Po vlažném úvodu v Mexiku se obhájce titulu Jake Dennis představil v parádní formě a v prvním závodě na saúdskoarabské půdě si připsal letošní premiérové vítězství. Ačkoliv kvalifikace ještě nebyla v jeho podání ideální, závod v potemnělých ulicích Rijádu už mu společně s týmem Andretti vyšel na výbornou. Po startu se sice nakrátko propadl na čtvrté místo za Sérgia Sette Camaru, ovšem poté už britský pilot stoupal pouze nahoru. Využil přitom souboje jezdců před ním, konkrétně vítěze kvalifikace Jeana–Érica Vergneho a Mitche Evanse. Pak už Dennisovi stačilo ve vhodný okamžik aktivovat útočný mód a cesta na špici se mu v sedmém okruhu rázem otevřela. Ve zbývajících momentech závodu už ji navíc nikomu nepřepustil a suverénním způsobem si dojel pro maximální bodový zisk. Na cílové pásce měl ohromný náskok přes 13 sekund.
Sestřih kvalifikace
Pod tímto výsledkem se značným způsobem podepsalo neustále soupeřící duo Vergne a Evans. Na dráze ve vlásence mezi zatáčkami 17 a 18 došlo zkraje závodu dokonce ke kontaktu mezi oběma. I když nedošlo na nejhorší, Evans si poté často stěžoval na nedotáčivost svého monopostu a zdálo se, že na svého hlavního rivala ztrácí. Jenomže opak byl pravdou. Novozélanďan chytře pošetřil energii na závěrečné metry ePrix a naopak francouzskému šampionovi připravil horké chvíle. I on však ukázal notnou dávku chytrosti, když na okruhu v technických pasážích záměrně jel pomaleji, aby mohl regenerovat více energie. Tím sice celé startovní pole za sebou nechal sjet do jednoho velkého vláčku, nicméně na rovinách mohl sešlápnout plynový pedál k podlaze, aniž by se musel obávat, že s energií nevystačí až do cíle.
Evansovi posléze do posledních kol přibyl další soupeř – týmový kolega Nick Cassidy. Ten po celou dobu závodu jezdil kolem sedmého místa a byl prakticky neviditelný. I on však měl v závěru dostatek energie na to, aby postoupil vpřed. Obzvláště poté, kdy jako jediný měl k dispozici celých 8 minut 50kW navýšení výkonu v podobě útočného módu. Záhy se tak přilepil krajanovi na záď vozu a další drama bylo na světě. Jaguar disponuje aktuálně dvojící nejlepších pilotů Formule E a už před začátkem sezony se čekalo, jak se situací, která nastala v rijádském závodě, případně naloží. Cassidy byl nakonec týmem poslán před Evanse s tím, že v závěru pozici přepustí zpět. Ačkoli vše proběhlo podle dohody, Evanse rozlítil způsob, jakým k tomu došlo. Na mysli měl načasování a po závodě si nebral servítky. „Vůbec jste mi v tomhle zas…ým závodě nepomohli, nebudu lhát,“ hlásil do týmového rádia.
A great victory from @AndrettiFE's @JakeDennis19 in the Round 2 #DiriyahEPrix 💪
— Formula E (@FIAFormulaE) January 27, 2024
Who's ready for Round 3? pic.twitter.com/trR5jQRz4e
S velkou pravděpodobností šlo o důsledek frustrace ze závěrečného pokusu o předjetí na Vergneho v posledním kole. Ten byl nejen neúspěšný, ale Evanse stál i místo na stupních vítězů, které rázem připadlo Cassidymu. Mezi oba jezdce Jaguaru se pak stihl vklínit ještě jeho bývalý pilot a současný jezdec McLarenu – Sam Bird. Nejlepší šestici jezdců uzavřel Norman Nato s druhým vozem Andretti, který zažil rovněž velmi povedený závod. Zcela opačné pocity měl tým Porsche. Po dominantním výkonu v Mexiku přišel velký ústup z předních pozic. Pascal Wehrlein sice obstojně zvládl kvalifikaci, ale závodem se protrápil a dokončil až na 8. místě. To týmový kolega António Félix da Costa dopadl ještě hůře a stejně jako před dvěma týdny skončil ve druhé desítce.
Druhý závod se jede již v sobotu v 18:05 CET a sledovat jej živě můžete na platformě stanice Eurosport.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 7/10
Nejlepší pilot: Jean-Éric Vergne
Největší smolař: Mitch Evans
Číslo závodu: 13, tolik sekund náskok měl vítěz závodu
Nejrychlejší kolo: Jake Dennis
Za očekáváním: Envision Racing
Výsledková listina
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | - | 26 |
2. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | +13,289 s | 21 |
3. | Nick Cassidy | Jaguar TCS Racing | +13,824 s | 15 |
4. | Sam Bird | NEOM McLaren | +14,620 s | 12 |
5. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | +15,174 s | 10 |
6. | Norman Nato | Avalanche Andretti | +15,661 s | 8 |
7. | Maxmilian Günther | Maserati Racing | +16,267 s | 6 |
8. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +16,387 s | 4 |
9. | Sérgio Sette Camara | ERT Formula E | +26,606 s | 2 |
10. | Robin Frijns | Envision Racing | +26,968 s | 1 |
11. | Jake Hughes | NEOM McLaren | +27,021 s | |
12. | Sébastien Buemi | Envision Racing | +27,472 s | |
13. | Oliver Rowland | Nissan Formula E | +27,973 s | |
14. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | +28,366 s | |
15. | Edoardo Mortara | Mahindra Racing | +29,397 s | |
16. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | +29,885 s | |
17. | Nyck de Vries | Mahindra Racing | +30,419 s | |
18. | Nico Müller | ABT Cupra | +30,884 s | |
19. | Lucas di Grassi | Abt Cupra | +31,188 s | |
20. | Jehan Daruvala | Maserati Racing | +31,541 s | |
21. | Dan Ticktum | ERT Formula E | +64,712 s | |
22. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E | DNF |