V Londýně bylo po závodě horko. Buemi a Wehrlein v potyčce, museli je odtrhnout

V Londýně bylo po závodě horko. Buemi a Wehrlein v potyčce, museli je odtrhnout
Fotografie: Porsche
  • Sébastien Buemi a Pascal Wehrlein si po nedělní ePrix měli co vysvětlovat i mimo kamery
  • Svědci události dokonce tvrdí, že je od sebe musel odtrhnout jeden z členů týmu Andretti
  • Emoce v obou vzbudil souboj o 7. místo, respektive manévry jednoho i druhého pilota

Takřka celou polovinu nedělního závodu strávili Pascal Wehrlein a Sébastien Buemi vedle sebe v boji o konečnou sedmou příčku. Nakonec vyhrál zkušenější Švýcar, jenomže podle svého německého kolegy se bránil místy až za hranou. Nelíbil se mu zejména obranný manévr v první zatáčce, kdy Buemi měnil směr jízdy pozdě a navíc při brzdění.

Takové chování obecně pravidla FIA neumožňují. Navíc toto téma přichází na přetřes často i v předzávodních brífincích. Naposledy o něm jezdci diskutovali v pátek před závodem. Okamžitě po incidentu na trati Wehrlein spolu s týmem podali podnět na prošetření u sportovních komisařů a dožadovali se penalizace pro Buemiho. Stížnost nakonec nedopadla na úrodnou půdu. V oficiální zprávě FIA stojí, že Buemi změnil směr pouze jednou a nechal soupeři adekvátní prostor.


Buemi ukončil závod ziskem sedmé příčky, Wehrlein se propadl až na desátou pozici. Podle svědků, od nichž získal informace the-race.com, si pak při cestě z parc fermé do garáže FIA na vážení situaci verbálně rozebrali. Poté došlo i na strkanici. Horké hlavy musel od sebe údajně oddělit až procházející Jim Wright z týmu Andretti a krotit emoce pomáhali i António Félix da Costa a Robin Frijns. I poté však na sebe dvojice pokřikovala.

„Několikrát jsme v závodě byli sobě velmi blízko a on měnil směr v brzdné zóně. Tohle je téma, které jsme my jezdci naposledy diskutovali minulý pátek. Tomu se máme vyhýbat, jenže on to neudělal. Po závodě cestou na váhu jsem mu vyčetl, že jeho manévry při brzdění byly dost nebezpečné a příště bych se nemusel vyhýbat kolizi, pakliže bude pokračovat tímto stylem. Jednou bylo skutečně blízko tomu abychom nabourali.

„Nevím, co ho tak vyprovokovalo, ale řekl mi, ať zopakuji to, co jsem právě řekl a stoupl si těsně před můj obličej. Pak jsem řekl přesně totéž. Krátce jsme pak diskutovali a šli na váhy. Nebylo to nic hrozného. Myslím, že i po závodě jsou emoce hodně velké,“ nechal se slyšet Wehrlein při dotazu na rozmíšku.


Svůj pohled na věc poskytl i Buemi. „Upřímně si nemyslím, že jsem udělal něco špatně a byl to spíš on, kdo to koneckonců nezvládl, protože vyšetřován byl taky. Bylo to trochu úsměvné, protože když jsme šli do místnosti pro závodníky Sam (Bird) mi povídá „dobrá práce Sebe, Pascal tam dost kličkoval na brzdách“. Tedy přesný opak než co tvrdí on. Vzpomeňte na Evanse v Marrákeši, jak si na Wehrleina stěžoval, že mění směr při brzdění. Takže to spíš vypadá na něho. Dělá přesně to, na co si pak stěžuje, když si myslí, že to dělají ostatní,“ vykládal Buemi.


Nakonec na penalizace nedošlo ani v jednom případě a v neděli tak oba kohouti vyvázli bez trestu. Je ale ironií, že za tentýž prohřešek, nebo spíše manévry podobného ražení, o den dříve vyfasovali 5sekundovou penalizaci Nyck de Vries a Robin Frijns. Současný obhájce titulu v důsledku toho ztratil umístění na pódiu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze