Nový Peugeot 308 sdílí techniku s předchůdcem, ta však byla rozsáhle přepracována. Aktualizace se dočkala i samotná platforma EMP2, která nově nabídne i čistě elektrický pohon. Změnily se však proporce; novinka je nižší a delší. A svůj design namířila podobným směrem jako u starších modelů 3008/5008 a 208. O atraktivní vzhled by tedy mělo být postaráno. Také díky několika zajímavým dílčím novinkám. Peugeot sáhl k riskantnímu kroku a po 11 letech změnil logo svých automobilů. A tentokrát mnohem razantněji než v předchozích dvou případech, jež byly pouhou mírnou evolucí legendárního stojícího lva z roku 1975. Nové Peugeoty se vrátily k erbu se lví hlavou a stylizovaným nápisem PEUGEOT z roku 1960. Druhou novinkou je, že se do nabídky barevných odstínů po letech naprostého nezájmu vrací velmi slušivý zelený odstín.
Nový model 308 převzal od předchůdce i motory. Konkrétně obě verze zážehového tříválce 1.2 PureTech o výkonech 81/96 kW (110/130 k) a silnější provedení celohliníkového dieselu 1.5 BlueHDi s výkonem 96 kW/130 k. Druhá nejstarší automobilka světa patří k posledním, které do nového modelu ještě diesel vůbec nasazují. A dokonce k němu lze volit mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem, stejně jako u silnějšího benziňáku. Zajímavější jsou ale druhé dvě motorizace, pozicionované na vrchol nabídky. Dva plug-hybridy 180 e-AT8 a 225 e-AT8 dělí cenový rozdíl 50 tisíc korun a odstup v systémovém výkonu 45 k. Slabší z nich bude k mání pro první čtyři z celkem pěti linií výbavy, začínat tedy bude na atraktivní akční ceně 770 000 Kč v základní linii Active Pack. Ta obsahuje mj. LED světlomety, ucelenou bezpečnostní výzbroj, zadní parkovací asistent, světelný a dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezdrátový Apple CarPlay i Android Auto, samostmívací vnitřní zrcátko atd.
Za silnější verzi dáte minimálně 905 000 Kč v opulentně vybavené linii GT (maticové světlomety, protihluková okna, i-Cockpit, sportovní sedadla, vyhřívaný volant, částečně alcantarové čalounění, on-line 3D navigace, couvací kamera, atd.), přičemž od slabší se liší použitím výkonnějšího spalovacího motoru se 132 kW místo 110 kW (180 k místo 150 k), jinak používají shodný elektromotor o výkonu 81 kW (110 k)/320 Nm i trakční baterii Li-ion s 12,4 kWh, resp. 9,9 kWh (brutto, resp. netto). Slabší verze udává o vlas delší dojezd (až 60 proti 59 km) a o desetinku horší kombinovanou spotřebu 1,2 proti 1,1 l/100 km (vše podle WLTP).
Vůz už je nyní možné objednat, do Česka dorazí v lednu 2022.
Technické parametry Peugeot 308 (2021) Hybrid 180
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 603 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 132 (110 + 81) kW, 180 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,5 kWh / 100 km + 60 |
Cena od | 970 000 Kč |