Peugeot 308 Hybrid 180 e-EAT8
test

Peugeot 308 Hybrid 180 e-EAT8

První jízdní dojmy v Česku
1

Nový Peugeot 308 se představil již loni v březnu, tedy téměř před rokem, a v červnu se ukázala verze kombi. I základní hatchback ale do Česka fyzicky dorazil až teď a my jsme vyzkoušeli základní ze dvou plug-in hybridních verzí.

Nový Peugeot 308, který dostal dva plug-in hybridní pohony, už není žádnou novinkou. Podobu známe už poměrně dlouho a české ceny byly zveřejněny již v září loňského roku. Mimochodem, už v polovině loňského roku se představila i verze kombi s označením SW. Příští rok pak můžeme očekávat i plně elektrickou verzi. Teď jsou ale v nabídce „pouze“ dvě plug-in hybridní varianty. Základní s výkonem 180 koní a silnější, která má pod kapotou 225 koní. Tu silnější verzi pohonu známe z modelů 508 Hybrid nebo 3008 Hybrid, tak jsem využil příležitosti vyzkoušet tu novou základní.

Technické parametry Peugeot 308 (2021) Hybrid 180

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 603 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon132 (110 + 81) kW, 180 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie12,4 kWh
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od770 000 Kč

O novém Peugeotu 308 jsme psali už dost, tak teď jen stručně shrnu pár informací a přejdeme na první jízdní dojmy. Jde o první vůz s novým logem Peugeot, poprvé dostal LED Matrix světlomety nebo bezdrátové zrcadlení telefonu. Má 10" displej infotainmentu s novou grafikou a možností úpravy rozvržení ovládacích prvků přesouváním i výměnou widgetů. U vyšších výbav má také 3D digitální kokpit. A pokud je ve výbavě navigace, má mapy Tom-Tom, jak známe i ze starších Peugeotů, ale v tomto případě už s on-line aktualizacemi.

I plug-in hybridní pohon je pod kapotou Peugeotu 308 poprvé. Trakční baterie má celkovou kapacitu 12,4 kWh, využitelná kapacita je podle technických údajů z ceníku 9,9 kWh a obě verze na ni ujedou dle cyklu WLTP prakticky stejnou vzdálenost, tedy 60, respektive 59 kilometrů. Slabší verze Hybrid 180 e-EAT8, kterou jsem si vyzkoušel, má maximální systémový výkon 132 kW, tedy 180 koní. Benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru má výkon 110 kW a elektromotor pak 81 kW. Kombinovaná spotřeba je dle WLTP 1,1 l/100 km, což vypadá zajímavě.

Usedám tedy za netradičně nízko umístěný oválný volant, což může být nezvyklé pro někoho, kdo není na současné Peugeoty zvyklý. Také jsem to tak měl při prvních zkušenostech s tímto pojetím „kokpitu“, ale přestože jsem v posledních měsících žádný Peugeot netestoval, zvykám si poměrně rychle. Přestože baterie není plně nabitá a zbývá jen 20 kilometrů elektrického dojezdu, auto se zapíná v elektrickém režimu, jede tedy jen na elektřinu s nulovou spotřebou benzínu. V tomto režimu má maximální rychlost 135 km/h, což ale na okreskách nemůžu vyzkoušet. Spotřebu elektřiny plug-in hybridní Peugeoty neukazují a test elektrického dojezdu budu moci provést až v redakčním testu, tak po cca 2 kilometrech přepínám na Sport.

Zkouším samozřejmě akceleraci. Na poměry průměru třídy (ostatně spalovací verze Peugeotu 308 končí na 130 koních) jede auto poměrně svižně, ale popravdě jsem od 180 koní čekal trochu víc. Zvláště, když je na pomoc elektromotor s maximálním krouticím momentem odspodu. Ale uznávám, že jsem zmlsaný výkonnými elektromobily a plug-in hybridy s výkony zpravidla nad 200 koní. Oproti běžným motorizacím to nepochybně bude královské svezení a komu by nestačilo, může zvolit silnější verzi. Ta nabídla solidní svezení i v těžším Peugeotu 508 SW. Podvozek je sice relativně komfortní, ale zároveň poskytuje solidní zpětnou vazbu. Byť posilovač řízení je silnější a ve volantu bych si při sportovní jízdě dokázal představit lepší zpětnou vazbu. Ale podle mě se povedl dobrý kompromis, díky kterému zvládnete v pohodě české okresky nevalné kvality a zároveň se příjemně svižněji svezete. Vyloženě sportovní svezení to ale není, zejména na zimních pneumatikách přechází vůz poměrně brzo do nedotáčivého smyku. Ale při mírně svižnější jízdě poskytne podvozek dostatečnou jistotu. Spotřeba při této svižnější jízdě, kdy jsem zkoušel dynamiku a jízdní vlastnosti, byla solidních (vzhledem ke stylu jízdy) 7,6 l/100 km.

Peugeot 308 Hybrid 180 e-EAT8

Po okreskách umí jet Peugeot 308 Hybrid za 1 litr

Přepínám tedy na režim Hybrid a cestou zpět jedu klidnějším stylem jízdy a snažím se držet na horní hranici rychlostních limitů. Peugeot 308 Hybrid 180 se snaží maximálně využívat jízdu na elektrický režim, pouze například při požadavku na vyšší výkon, například když z obce akceleruji na devadesátku mimo obec a je to do kopce, se plynule připojí spalovací motor, kdy není cítit žádné škubnutí. Tímto stylem dojíždím do cíle se spotřebou 1 litr benzínu na 100 kilometrů. Ale faktem je, že zejména u plug-in hybridů je potřeba spotřebu prověřit na delších trasách, kde se do výsledku promítne i jízda s vybitou baterií. Nicméně krátké trasy lze skutečně jezdit jen na elektřinu, případně s minimální spotřebou benzínu.

Peugeot 308 Hybrid 180 e-EAT8

Zbývá tedy zmínit, jak je to prostorem. Ten na zadních sedačkách není nijak velký a na přední sedačce bych se musel uskrovnit, abych se při své výšce 192 cm „za sebe“ vešel. Možná je to dané i již zmíněnou jinou pozicí za volantem, než je běžné. Nicméně takto jsem měl kolena namáčknutá na sedačce před sebou. Zatímco prostor na zadních sedačkách je stejný jako u tradičních motorizací, zavazadlový prostor je trochu menší. Tradiční motorizace jej mají mírně nadprůměrný, konkrétně o objemu 412 litrů, ale u plug-in hybridů není nijak výrazně menší. 361 litrů lze považovat u kompaktního hatchbacku za běžnou hodnotu, nebo jen mírně pod průměrem.

Peugeot 308 (2021)

Peugeot 308 Hybrid se opravdu povedl

Celkově je nový Peugeot 308 opravdu povedeným autem. Jeho design rozhodně nepřehlédnete a silně z něj vyzařuje dynamika. Pod kapotou se pak, alespoň v případě plug-in hybridů, skrývá pohon, který umí být na krátkých trasách úsporný, ale když chcete, poskytne i solidní dynamiku. A příští rok se dočkáme i plně elektrické verze s novou technologií baterií bez lithia. Hlavními prvky by měly být mangan, kobalt a nikl. Jsme zvědaví, jak tato baterie bude fungovat a za jakou bude cenu. Přinese dostupnější elektromobilitu? Na odpověď si budeme muset počkat.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

peugeot-308-2021
Klady
  • nízká spotřeba
  • solidní dynamika i jízdní vlastnosti
  • relativně komfortní podvozek
  • moderní a dynamický design
Zápory
  • nedotáčivost při ostřejším průjezdu zatáčkou
  • menší zavazadlový prostor verze Hybrid
Diskuze ke článku
Jaroslav Zemčík
Jaroslav Zemčík
Dnes jsem byl v autosalonu podívat se na toho P308, vzhledově velmi pěkné auto, hlavně v červené, ale ani ta zelená v základu není špatná. Interiér není žádný TOP luxus ale neurazí. Ale ten motor, hrůza a utrpení. Jel jsem s tím 1,2 třiválcem která má mít 130koní, myslím že ten si bude kupovat nejvíc lidí, byl pocitově línější a horší než můj 1,3 Renault MÉGANE který by měl být o 15 koní slabší. V nižších otáčkách se motor dusí, ve vyšších pak vůbec nevychází řazení tak jak by mělo, například na 6 rychlostní stupeň se motor dusí i při rychlosti přes 90km/h, což je úplný nesmysl když vezmu v potaz že většina lidí jezdí vetsinu času jen na okreskách. Motor je očividně dělaný na vysoké otáčky a převodovka zase na nízké. Pokud nechcete jezdit pod otáčky tak v obci budete jezdit na 3 stupeň a mimo obec na 5tý. 6tka tam vůbec nemusela být. Vyloženě zprasené auto dělané na splnění papírových limitů bez ohledu na reálné požadavky zákazníka.Abych to shrnul, tak když jsem to auto viděl chtěl jsem si ho koupit, ale tou zkušební jízdou se mi úplně zprotivilo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze