Novozélanďan Nick Cassidy ve svém třetím startu za Jaguar dosáhl na vítězství v závodě. Ve druhé ePrix Rijádu porazil v těsném souboji Robina Frijnse a i potřetí se letos postavil na stupně vítězů. Rodák z Aucklandu skvělému výsledku postavil základy už v kvalifikaci, kdy při absenci ostatních favoritů v duelech nezaváhal a pro start závodu bral třetí příčku. Rychlejší než on byli jen vítěz rozřazovacích bojů Oliver Rowland z Nissanu a zmiňovaný Frijns s vozem Envision Racing. Start nejlépe vyšel Frijnsovi, který se po první šikaně ocitl ve vedení. Brzkých aktivací útočného módu pilotů z čela závodu ovšem nejlépe využil Cassidy a po právu se dostal do čela. Dobře instruován svým týmem, vyjel si posléze pohodlný náskok pro vlastní aktivace útočného módu a při návratu do ideální závodní stopy nikomu nepřepustil vedoucí pozici.
Sestřih kvalifikace
Tento krok jej nicméně stál spoustu energie. V závěru proto Cassidy ubral z tempa, aby se vyrovnal úrovni energie vozů za sebou. Z velkého náskoku tudíž nezbylo takřka nic a poslední kola se první desítka jezdců sjela do jednoho velkého vláčku. Když už se zdálo, že si nizozemský rychlík připravuje půdu pro předjížděcí manévr, Cassidy velmi dobře zareagoval a svému náhradníkovi u Envisionu zase poodjel. Cílovou pásku závodu vyměřeného na 37 kol tak protnul jako první před Frijnsem a Rowlandem a se ziskem nejrychlejšího kola bral maximální počet bodů. V Poháru jezdců mu za velmi vyrovnané výkony v úvodu sezony patří rovněž vedoucí pozice.
Velmi nevydařenou reprízu pátečního závodu zažil obhájce titulu Jake Dennis, potažmo celý tým Andretti. I vinou havárie Sébastiena Buemiho v závěrečných pokusech skupinové fáze kvalifikace se Dennis ocitl pod čarou pro postup do duelové fáze. Jeho čas stačil na 15. místo pro start do závodu. Ani tam však nezazářil a ve výsledku uzavíral bodovanou desítku. V síti základních skupin ovšem uvízli i Mitch Evans, Norman Nato, António Félix da Costa nebo Pascal Wehrlein. Naopak do duelů se podíval jediný letošní nováček ve startovním poli, kterým je Jehan Daruvala. V kvalifikaci obsadil konečné páté místo. Slibně rozjetý závod pak mladý Ind nedokončil pro technickou závadu.
The incident that brought Group B's Qualifying session to an early end 💥
— Formula E (@FIAFormulaE) January 27, 2024
Thankfully @Sebastien_buemi is out of the car after this heavy contact with the wall.#DiriyahEPrix pic.twitter.com/R61XTAciaN
Povzbudivý výsledek zaznamenal tým Nissan. Nejenže Rowland vyjel stupně vítězů, ale šestým místem jej podpořil i mladší a méně zkušený kolega Sacha Fenestraz. Díky tomu se Nissan odlepil od dna Poháru konstruktérů, kde bez zisku bodu zůstávají už jen Mahindra a Abt Cupra. Jen z garáže sledoval vývoj ePrix Sébastien Buemi. Jak se ukázalo, poškození systému zavěšení pravého předního kola vinou nárazu do bariéry ve vysoké rychlosti bylo natolik závažné, že by vyžadovalo výměnu celého vozu. Namísto příprav na start tak mechanici začali balit.
Příští závod se vinou zrušení ePrix Hajdarábádu koná až za 7 týdnů a hostit je bude São Paulo.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 7/10
Nejlepší pilot: Nick Cassidy
Největší smolař: Sébastien Buemi
Číslo závodu: 19, takový náskok už má Nick Cassidy v Poháru jezdců
Nejrychlejší kolo: Nick Cassidy
Za očekáváním: Andretti
Výsledková listina
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Nick Cassidy | Jaguar TCS Racing | - | 26 |
2. | Robin Frijns | Envision Racing | +1,192 s | 18 |
3. | Oliver Rowland | Nissan Formula E | +1,875 s | 18 |
4. | Jake Hughes | NEOM McLaren | +2,931 s | 12 |
5. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | +3,397 s | 10 |
6. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E | +4,598 s | 8 |
7. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +4,816 s | 6 |
8. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | +5,195 s | 4 |
9. | Maxmilian Günther | Maserati Racing | +5,709 s | 2 |
10. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +6,240 s | 1 |
11. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | +6,866 s | |
12. | Edoardo Mortara | Mahindra Racing | +10,116 s | |
13. | Nico Müller | ABT Cupra | +14,462 s | |
14. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | +17,960 s | |
15. | Nyck de Vries | Mahindra Racing | +19,295 s | |
16. | Norman Nato | Avalanche Andretti | +20,235 s | |
17. | Sérgio Sette Camara | ERT Formula E | +21,564 s | |
18. | Lucas di Grassi | Abt Cupra | +25,639 s | |
19. | Dan Ticktum | ERT Formula E | DNF | |
20. | Jehan Daruvala | Maserati Racing | DNF | |
21. | Sam Bird | NEOM McLaren | DNF | |
22. | Sébastien Buemi | Envision Racing | DNS |