Peugeot 3008 Hybrid4 GT
test

Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Sebevědomý sprinter

Současná generace SUV 3008 patří ve verzi Hybrid4 mezi to nerychlejší, co si můžete aktuálně u Peugeotu zakoupit. Testovaná specifikace s výkonem 300 koní, pohonem obou náprav a plug-in hybridní technikou však potřebuje ještě doladit. Navíc je to právě tento vůz, který umí dát jasně najevo, jak rozdílná může být spotřeba na papíře a v reálném provozu.

Dávno je pryč doba, kdy jsme u Peugeotu mohli zakoupit takřka cokoliv. Ještě před 20 lety bylo v nabídce značky všechno možné, kromě SUV. Doba se však mění, právě proto francouzský výrobce vkládá hodně nadějí do modelu 3008, který celkem nedávno prošel velkým faceliftem. V rámci něj se v nabídce objevila opět verze Hybrid4 se třemi motory, velmi solidní dynamikou a při nabitých bateriích i překvapivě nízkou spotřebu. Jaká je ale realita? Testování nejrychlejšího vozu z nabídky modelové řady 3008 nám napovědělo mnohé. Přitom by jen málokdo zvenčí tipoval, že toto na první pohled buclaté SUV s pár ostrými tvary karoserie má pod kapotou něco, co mu umožní ujet i některým sportovním sedanům.

Technické parametry Peugeot 3008 HYBRID 300 GT

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 447 × 1 906 × 1 624 mm, 1 835 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon220 + 147 kW, 300 + 200 koní, točivý moment: 520 Nm
Baterie13,2 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,3 l / 100 km
Cena od1 200 000 Kč

Facelift sice přinesl ostřeji vypadající přední světla s Full LED technologií, ovšem v nabídce pořád chybí dokonalejší verze Matrix LED. V rámci inovací pak vůz dostal i pozměněnou grafiku masky chladiče a zadní světlomety jsou nyní celé černé. Tím však veškeré změny končí. Kdo by snad u nejsilnější verze v nabídce čekal dvojici koncovek výfuku, bude zklamaný. Co se týče změn v kabině, palubní systém dostal o něco výkonnější výpočetní jednotku, což se pozitivně projevilo na lepších reakcích dotykové obrazovky na jednotlivé pokyny. Dokonce jsme si všimli podstatně vyššího rozlišení displeje, celkově je tak na palubní systém vozu o něco lepší pohled.

Bohužel se však ale pořád nevytratilo ovládání klimatizace, kterou musí cestující vpředu ovládat výhradně skrze dotykovou obrazovku. Dost iritující bylo také upozornění na úseky s radarovým měřením. To totiž nenabízí možnost nastavit si úroveň hlasitosti upozornění, a tak se při průjezdu kteréhokoliv pražského tunelu dočkáte otravného pípání, které se opakuje několikrát po sobě a přebije i právě hrající audio. V rámci vylepšení pak Peugeot nejspíše zapomněl na obraz parkovací kamery, která tak nabízí jen průměrné rozlišení a hlavně v noci na ní člověk nevidí prakticky vůbec nic.

Jinak se v kabině vlastně neudály žádné větší změny, vše je zde tak, jako tomu bylo u verze před faceliftem. Pod kapotou vozu se tím pádem opět nachází kombinace benzinového motoru 1.6 PureTech s výkonem 200 koní a elektromotoru s 110 koňmi, jenž je integrovaný do automatické osmistupňové převodovky. Vše pak doplňuje elektromotor na zadní nápravě se 113 koňmi. Ve výsledku je tak tato verze tou jedinou, která umožňuje využít pohon všech kol. Celkový výkon soustavy činí 300 koní a 520 Nm, takže není divu, že na první pohled nesportovní Peugeot umí zrychlit z 0 na 100 km/h za velmi solidních 5,9 sekundy.

Na testovaném voze oceňuji velmi příkladnou pružnost v jakékoliv rychlosti, ovšem je tady jedna chyba. Auto totiž umí jet velmi dobře jen rovně. Zatáčky se mu moc nelíbí a pokud počítáte s tím, že vás v případě nouze vytáhne pohon všech kol, raději to ani nezkoušejte. Zadní pohon je zde jen pro ty nejhorší možné situace. A když nebudete pravidelně nabíjet, 3008 Hybrid4 se chová více jako předokolka. Vzájemné sladění dvou elektromotorů a hlavní spalovací jednotky také není úplně příkladné a je znát, jak si někdy technika neví rady s tím, jaký motor použít dříve.

To jsou však jediná větší negativa, jaká lze testovanému vozu vytknout. Peugeot instaloval baterii s kapacitou 13,2 kWh (z toho 10,4 kWh je využitelných), se kterou se dá dle našeho měření v létě ujet okolo 42 km. Na čistě elektrický pohon lze upalovat rychlostí až 135 km/h, ale v ten okamžik počítejte s tím, že baterky se vyprázdní ani ne za 25 km. Velmi rozdílná umí být také průměrná spotřeba, která silně závisí na tom, jak často chcete vůz nabíjet skrze klasickou nabíječku s výkonem maximálně 7,4 kWh. Baterie se nabijí na 100 % kapacity cca dvě hodiny, bez pravidelného nabíjení ale čekejte průměrnou spotřebu okolo 8 litrů na 100 km. Kdo ale bude pečlivě každý den nabíjet a využívat potenciál hybridní techniky, může se stejně jako my dostat na 2,1 litru na 100 km.

O jeho koupi je potřeba hodně přemýšlet

Navíc je dobré pamatovat na to, že pokud vůz nemá nabité baterie, jeho „skromná“ pohonná soustava musí táhnout skoro dvě tuny čisté váhy. Není proto divu, že v případě rychlého dálničního přesunu si hlavní motor řekne klidně o 15 litrů na 100 km. Ve spojení se zmenšenou nádrží na palivo o objemu 43 litrů je výsledkem velmi malý dojezd. Když vezmeme v potaz nepříliš sebejistý podvozek a také menší zavazadelník s absencí háčků na nákup, jde o auto vhodné pro ty, kteří nehledí tolik na vynaložené finance a zároveň vlastně chtějí to nejlepší, co se dá v rámci SUV Peugeot zakoupit.

Peugeot 3008 Hybrid4 GT je ve finále velmi příjemným autem, ale jen do chvíle, než po něm začnete chtít maximální výkony. Po stránce prostoru, výbavy a použité techniky se nemá za co stydět. Naopak při jízdě v těžším terénu nebo na okreskách bude řidič příliš brzo narážet na limity podvozku a světlé výšky. Absence rychlonabíjení a vysoká spotřeba bez nabitých baterií bude asi největším záporem, který bude zájemcům o vůz vrtat hlavou.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

peugeot-3008
Klady
  • dostatek prostoru v kabině
  • přijatelná spotřeba
  • vynikající dynamika při nabitých bateriích
  • vysoký výkon
Zápory
  • špatný obraz parkovací kamery
  • vyšší cena
  • méně sebejistý podvozek