Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, včetně nové generace modelu 308

1
Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, včetně nové generace modelu 308
Fotografie: Peugeot
  • Nabídka elektrifikovaných vozů Peugeot zahrnuje osobní i užitkové vozy
  • Elektrifikace modelové řady Peugeot odstartovala modelem e-208

Strategie značky Peugeot se zaměřuje na elektrifikaci, nový Peugeot 308 bude proto hned od uvedení na trh nabízen ve verzích hatchback i SW se dvěma plug-in hybridními motory. V roce 2021 se tak díky těmto novinkám zvýší míra elektrifikace modelové řady Peugeot (OV+UV) na 70 %. V roce 2023 bude v Evropě elektrifikováno 85 % modelů značky a do roku 2025 dosáhne tento podíl 100 %. Nový Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 dosahuje výkonu až 225 k, a to díky kombinaci motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW (emise od 26 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km).

Verze Hybrid 180 e-EAT8 je poháněna motorem PureTech o výkonu 150 k (110 kW) ve spojení se stejným elektromotorem o výkonu 81 kW (emise od 25 g C0₂/km a dojezd ve 100 % elektrickém režimu až 60 km). Elektrifikace modelové řady Peugeot začala před třemi lety uvedením modelu e-208, poté byly na trh uvedeny 100 % elektrické modely e-2008, e-Traveller a e-Expert a plug-in hybridy 3008 a 508. Za prvních pět měsíců roku 2021 je Peugeot druhou nejprodávanější nespecializovanou značkou v Evropě z hlediska celkových prodejů a třetí nejprodávanější nespecializovanou značkou elektrifikovaných vozů. Modely Peugeot e-208 a e-2008 jsou ve svých segmentech v rámci elektromobilů na druhém místě a každý měsíc se jejich podíl zvyšuje.

V mezinárodním měřítku, a to i na trzích, kde se elektrifikace teprve rozvíjí, využije Peugeot celé řady elektrifikovaných modelů k tomu, aby se právě tam co nejvíce prosadil. Strategie „Power of Choice“ umožňuje multienergetické platformy skupiny, díky které lze namontovat do daného modelu technologii, která nejlépe vyhovuje potřebám zákazníků: elektrickou, plug-in hybridní nebo konvenční. Nabídka elektrifikovaných vozů Peugeot zahrnuje jak osobní, tak užitkové vozy. Značka totiž nabízí 100 % elektrickou verzi všech modelů své řady užitkových vozidel.

Diskuze ke článku
Frenki Hunter
Frenki Hunter
V rámci reality by měly automobilky vyrábět automobily v obráceném poměru. 70% se spalovacími motory a 30% s elektro. Cestou je výroba syntetických paliv. A použití většího počtu plynových úprav. Je to ekonomické a dostupné ihned. Vnucovaná elektromobilita za těch podmínek, které existují, je čistá pitomost, nic méně. Jsme naprosto přesvědčen, že to poznají brzy i automobilky napříč, až budou s dosaženými ekonomickými "výsledky" postaveny před neúprosnou logiku věci samé. A současně vlády a politici, kteří tohle podporují. Jak jsem uvedl, je to t.č. pitomost. A já pitomosti a pitomce nepodporuji. Á propos, dochází li tzv. ropná paliva, a má to býti jakýsi důvod k "elektromobilitě", tak je nutno ty zásoby ropy co nejpřesněji odhadnout a současně trestuhodně nezapomínat na těžké kovy, nezbytné pro výrobu baterií. Ty jsou, co se týče zásob, na tom daleko hůře, než ropa. A bez těžkých kovů, nebudou ani baterie. Pochopí to i ti rudozelení ekoteroristé? %Ze tudy cesta taky nevede? A tak, tato banda likviduje "sama sebe", spalovací motory a vše s tím související-což je uzavřený kruh a jednoho brzkého dne nebudou ani auta se spalovacími, ale ani s elektrickými motory. A to tady neřeším infrastrukturu a výrobu elektřiny, včetně její perspektivní ceny, což je samostatná kapitola o daleko zásadnějších číslech. Jako celek, chce li někdo, jako systém s nezbytnými funkčními směry a i konsekvencemi, ekonomickými a společenskými, to nebude zaručeně fungovat. Dosavadní protlačované výhody pro elektromobily jsou zvěrstvo, nejsou trvalé a brzy se zruší a navrch znevýhodní, jako dosavadní zdroje spojené se spalovacími motory, pro naprosto všechny státní kasy. Proč se nám lže a nenabídnou se pravda a reálná fakta?!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze