Peugeot představil novou generaci 308, nabídne dva plug-in hybridy

Peugeot představil novou generaci 308, nabídne dva plug-in hybridy
Fotografie: Peugeot
  • Dvě nejvýkonnější motorizace nového Peugeotu 308 jsou plug-in hybridy
  • Nový Peugeot 308 nabídne nadprůměrný prostor mezi kompakty
  • Jako první vůz Peugeot nese nové logo, design je podobný dalším modelům značky

Peugeot dnes představil novou generaci kompaktního hatchbacku 308 a hned od počátku včetně plug-in hybridních motorizací. Ty jsou dokonce v oficiálních technických informacích na prvním místě před benzínovými a naftovými verzemi. Zároveň jde o dvě nejvýkonnější motorizace Peugeotu 308.

S vnějšími rozměry 4,37 m na délku, 1,85 m na šířku a rozvorem 2,68 m se Peugeot 308 řadí spíše mezi větší kompaktní hatchbacky. To potvrzuje i objem zavazadlového prostoru, který je 412 litrů a po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů, ovšem zatím jej Peugeot uvádí pouze u verzí s benzínovým nebo naftovým motorem. Lze předpokládat, že plug-in hybridní motorizace jej budou mít kvůli uložení baterií trochu menší.

Nové logo Peugeotu, ale současný styl značky

Peugeot 308 je prvním vozem, který nese nové logo, ale po stránce designu vidíme styl, který použil Peugeot už i na jiných modelech jako například 508, 208 nebo 2008. Každopádně z 308 vyzařuje dynamika a podle automobilky je zejména zadní část karoserie výrazně ovlivněna i snahou o co nejlepší aerodynamiku. Kvůli té je okolo zadního okna poměrně výrazný spojler, který ještě zvýrazňuje dynamický vzhled.

Aerodynamika je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 m2 a SCx 0,62 m2. Všechny více či méně viditelné části karoserie byly vylepšeny (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětná zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu.

Plug-in hybridy s výkonem 180 a 225 koní

S dynamickým designem nejlépe korespondují právě plug-in hybridní motorizace. Obě mají pohon předních kol a základem je přeplňovaná šestnáctistovka, která v případě slabší verze přináší výkon 110 kW, silnější pak 132 kW. Už to jsou vyšší výkony než u kterékoli z ostatních motorizací. V obou případech se ale přidává ještě elektromotor o výkonu 81 kW, takže systémový výkon slabšího plug-in hybridu je 132 kW (180 koní), silnější verze pak nabídne dokonce 162 kW (225 koní). Silnější z plug-in hybridních motorizací je tedy shodná s tou, která je pod kapotou modelu 508 nebo slabší verze 3008. Na kompaktní hatchback to jsou velmi pěkné hodnoty.

Údaje o dynamice, tedy zrychlení a maximální rychlosti zatím Peugeot neuvádí. Stejně tak není uvedena ani oficiální spotřeba. Automobilka mluví pouze o dojezdu na elektřinu podle WLTP, který je u slabšího plug-in hybridu 60 kilometrů a u silnějšího o kilometr méně. Každopádně je jasné, že minimálně po stránce zrychlení nabídnou obě plug-in hybridní motorizace slušný zážitek. Nový Peugeot 308 se na evropský trh dostane ve 2. pololetí roku 2021 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.

Technické parametry Peugeot 308 (2021) Hybrid 180

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 603 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon132 (110 + 81) kW, 180 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,1 l / 100 km
Cena od970 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze