Obměnou prošla zadní Full LED světla a změnil se i vzhled přední části. Přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“. V interiéru přibyl nový 10palcový dotykový displej a možnost dokoupení sedaček, které kombinují kůži a Alcantaru, díky čemuž mnohem lépe podrží v zatáčkách. Peugeot 3008 také dostal nejnovější generaci asistenčních systémů.
Facelift v přední i zadní části karoserie osvěžil design, ostatně velké změny nebyly potřeba, protože Peugeot 3008 má stále moderní vzhled. Příjemný je nový a větší středový displej, který má vyšší rozlišení a díky větším rozměrům se i za jízdy lépe používá dotyková obrazovka. Nejvíc ale oceňuji sedačky s využitím Alcantary, protože krásně podrží v zatáčkách při svižnější jízdě. Obě verze jsem se rozhodl porovnat právě svižnější jízdou.
Technika Peugeotu 3008 Hybrid a Hybrid4 zůstala stejná
Na technice pohonu se nic nezměnilo a stále je v nabídce Peugeot 3008 ve dvou plug-in hybridních verzích. Základní Hybrid má pohon pouze předních kol a systémový výkon 225 koní, zatímco Hybrid4 má poháněná i zadní kola elektromotorem vzadu a systémový výkon je 300 koní. Výkonnější motorizaci jsem testoval, tu základní testoval kolega a já jsem si ji vyzkoušel jen v Peugeotu 508 SW. Takže jsem teď využil možnosti přímého porovnání.
Jako první zkouším silnější Hybrid4. Je sice mokro, ale čtyřkolka si s tím dobře poradí a zrychlení je opravdu moc pěkné. V zatáčce sice překvapivě má tendenci jít do nedotáčivého smyku, ale díky pomoci zadní nápravy si s tím asistenční systémy hezky poradí. Jedu jen krátký okruh, při kterém jen na chvíli vyjíždím z Prahy, abych vyzkoušel jízdní vlastnosti, ale celý okruh jedu spíše svižněji. Při prvním větším zrychlení se auto přepíná do hybridního režimu a v něm zůstává až do cíle. Vzhledem ke stylu jízdy je překvapením spotřeba 5,1 l/100 kilometrů, kterou v cíli ukazuje palubní počítač.
Poté hned přesedám do základní verze a jedu stejný okruh stejným stylem jízdy. Při takto přímém srovnání je rozdíl mnohem lépe patrný. Na mokrém asfaltu si sice hrábne jen trochu, než zasáhne kontrola prokluzu, ale přesto je jasně cítit, že pokud není asfalt suchý, i těch 225 koní je na přední nápravu moc. Stejně tak v zatáčce je přetáčivost citelnější. Překvapením ale je, že spotřeba je v cíli úplně stejná, přestože jsem měl na začátku elektrický dojezd o 2 kilometry menší a do cíle jsem již dojížděl s nulovým, tedy více běžel spalovací motor.
Spotřeba se při takto krátkém svezení a navíc s různě nabitou baterií moc porovnávat nedá, ale mohlo by to naznačit, že základní verze je opravdu i v reálu úspornější. Mnohem větší rozdíl ale je mezi těmito verzemi, pokud přejdete na sportovnější styl jízdy, zvláště pak, když nejsou ideální povětrnostní podmínky. Základní Hybrid začíná na ceně 1 005 000 Kč ve výbavě Allure Pack, zatímco Hybrid4 se nabízí až od vyšší výbavy GT a stojí 1 200 000 Kč. Oproti základnímu Hybridu ve stejné výbavě je to ale příplatek jen 120 000 Kč. Pokud vám jde o svižnější jízdu i o to, aby si auto poradilo i s méně příznivými podmínkami, určitě to stojí za úvahu.
Technické parametry Peugeot 3008 HYBRID 225 Allure Pack
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 447 × 1 906 × 1 624 mm, 1 835 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 165 kW, 225 koní, točivý moment: 300 Nm |
Baterie | 13,2 kWh |
Nabíjení | palubní: 7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 005 000 Kč |
Technické parametry Peugeot 3008 HYBRID 300 GT
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 447 × 1 906 × 1 624 mm, 1 835 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 220 + 147 kW, 300 + 200 koní, točivý moment: 520 Nm |
Baterie | 13,2 kWh |
Nabíjení | palubní: 7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,3 l / 100 km |
Cena od | 1 200 000 Kč |