Měl to být návrat vrcholných disciplín motorsportu na západní pobřeží. Námluvy mezi Vancouverem a vedením Formule E probíhaly dlouhou dobu. Od roku 2019. Podařilo se. Uspořádání závodu bylo dojednáno už na letošní první prázdninový víkend. Akci v dříve proslavené zátoce False Creek prakticky nic nebránilo. Nebo tomu alespoň nic nenasvědčovalo. Jenomže pořadatelská firma městu nedodala patřičné dokumenty k vydání povolení. Letošní závod se tak ruší a přesouvá na příští rok. Ale kdo ví?
Podobně spletitou cestu si elektrické formule razily i na východě v Montréalu. Na tamní půdě se v roce 2017 odjel dosud jediný závod na území Kanady. Tehdy byly podepsány smlouvy zaručující dlouhodobou spolupráci, jenomže vše skončilo až právními tahanicemi. Po volbách na radnici usedli noví zastupitelé města, kterým se záměr nezamlouval. Za předčasné ukončení smlouvy nakonec Formule E získala odškodné.
Shodou okolností za pořádáním nynější akce plánované ve Vancouveru stojí stejná společnost OSS Group, jejíž sídlo je zapsáno v Montréalu. Možností byl nejdříve odklad, nicméně podle informací the-race.com město od OSS Group ve stanovené lhůtě neobdrželo požadované dokumenty, na jejichž základě by mohlo vydat povolení. S ohledem na rozsah akce a její přesah do hudební scény, vyžadují tamní předpisy zejména přesný plán na ochranu zdraví, bezpečnost a řízení dopravy. Právě tyto dokumenty údajně předloženy nebyly. Město proto vydalo zamítavé stanovisko.
Už v březnu přitom bylo oznámeno, že se na akci podařilo prodat více jak 30 tisíc vstupenek. Podle odhadů mělo být vyprodáno. Návštěvu akce přislíbili například i bývalý mexický prezident Felipe Calderon, Jason Priestley nebo někdejší stříbrná olympijská medailistka Charmaine Crooks. Celá záležitost je velkou ostudou i samotného šampionátu Formule E, neboť Vancouver měl být jedním z vrcholů letošní sezóny. Ostatně ne nadarmo se mu přezdívá Hollywood severu. Ironií je, že za normálních okolností závody organizuje sama série. V tomto případě však bylo přistoupeno na dohodu s OSS Group.
S největší pravděpodobností tak letos dojde k zredukování počtu závodů na 15 z původně plánovaných 16. V období mezi ePrix Jakarty a New Yorku zůstane po zrušení závodu ve Vancouveru šestitýdenní pauza.