V souladu s čerstvým prohlášením koncernu Stellantis o elektrifikační strategii do roku 2030 mají i jednotlivé značky své plány. Ty své aktuálně prozradil Peugeot. Jsou rovněž ambiciózní, avšak oficiální informace o nich nejdou příliš do detailů. Takže jen stručně.
Peugeot začal s mohutnou elektrifikací již před třemi lety s modelem e-208, krátce nato následovaly plně elektrické modely e-2008, e-Expert a e-Traveller, doplněné plug-in hybridy 508 a 3008. První fázi završuje právě nyní uváděný, zcela nový Peugeot 308, který nabídne rovnou dvě PHEV verze se speciálním automatem EAT-8. Díky němu už nyní značka nabízí 70 % všech modelů volitelně elektrifikovaných, mezi užitkovými Peugeoty je to dokonce už dnes 100 %. V roce 2023 má první číslo stoupnout na 85 % a o dva roky později už nebude v evropské nabídce jediný Peugeot, kterému by chyběla částečně či plně elektrická verze. Ještě letos se v nabídce objeví i první vodíkový model, takže výběr bude skutečně široký a automobilka získá čas, aby zjistila, který z pohonů má největší naděje přežít střednědobý horizont.
V rámci strategie Power of Choice má mít každý zákazník možnost zvolit mezi konvenčním a elektrickým pohonem, vynikající prodejní výsledky modelů e-208 a e-2008 (oba jsou ve svých segmentech na druhém místě a stále posilují) naznačují, že zákazníci jsou naladěni na stejnou vlnu. Z této tendence paradoxně vytěží i zastánci konvenčních pohonů, protože s rychlejším růstem podílu nabíjecích modelů budou strměji klesat flotilové emise celé značky a tlak na předčasné vyřazení spalovacích motorů kvůli eurolimitům CO2 nebude muset být zevnitř automobilky tak velký.
Výhoda trochu delšího dojezdu je zcela k ničemu, když není kam dojet tankovat a i když by bylo, tak to bude stejně dost daleko a ne doma. O energetické účinnosti výroby a stlačování zeleného vodíku ani nemluvě.