Peugeot 508 Hybrid 225 GT (2024)
test

Peugeot 508 Hybrid 225 GT (2024)

Zábavný hybrid s minimem nedostatků

Nedávno jsme vám přinesli test modelu 508 PSE, což je to nejlepší, co lze od Peugeotu aktuálně pořídit. O něco méně nároční ale mohou sáhnout po levnější alternativě v podobě plug-in hybridu s výkonem 225 koní a pohonem přední nápravy. Vyplatí se snížit své nároky?

Aktuální generace modelu 508 je na trhu již pěknou řádku let a nedávný facelift přinesl lepší multimédia a oživený design karoserie. Současně došlo k ořezání motorizací, se kterými lze vůz zakoupit. Pro český trh zůstala možnost pořídit plug-in hybridní verzi s výkonem 180 koní, popřípadě s výkonem o 45 koní vyšším. Na vrcholu nabídky pak stojí nedávno otestované provedení PSE s kombinovaným výkonem 360 koní a opět plug-in hybridním ústrojím. Chcete naftu? Pak je potřeba zapátrat u svého prodejce a poptat se, zda vám vůz dokáže v rámci českého trhu nechat vyrobit. A jelikož i Peugeot velmi rychle míří do světa elektromobilů, využili jsme šanci na test prostřední varianty Hybrid 225. Ta dorazila v krásném červeném laku karoserie a ve výbavě GT. Jejím hlavním poznávacím znamením je větší maska chladiče s novým denním svícením s trojicí svislých LED linií s trojrozměrným efektem.

Technické parametry Peugeot 508 Hybrid 225

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 778 × 1 859 × 1 420 mm, 1 846 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 kW, 225 koní, točivý moment: 320 Nm
Baterie12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 285 000 Kč

V nové grafice zadních světel s animovanými blikači se nachází tři „tygří drápy“ a všímavé oko si všimne i nového nápisu výrobce na víku kufru. Mile překvapila inovace spojená s faceliftem, kdy už v základní výbavě najdeme přední světlomety s technologií Matrix LED. Bohužel ale zapomeňte na přední mlhovky, takže v případě zhoršené viditelnosti řidič může využít maximálně zadní mlhové světlo, po jehož aktivaci se přední světlomety tzv. sklopí více k zemi. Po usednutí do kabiny na mě opět dýchla atmosféra typická pro Peugeot, kdy je hlavní dominantou i-Cockpit. Opět jsem tak většinu týdne neviděl skrze šišatý volant část budíků před sebou. Facelift naopak přinesl nový 12" konfigurovatelný displej a 10" dotykovou obrazovku vylepšeného infotainmentu. Pokročilejší rozhraní nově disponuje online navigací TomTom, hlasovým ovládáním, vzdálenými bezdrátovými aktualizacemi (over-the-air) a konektivitou s připojením dvou mobilních telefonů přes Bluetooth.

Kdo se rozhodne udělat ze 508 s karoserií liftback stěhovák, měl by vědět, že v základu se do kufru vejde 487 litrů nákladu. Po sklopení zadní řady sedadel se prostor zvýší na 1 537 litrů a vznikne malý schod. Ve výbavě GT pak nechybělo nic podstatného. Po celý týden mě hýčkala celokožená sportovní sedadla s masáží a výhřevem, která byla kompletně elektricky nastavitelná. Nechyběl ani adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go či parkovací kamery monitorující prostor 360 stupňů okolo vozu. Podobně jako u verze PSE pak pod kapotou verze Hybrid 225 najdeme 1,6litrový benzinový čtyřválec, který zde nabízí výkon 180 koní a točivý moment 300 Nm. V kombinaci s jedním elektromotorem o výkonu 110 koní a 320 Nm pak výrobce dosáhl kombinovaného výkonu 225 koní a točivého momentu 360 Nm. To vše je přenášeno na přední nápravu, což je za mě velká škoda. Toto auto je totiž tak moc schopné, že by si zasloužilo propojit zadní nápravu skrze mezinápravovou spojku a udělat z něj dokonale jezdící čtyřkolku.

V automatické převodovce najdeme synchronní třífázový elektromotor čerpající elektrickou energii z akumulátoru o celkové kapacitě 11,8 kWh. Z toho je využitelných jen 9,3 kWh, což se nepříznivě podepsalo na dojezdu na elektřinu. Ani plné nabití baterie při teplotě okolo 10 stupňů Celsia nepomohlo tomu, aby vůz ukázal dojezd více jak 35 km. V kombinovaném režimu sice umí 508 Hybrid 225 jezdit za 2,6 litru na 100 km, ale baterie brzy dojde a potom je potřeba počítat se spotřebou 6,5 litrů na 100 km. Při objemu palivové nádrže 43 litrů asi každému dojde, že auto nebude vhodné na několik stovek kilometrů dlouhé dálniční výlety. Sluší se dodat, že v základní výbavě modelu je jednofázová 3,7kW palubní nabíječka a volitelným příplatkem je výkonnější jednofázová s výkonem 7,4 kW. Díky ní lze baterii vozu nabít za dvě hodiny čistého času.

Kvalitnímu jízdnímu projevu pomáhalo nejen (již letní) obutí Michelin Pilot Sport 4S, ale současně je výbava GT obohacena o adaptivní podvozek. Ten nabízí komfortní a sportovní režim, což ve spojení s 19" disky kol bylo skvělou kombinací. Obavy z tvrdosti podvozku se nepotvrdily, snad jen opravdu špatný povrch silnice dokázal do kabiny poslat hlasitější rány od podvozku. A pozor, kdo se občas dokáže rozvášnit, měl by myslet na to, že Peugeot 508 Hybrid 225 umí jet na dálnici rychlostí až 250 km/h. V elektrickém režimu dokáže vyvinout rychlost až 135 km/h, ale v takovém případě se baterie vybije po ujetí ani ne 20 km. Mně osobně se model 508 v druhé generaci líbí od počátku uvedení na trh a současný facelift ho ještě více zkrášlil. Dobré je, že zákazník má stále možnost volit mezi karosářskou verzí liftback/kombi, což třeba nový Volkswagen Passat (B9) již nenabízí.

Má tedy smysl kupovat levnější a méně výkonnou verzi Hybrid 225 GT? Nebo je lepší připlatit 400 tisíc Kč a vzít skoro až zakázkový 508 PSE? Odpověď je celkem jednoduchá. Oba vozy využívají stejný technický základ a ve finále vlastně půjde jen o to, zda vyžadujete ostrou dynamiku kdykoliv a kdekoliv, nebo si vystačíte s občasným přílivem síly výhradně na přední nápravě. I ve výbavě GT nevypadá vůz tak ostře jako PSE, avšak nemalý rozdíl v ceně nedokáže z mého hlediska vykompenzovat „nedůstojně vyřešený“ pohon všech kol ani o 135 koní vyšší výkon. Peugeot 508 umí být polozávodní náčiní, ale i klidný rodinný přepravník. V obou verzích je to skoro až dokonalé auto s pár nedostatky a testované provedení Hybrid 225 je za mě nejlepší volbou z této modelové řady.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

peugeot-508
Klady
  • nová multimédia
  • přijatelná spotřeba
  • sportovně naladěný podvozek
  • atraktivní vzhled
Zápory
  • dojezd na elektřinu pouze 35 km
  • nemá pohon obou náprav
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze