím. Potřeba je jen deaktivovat omezení dobíjení na 80 % kapacity baterie. A aby těch novinek nebylo málo, vylepšení se týká také integrace funkce V2L. Ta skrze speciální adaptér dokáže z vozidla čerpat elektrickou energii pro přístroje o výkonu až 3 kW.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze