Peugeot přivezl do Česka omlazené modely 508 a 2008 a my byli u toho
test

Peugeot přivezl do Česka omlazené modely 508 a 2008 a my byli u toho

První jízdní dojmy
1

Tyto dny jsou ve znamení příchodu omlazených modelů Peugeot 508 a 2008. My jsme využili pozvání na tiskovou konferenci ohledně jejich vstupu na český trh a rovnou se na kratší dobu posadili za jejich volant. Ke krátkému svezení jsme zvolili čistě elektrické provedení e-2008 a v případě modelu 508 verzi Hybrid 225.

Na příchod nové generace obou modelů je ještě brzy, a tak si Peugeot připravil celou sadu vylepšení, která jsou vidět na první pohled. Už při příchodu na místo konání akce jsem si nemohl nevšimnout, jak moc se změnila příď, především u modelu 508. Ta je nyní mnohem dravější, změnily se tvary hlavních světlometů, které mají vždy bez ohledu na výbavu technikou Matrix Full LED. Peugeot u obou modelů představuje modernější designový jazyk, kterým inovuje charakteristický podpisový prvek nejnovějších vozů značky. Přibylo taktéž vertikální denní svícení, které mění „tři tygří drápy“ za jeden svislý LED pásek. V nabídce modelů 2008 a 508 se objevují taktéž nový design litých kol, několik nových barev karoserie a nejnovější infotainment Peugeot i-Connect Advanced s 10" dotykovou obrazovkou.

Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (50 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 406 km
Cena od995 000 Kč

Technické parametry Peugeot 508 (facelift 2023)

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 778 × 1 859 × 1 420 mm, 1 846 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon133 kW, 180 koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 235 000 Kč

Peugeot se na tiskové konferenci pochlubil, že ačkoliv 508 je vlajkovou lodí značky, v prodejích jednoznačně vede právě Peugeot 2008. Ten je za poslední roky nejprodávanějším modelem a z toho důvodu mu byla věnována nemalá pozornost. Jeho plně elektrická varianta se nyní může pochlubit modernějším elektrickým pohonem, který přináší vyšší efektivitu a výkon. Omlazený Peugeot e-2008 proto nyní nabídne 156 koní, přičemž hrubá kapacita baterie se 17 moduly se zvýšila z 50 na 54 kWh. Díky vyšší účinnosti elektropohonu se inženýrům povedlo dosáhnout i vyššího dojezdu, který vyskočil z 345 na 406 kilometrů dle metodiky WLTP. O něco horší je to s nabíjením, které lze uskutečnit výkonem maximálně 100 kW, což je pouze průměr. Plně elektrické městské SUV vychází dle aktuálního ceníku na 895 tisíc Kč./p>

Pro oba vozy platí, že palubní systém IVI nabídne aktualizace vzduchem a umožňuje vytvoření až 8 profilů. K tomu se přidává nová středová obrazovka s lepší grafikou a rychlejší odezvou. V kabině se nově ocitá bezdrátová nabíječka s výkonem 15 W a o něco lepší materiály na palubní desce. Jaká ale byla jízda? Plně elektrický Peugeot e-2008 mě vlastně příliš nepřekvapil a snad jen palubní počítač ukazující dojezd 430 km značil, že tady je něco nového. V nejostřejším režimu Sport bylo znát, že výkon 156 koní umí s vozem celkem slušně pohnout, což se hodí hlavně při připojování na dálnici. V testu se pak více zaměříme na spotřebu a jízdní komfort.

Mnohem lepší pocity jsem si odnesl z jízdy v omlazeném Peugeotu 508. Zvolil jsem druhé nejsilnější provedení v nabídce, které neslo označení Hybrid 225. Vrcholem je sportovní provedení PSE s pohonem obou náprav a výkonem 360 koní, ale to není oficiálně v ceníku a zájemce o něj musí vyplnit v showroomu značky speciální objednávku. Mnou otestovaný plug-in hybrid s karoserií SW (kombi) během ukázal, že tady se opět kladl důraz na luxus a skvělý jízdní požitek. Nízká pozice za volantem, přesné řízení a výkon 225 koní přenášený na přední kola je skvělým mixem, který na mě zkrátka funguje. Dokonce i přes volant s plochým vrchním a spodním ramenem je konečně vidět na digitální palubní budíky! Výtku mám naopak ke stále nedostatečnému nastavení volantu, a to hlavně do výšky.

Bohužel se v rámci faceliftu technika verzí Hybrid 180 a 225 prakticky nezměnila. „Novinkou“ je baterie s využitelnou kapacitou 9,9 kWh, kterou můžeme vídat třeba u Peugeotu 308 Hybrid 225. Součástí techniky je pak AC nabíjení výkonem maximálně 7,4 kW. To je značně limitující. Budeme proto doufat, že další generace plug-in hybridů s logem Peugeot nabídne podstatně rychlejší řešení. Stejně jako v případě e-2008 pak platí, že faceliftovaný Peugeot 508 prověříme i v klasickém testu.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

peugeot-508
Klady
  • nové laky karoserie a design kol
  • lepší materiály v kabině
  • mnohem dravější příď modelu 508
  • vyšší výkon a dojezd u modelu e-2008
Zápory
  • u verze Hybrid 180 a 225 stále pomalejší nabíjení
Diskuze ke článku
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Ty frantici dokáží pobavit, městské prditko s pidi baterkou za mego, asi berou manazirci slušný matros. Oprotio tomu BMW X1 také za +- mego.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze