Poprvé v Gen3 si jezdci vyzkoušeli jet za mokra. Na Berlín se v neděli dopoledne snášel déšť, a tak i kvalifikace nabídla zajímavé momenty. Historický výsledek si v ní připsal tým ABT Cupra, bez zisku jediného bodu doposud nejhorší tým v celém startovním roštu. Mokrá dráha jezdcům Cupry seděla, překvapivě dokráčeli až do finálového rozstřelu. V něm si suverénně počínal Robin Frijns, který se jinak po zranění stále hledá. Na svého kolegu Nica Müllera najel více jak 0,6 sekundy. Němec však nemusel smutnit, jeho dosavadním maximem v rozřazovací fázi bylo šesté místo.
What do the @ABTMotorsport boys think of their front row lockout? 👀@SABIC #BerlinEPrix pic.twitter.com/AfS1MqPnfx
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 23, 2023
Frijns na cestě k pole position nejprve vyřadil včerejšího vítěze závodu Mitche Evanse, který s jediným vozem Jaguaru proklouzl do duelové části. V semifinále si na nizozemského rychlíka nepřišel ani Sébastien Buemi s vozem Envision Racing. Ten se do semifinále podíval na úkor kolegy Nicka Cassidyho, jehož čas byl anulován v důsledku předčasného dosažení povoleného maxima 350 kW výkonu pro kvalifikační pokusy v duelové fázi. Müller si na cestě do první řady poradil nejprve s Pascalem Wehrleinem a poté i s Jeanem–Éricem Vergnem.
Sestřih kvalifikace
Počasí v Berlíně se odpoledne umoudřilo, trať uschla, ale vyhlídky na výraznější úspěch Cupry se rázem blížily k nule. Start závodu byl opožděn, když se na dráhu dostali protestující a posadili se před formule, které už v tu dobu byly připraveny ve slotech. Po zhruba 10minutovém odkladu se jezdci vydali vstříc cíli. Hned v úvodu reportoval problémy s elektronikou Oliver Rowland, jenž tak musel záhy kapitulovat. V neuspokojivých výsledcích pokračuje i André Lotterer. Zatímco Jake Dennis usiluje o titul, Lotterer nefiguruje ani v nejlepší desítce. Svou snahu navíc přehnal i v neděli v nájezdu do první zatáčky a po vynucené návštěvě u mechaniků se zařadil na úplný konec pole.
Ještě před polovinou závodu se do čela závodu vyhoupli jezdci Porsche vedení lídrem šampionátu Pascalem Wehrleinem. Obrovský progres oproti startu zaznamenal Maxmilian Günther s vozem Maserati. Z předposledního místa na startu se v jednu chvíli zjevil dokonce na pátém místě. Následný chaos nepřál Sébastienovi Buemimu, který přišel do kontaktu s některým ze soupeřů na špici. I on musel do pit lane pro nové přední křídlo, a tím pádem bylo konec veškerým nadějím. Velké drama se odehrálo i 5 kol před koncem, kdy se stupňovalo tempo. Na čtvrtého Evanse zaútočil António Félix da Costa, jenomže do vlásenky najel příliš rychle a svého soka zezadu šťouchnul. Paradoxně na to doplatil až šestý Wehrlein, který musel náhle zpomalit, čímž se před něho prosmýkl skvělý Günther.
V tu chvíli už vedení v závodě hájil Nick Cassidy, jehož už si chystal Jake Dennis. Čekalo se, že si Dennis pošetří energii a zaútočí těsně před cílovou páskou, aby už neměl Cassidy šanci oplácet. Jenomže Australan prokázal bojovnost a schopnost bránit svou pozici. Britovi v podstatě nedal nejmenší šanci a opět se výrazným způsobem přihlásil do boje o titul mistra světa. Obzvláště, když Wehrlein zůstal za očekáváním a nedokázal ze slibně vyhlížejícího závodu získat větší porci bodů. Třetí prostorem cíle projel Vergne a stále se udržuje mezi hlavními favority.
🤯🤯🤯🤯🤯🤯
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 23, 2023
3️⃣6️⃣2️⃣ Overtakes
8️⃣3️⃣ Laps
2️⃣ Races
The @SABIC #BerlinEPrix double-header was elite. pic.twitter.com/W3nEsnBzWr
Po dvojzávodě v Berlíně tedy i nadále vede soutěž Wehrlein, který pokořil 100bodovou hranici. Jeho náskok na druhého Cassidyho už se nicméně srazil na pouhé 4 body. Za ním o dalších 15 bodů je Vergne, těsně následován Dennisem. V týmové soutěži je situace podobná. Náskok Porsche před Envision Racing se pomalu ztenčuje. Třetí Jaguar ztrácí na vedoucí příčku 30 bodů.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 6/10
Nejlepší pilot: Maxmilian Günther
Největší smolař: Robin Frijns
Číslo závodu: 15, tolik pozic získal oproti startu Maxmilian Günther
Nejlepší nováček: Sacha Fenestraz, 11. místo
Za očekáváním: NEOM McLaren
Výsledková listina
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Nick Cassidy | Envision Racing | - | 25 |
2. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +0,442 s | 18 |
3. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | +1,292 s | 15 |
4. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | +1,769 s | 12 |
5. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | +2,460 s | 10 |
6. | Maxmilian Günther | Maserati Racing | +2,981 s | 9 |
7. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +3,545 s | 6 |
8. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | +4,851 s | 4 |
9. | Nico Müller | ABT Cupra | +6,612 s | 2 |
10. | Dan Ticktum | Nio 333 Racing | +7,822 s | 1 |
11. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E | +9,461 s | |
12. | Lucas di Grassi | Mahindra Racing | +9,462 s | |
13. | René Rast | NEOM McLaren | +9,678 s | |
14. | Oliver Rowland | Mahindra Racing | +11,780 s | |
15. | Sérgio Sette Camara | Nio 333 Racing | +13,687 s | |
16. | Norman Nato | Nissan Formula E | +13,749 s | |
17. | Robin Frijns | ABT Cupra | +22,937 s | 3 |
18. | Jake Hughes | NEOM McLaren | + 29,580 s | |
19. | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | +34,381 s | |
20. | Sébastien Buemi | Envision Racing | + 64,532 s | |
21. | André Lotterer | Avalanche Andretti | + 64,102 s | |
22. | Edoardo Mortara | Maserati Racing | + 3 kola |