Včera se konala v pražském Radotíně česká premiéra nové generace rodinného Peugeotu 308 SW. Novinka opět mírně narostla do všech směrů a hlavní předností verze SW je zvětšený kufr. V základním uspořádání má objem 608 litrů, přičemž tato hodnota platí výhradně pro modely bez hybridní techniky. Po sklopení druhé řady sedadel takřka do roviny je možné získat až 1 634 litrů prostoru. O maličko hůře na tom je benzinová verze s plug-in hybridní technikou. V tomto případě je daní za nižší spotřebu a emise menší objem kufru, jenž činí 548 až 1 547 litrů. Vždy ale nechybí háčky pro nákupní tašky, výkonné LED osvětlení a možnost hands-free otevírání víka kufru.
V rámci testovacích jízd jsem se samozřejmě na malou chvíli posadil nejen za volant, ale nechyběla zkouška posezu „sám za sebe“. Navzdory mé robustnější postavě a výšce 180 cm jsem ale nepociťoval na druhé řadě jakýkoliv nedostatek místa. Posádka se tak bude cítit dostatečně komfortně a nesedí zbytečně utopená pod okny. V rámci verze SW se Peugeot rozhodl pro pár novinek. Kromě nové generace i-Cockpitu, na který je konečně vidět skrze lépe vytvarovaný volant, nechybí ani systém asistovaného řízení 2.0 + přední/zadní parkovací kamera, která má konečně HD obraz a při vyjíždění z parkovacího místa nemusíte sledovat pomalé načítání obrazu v kvalitě připomínající počátek milénia.
Technické parametry Peugeot 308 (2021) Hybrid 180
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 603 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 132 (110 + 81) kW, 180 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,1 l / 100 km |
Cena od | 970 000 Kč |
Pokud toužíte po novém Peugeotu 308 SW a preferujete úspornou verzi plug-in hybrid, pak by vás měly zajímat následující informace. Co se týče pohonu, dostupné jsou dvě varianty výhradně s benzinovým motorem 1.6 PureTech. Slabší nabídne 180 koní, silnější pak o 45 koní navíc. Standardem je vždy pohon přední nápravy a v útrobách vozu je baterie o kapacitě 12,4 kWh. Při jejím plném nabití by měla 308 SW zvládnout ujet v čistě elektrickém režimu až 60 km (provedení Hybrid 180), ovšem to zjistíme až v blížícím se testu. Nabíjet půjde skrze pomalé nabíjení AC výkonem až 7,4 kW. Za tento typ nabíječky je ale potřeba připlatit si 16 tisíc Kč. V opačném případě bude dostupný kabel, přes který půjde vůz nabít 3,7 kW. Co se týče záruky na baterii vozu, Peugeot uvádí 12 let, nebo 160 tisíc ujetých kilometrů při zachování 70 % kapacity baterie.
A jaké jsem si odnesl dojmy z jízdy? Do rukou se mi dostala benzinová varianta s motorem 1.2 PureTech o výkonu 130 koní a s výbavou GT. Musím uznat, že po všech směrech se Peugeotu povedlo vyvinout zase o něco lepší vůz. Mile mě překvapilo odhlučnění motoru, kdy o motoru řidič ví vlastně jen ve chvíli, kdy mu tzv. stojí na krku. Jinak panovalo v kabině příkladné ticho a audiosystém Focal s 9 reproduktory a výkonem 690 W také neudělal ostudu. Vůz příjemně držel zvolenou stopu, zbytečně se nenakláněl a díky velké prosklené čelní ploše je z 308 SW vidět nadmíru dobře nejen vpřed, ale i do stran. Nelíbil se mi ale všude přítomný klavírní lak, který je sice moderní, ale současně je na něm vidět každá nečistota. Více ale v nadcházejícím testu.
Peugeot 308 SW startuje na částce 555 tisíc Kč, přičemž se jedná o provedení Active Pack s motorem 1.2 PureTech 110. Podle zástupců značky jsou však klienti o něco náročnější a většinou sáhnou po střední výbavě Allure Pack. Ta závislosti na zvoleném motoru vyjde na 660 až 940 tisíc Kč. Kdo by pak toužil po plug-in hybridní variantě s výkonem 225 koní, Peugeot mu dává jen dvě volby. S výbavou GT vyjde vůz na 1,08 milionu Kč, pro nejnáročnější je pak připraven Peugeot 308 SW GT Pack, jenž stojí lehce přes 1,1 milionu Kč.
Foto: Roman Havlín