Cupra dominovala kvalifikaci, od vítězství přesto byla daleko. Raduje se Envision

Cupra dominovala kvalifikaci, od vítězství přesto byla daleko. Raduje se Envision
Fotografie: Formule E
  • Tým ABT Cupra dostal oba jezdce do finále kvalifikace, přesto na vítězství neměl
  • Druhý berlínský závod vyhrál Nick Cassidy z Envision Racing
  • Stupně vítězů doplnili Jake Dennis a Jean–Éric Vergne
  • Pořadí mezi jezdci nadále vede Pascal Wehrlein, nicméně jeho náskok se ztenčil na pouhé 4 body

Poprvé v Gen3 si jezdci vyzkoušeli jet za mokra. Na Berlín se v neděli dopoledne snášel déšť, a tak i kvalifikace nabídla zajímavé momenty. Historický výsledek si v ní připsal tým ABT Cupra, bez zisku jediného bodu doposud nejhorší tým v celém startovním roštu. Mokrá dráha jezdcům Cupry seděla, překvapivě dokráčeli až do finálového rozstřelu. V něm si suverénně počínal Robin Frijns, který se jinak po zranění stále hledá. Na svého kolegu Nica Müllera najel více jak 0,6 sekundy. Němec však nemusel smutnit, jeho dosavadním maximem v rozřazovací fázi bylo šesté místo.


Frijns na cestě k pole position nejprve vyřadil včerejšího vítěze závodu Mitche Evanse, který s jediným vozem Jaguaru proklouzl do duelové části. V semifinále si na nizozemského rychlíka nepřišel ani Sébastien Buemi s vozem Envision Racing. Ten se do semifinále podíval na úkor kolegy Nicka Cassidyho, jehož čas byl anulován v důsledku předčasného dosažení povoleného maxima 350 kW výkonu pro kvalifikační pokusy v duelové fázi. Müller si na cestě do první řady poradil nejprve s Pascalem Wehrleinem a poté i s Jeanem–Éricem Vergnem.

Sestřih kvalifikace

Počasí v Berlíně se odpoledne umoudřilo, trať uschla, ale vyhlídky na výraznější úspěch Cupry se rázem blížily k nule. Start závodu byl opožděn, když se na dráhu dostali protestující a posadili se před formule, které už v tu dobu byly připraveny ve slotech. Po zhruba 10minutovém odkladu se jezdci vydali vstříc cíli. Hned v úvodu reportoval problémy s elektronikou Oliver Rowland, jenž tak musel záhy kapitulovat. V neuspokojivých výsledcích pokračuje i André Lotterer. Zatímco Jake Dennis usiluje o titul, Lotterer nefiguruje ani v nejlepší desítce. Svou snahu navíc přehnal i v neděli v nájezdu do první zatáčky a po vynucené návštěvě u mechaniků se zařadil na úplný konec pole.

Ještě před polovinou závodu se do čela závodu vyhoupli jezdci Porsche vedení lídrem šampionátu Pascalem Wehrleinem. Obrovský progres oproti startu zaznamenal Maxmilian Günther s vozem Maserati. Z předposledního místa na startu se v jednu chvíli zjevil dokonce na pátém místě. Následný chaos nepřál Sébastienovi Buemimu, který přišel do kontaktu s některým ze soupeřů na špici. I on musel do pit lane pro nové přední křídlo, a tím pádem bylo konec veškerým nadějím. Velké drama se odehrálo i 5 kol před koncem, kdy se stupňovalo tempo. Na čtvrtého Evanse zaútočil António Félix da Costa, jenomže do vlásenky najel příliš rychle a svého soka zezadu šťouchnul. Paradoxně na to doplatil až šestý Wehrlein, který musel náhle zpomalit, čímž se před něho prosmýkl skvělý Günther.

V tu chvíli už vedení v závodě hájil Nick Cassidy, jehož už si chystal Jake Dennis. Čekalo se, že si Dennis pošetří energii a zaútočí těsně před cílovou páskou, aby už neměl Cassidy šanci oplácet. Jenomže Australan prokázal bojovnost a schopnost bránit svou pozici. Britovi v podstatě nedal nejmenší šanci a opět se výrazným způsobem přihlásil do boje o titul mistra světa. Obzvláště, když Wehrlein zůstal za očekáváním a nedokázal ze slibně vyhlížejícího závodu získat větší porci bodů. Třetí prostorem cíle projel Vergne a stále se udržuje mezi hlavními favority.


Po dvojzávodě v Berlíně tedy i nadále vede soutěž Wehrlein, který pokořil 100bodovou hranici. Jeho náskok na druhého Cassidyho už se nicméně srazil na pouhé 4 body. Za ním o dalších 15 bodů je Vergne, těsně následován Dennisem. V týmové soutěži je situace podobná. Náskok Porsche před Envision Racing se pomalu ztenčuje. Třetí Jaguar ztrácí na vedoucí příčku 30 bodů.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 6/10
Nejlepší pilot: Maxmilian Günther
Největší smolař: Robin Frijns
Číslo závodu: 15, tolik pozic získal oproti startu Maxmilian Günther
Nejlepší nováček: Sacha Fenestraz, 11. místo
Za očekáváním: NEOM McLaren

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Nick Cassidy Envision Racing - 25
2. Jake Dennis Avalanche Andretti +0,442 s 18
3. Jean-Éric Vergne DS Penske +1,292 s 15
4. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +1,769 s 12
5. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche +2,460 s 10
6. Maxmilian Günther Maserati Racing +2,981 s 9
7. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +3,545 s 6
8. Stoffel Vandoorne DS Penske +4,851 s 4
9. Nico Müller ABT Cupra +6,612 s 2
10. Dan Ticktum Nio 333 Racing +7,822 s 1
11. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +9,461 s
12. Lucas di Grassi Mahindra Racing +9,462 s
13. René Rast NEOM McLaren +9,678 s
14. Oliver Rowland Mahindra Racing +11,780 s
15. Sérgio Sette Camara Nio 333 Racing +13,687 s
16. Norman Nato Nissan Formula E +13,749 s
17. Robin Frijns ABT Cupra +22,937 s 3
18. Jake Hughes NEOM McLaren + 29,580 s
19. Sam Bird Jaguar TCS Racing +34,381 s
20. Sébastien Buemi Envision Racing + 64,532 s
21. André Lotterer Avalanche Andretti + 64,102 s
22. Edoardo Mortara Maserati Racing + 3 kola
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze