Nový Peugeot 308 SW. První elektrická vlaštovka

Kompletní představení
2
Nový Peugeot 308 SW. První elektrická vlaštovka
Fotografie: Peugeot
  • Čtvrt roku po hatchbacku se představuje i prodloužené kombi
  • Nabídne premiérově plug-in hybridní pohon
  • V nabídce však stále zůstává i klasický diesel

Zatímco nová generace Peugeotu 308 se představila již v březnu, aktuálně Peugeot odhalil verzi kombi. Prodejní statistiky totiž vyvrátily obavy z klesajícího zájmu o kombíky nižší střední třídy. Konkurence dražších a méně praktických SUV je neohrozila, jejich prodeje jsou už více než dekádu stabilní, s příznivými prognózami. Nový Peugeot 308 SW (už třetí toho jména) plně vytěžil z výhod platformy EMP2, kterou převzal od předchůdce, a stejně jako on nabízí pro kombi prodloužený rozvor. Konkrétně 2 732 oproti 2 675 mm u hatchbacku. Výsledkem je zavazadlový prostor o objemu 608 l, u hybridu bez dvojitého dna pak 548 l. Ačkoliv to na první pohled vypadá, že se Peugeot dotáhl na dohled bezkonkurenční Škody Octavia Combi (640 l), používá jinou (optimističtější) metodiku měření „objem tekutin“, zatímco Škoda Auto počítá s u nás zavedenější VDA. Přesto by mělo jít proti minulé generaci, u níž byl vnitřní prostor kritizován, o citelný posun.

Vnější proporce určil citelný nárůst délky, spolu s ubranými 2 centimetry celkové výšky. To mj. dovolilo více sklonit plus dozadu posunout čelní sklo a zlepšit aerodynamiku na Cx 0,27, což je hodnota, s níž se donedávna chlubila sportovní kupé. Charakteristický vzhled dotváření i konkávní plochy na bocích a úzké světlomety, používající výhradně LED technologii. Ta je u čelních svělometů k dispozici ve dvou verzích; kromě standardních LED světlometů, jaké používal už předchůdce, přicházejí nově i inteligentní maticové světlomety. K mání bude novinka – handsfree otvírání víka zavazadelníku. Vzhled vozu dotvoří aerodynamicky optimalizovaná kola velikosti 16–18".

Peugeot 308 SW
Standardem jsou LED světlomety, pro vyšší výbavy maticové

Interiér se podržel nezvyklé koncepce i-Cockpit, která bývala u předchůdce tepána za menší cit ve volantu, který navíc některým postavám zakrýval výhled na část přístrojů. A také překombinované ryze dotykové ovládání, kdy bylo třeba bloudit displejem i při nastavování klimatizace. Evoluční verze tohoto konceptu by měla nedostatky odstranit. Navrátila několik hardwarových tlačítek pro rychlý přístup do jednotlivých podmenu a také u vyšších výbav šest programovatelných virtuálních ovladačů. Nechybí ani klasické ovládání hlasitosti. Důležité ovladače se opět soustředily na volantu, na němž nově nechybí senzory držení pro pokročilé asistenční systémy. Prostorově řešená středová konzola plně vytěžila z možnosti vynechat řadicí páku a zásadní provozní ovladače atrofovaly do malých tlačítek. K mání bude mj. vyhřívané čelní okno, zesílené kvůli lepší akustice, a chvályhodná značková tradice; dvojitá akustická boční okna za příplatek, zásadně snižující úroveň vnitřního hluku. Zadní opěradlo je opět dělené 40/20/40, každou část zvlášť lze sklopit dálkově ze zavazadelníku. V něm nechybí 12V zásuvka, na niž výrobci dnes tak rádi zapomínají.

Peugeot e-308 dorazí až v roce 2023

Bezpečnost dostala do vínku pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (pro automat), samočinné vedení mezi čárami s poloautomatickou změnou jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti a samočinné zpomalování do zatáček. Nechybí rozeznávání chodců i cyklistů a automatické brzdění před nimi, rozšířené rozeznávání dopravních značek a asistent únavy. O zábavu na palubě se starají multimédia se čtyřmi USB-C zásuvkami, možností připojit až dva telefony a bezdrátovým zrcadlením mobilu. K mání je plně hlasové ovládání, on-line navigace TomTom či desetireproduktorový audiosystém Focal 690 W.

Peugeot 308 SW
Palubní deska nadále spoléhá na nezvyklou koncepci i-Cockpit

Kombi samozřejmě převezme pohonné jednotky od hatchbacku, kromě dvou konvenčních, zděděných s úpravami od předchůdce, tedy zážehového přímovstřikového tříválce 1.2 PureTech s turbem, ve dvou výkonových verzích 110 k (81 kW) a 130 k (96 kW) a dieselu 1.5 BlueHDi 130 k (96 kW). Pro oba benziňáky bude standardem šestistupňový manuál, u silnějšího zaměnitelný za osmistupňový klasický planetový automat s hydrodynamickým měničem. Stejný výběr skříní nabídne i diesel. Absolutní novinkou je ovšem plug-in hybrid, a to hned ve dvou výkonových verzích. V nabídce zaujme pozici luxusnější volby pro milovníky benzinu, nabídne totiž, rovněž osvědčený, čtyřválec 1.6 PureTech turbo. Ten bude se speciální verzí osmistupňového automatu spojen standardně. Slabší nabídne spalovací motor, naladěný na 150 k (110 kW), silnější pak 180 k (132 kW). Točivý moment 250 Nm bude pro oba stejný, podobně jako použitý elektromotor. Ten vždy nabídne 110 k a 320 Nm, takže bude sám stačit k velmi důstojnému pohybu. Sílu poskytne baterie 12,4 kWh, schopná poskytnout 102 kW. Silnější verze PHEV bude vyhrazena sportovně laděné verzi GT. Nabíjení se, stejně jako u velké většiny ostatních PHEV, bude muset spokojit se střídavým proudem. Standardní jednofázová nabíječka 3,7 kW naplní prázdnou baterii z přívodu se silnějším, 14A jističem za 3 hodiny 50 minut, z běžné zásuvky s 8A jištěním to potrvá sedm hodin. Příplatková dvoufázová nabíječka 7,4 kW zkrátí nabíjení s 32A wallboxem na 115 minut. Li-ion baterie pod zavazadelníkem vystačí slabšímu plug-in hybridu se systémovým výkonem 182 k (133 kW) na 60 km v souladu s WLTP, silnější (225 k/165 kW) se pak podle stejné normy vybije o kilometr dříve.

Hatchback se dostane na trh na přelomu letošního léta a podzimu, debut kombi zatím nebyl oznámen, samozřejmě dosud neznáme ani ceny.

Třetí generace Peugeotu 308 SW je výrazně pohlednější, než oba předchůdci

Technické parametry Peugeot 308 (2021) Hybrid 180

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 603 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon132 (110 + 81) kW, 180 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km + 60
Cena od970 000 Kč
Diskuze ke článku
Martin Š.
Martin Š.
Chybí mne v nabídce Hybrid-Diesel, který nabízí snad jen Mercedes-Benz (přitom to je dle mého názoru asi nejlepší kombinace).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze