Na příchod nové generace obou modelů je ještě brzy, a tak si Peugeot připravil celou sadu vylepšení, která jsou vidět na první pohled. Už při příchodu na místo konání akce jsem si nemohl nevšimnout, jak moc se změnila příď, především u modelu 508. Ta je nyní mnohem dravější, změnily se tvary hlavních světlometů, které mají vždy bez ohledu na výbavu technikou Matrix Full LED. Peugeot u obou modelů představuje modernější designový jazyk, kterým inovuje charakteristický podpisový prvek nejnovějších vozů značky. Přibylo taktéž vertikální denní svícení, které mění „tři tygří drápy“ za jeden svislý LED pásek. V nabídce modelů 2008 a 508 se objevují taktéž nový design litých kol, několik nových barev karoserie a nejnovější infotainment Peugeot i-Connect Advanced s 10" dotykovou obrazovkou.
Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 54 kWh (50 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 406 km |
Cena od | 995 000 Kč |
Technické parametry Peugeot 508 (facelift 2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 778 × 1 859 × 1 420 mm, 1 846 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 133 kW, 180 koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 235 000 Kč |
Peugeot se na tiskové konferenci pochlubil, že ačkoliv 508 je vlajkovou lodí značky, v prodejích jednoznačně vede právě Peugeot 2008. Ten je za poslední roky nejprodávanějším modelem a z toho důvodu mu byla věnována nemalá pozornost. Jeho plně elektrická varianta se nyní může pochlubit modernějším elektrickým pohonem, který přináší vyšší efektivitu a výkon. Omlazený Peugeot e-2008 proto nyní nabídne 156 koní, přičemž hrubá kapacita baterie se 17 moduly se zvýšila z 50 na 54 kWh. Díky vyšší účinnosti elektropohonu se inženýrům povedlo dosáhnout i vyššího dojezdu, který vyskočil z 345 na 406 kilometrů dle metodiky WLTP. O něco horší je to s nabíjením, které lze uskutečnit výkonem maximálně 100 kW, což je pouze průměr. Plně elektrické městské SUV vychází dle aktuálního ceníku na 895 tisíc Kč./p>
Pro oba vozy platí, že palubní systém IVI nabídne aktualizace vzduchem a umožňuje vytvoření až 8 profilů. K tomu se přidává nová středová obrazovka s lepší grafikou a rychlejší odezvou. V kabině se nově ocitá bezdrátová nabíječka s výkonem 15 W a o něco lepší materiály na palubní desce. Jaká ale byla jízda? Plně elektrický Peugeot e-2008 mě vlastně příliš nepřekvapil a snad jen palubní počítač ukazující dojezd 430 km značil, že tady je něco nového. V nejostřejším režimu Sport bylo znát, že výkon 156 koní umí s vozem celkem slušně pohnout, což se hodí hlavně při připojování na dálnici. V testu se pak více zaměříme na spotřebu a jízdní komfort.
Mnohem lepší pocity jsem si odnesl z jízdy v omlazeném Peugeotu 508. Zvolil jsem druhé nejsilnější provedení v nabídce, které neslo označení Hybrid 225. Vrcholem je sportovní provedení PSE s pohonem obou náprav a výkonem 360 koní, ale to není oficiálně v ceníku a zájemce o něj musí vyplnit v showroomu značky speciální objednávku. Mnou otestovaný plug-in hybrid s karoserií SW (kombi) během ukázal, že tady se opět kladl důraz na luxus a skvělý jízdní požitek. Nízká pozice za volantem, přesné řízení a výkon 225 koní přenášený na přední kola je skvělým mixem, který na mě zkrátka funguje. Dokonce i přes volant s plochým vrchním a spodním ramenem je konečně vidět na digitální palubní budíky! Výtku mám naopak ke stále nedostatečnému nastavení volantu, a to hlavně do výšky.
Bohužel se v rámci faceliftu technika verzí Hybrid 180 a 225 prakticky nezměnila. „Novinkou“ je baterie s využitelnou kapacitou 9,9 kWh, kterou můžeme vídat třeba u Peugeotu 308 Hybrid 225. Součástí techniky je pak AC nabíjení výkonem maximálně 7,4 kW. To je značně limitující. Budeme proto doufat, že další generace plug-in hybridů s logem Peugeot nabídne podstatně rychlejší řešení. Stejně jako v případě e-2008 pak platí, že faceliftovaný Peugeot 508 prověříme i v klasickém testu.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz