Nizozemský expres se vrací po ošklivé zlomenině ruky

Nizozemský expres se vrací po ošklivé zlomenině ruky
Fotografie: ABT Sportsline
  • Robin Frijns se o víkendu vrátí do kolotoče Formule E závodem v Sao Paulo
  • V lednu nizozemský pilot během závodu v Mexiku utrpěl zlomeninu ruky
  • Pomůže tápajícímu týmu Abt Cupra získat první body v sezóně?

Už o nadcházejícím víkendu se koná další ze závodů Formule E a chybět u toho nebude ani Robin Frijns. Ten se vrací po komplikované zlomenině levé ruky, kterou utrpěl po nárazu do zádi Nissanu Normana Nata v Mexiku během premiérové ePrix letošní sezóny. Následně strávil 6 dní v tamní nemocnici, kde se zotavoval po dlouhé operaci, při níž mu byly do ruky a zápěstí zaneseny kovové pláty. Kompletní rekonvalescenci poté strávil doma v Nizozemsku.

„Dělal jsem fyzio tréninky každý den. Je to jako když začínáte. Snažil jsem se brát věci do ruky nebo otáčet dokola tenisovým míčkem, což vypadá dost snadněji, pokud nemáte žádné zranění, ale se zlomenou rukou je to zpočátku dost těžké. Nyní už je to samozřejmě brnkačka, ale mobilita zápěstí pro mě byla velkým tématem. Obzvláště zpětný pohyb. Chce to však dopřát tomu čas“, nechal se slyšet Robin Frijns v nedávném rozhovoru pro the-race.com.

Pilot týmu Abt Cupra již o uplynulém víkendu úspěšně absolvoval několik stintů za volantem LMP2 vozu při příležitosti vytrvalostního závodu 1 000 mil v Sebringu. Spolu s týmovými kolegy dokončili na 7. místě z celkového počtu 12 účastníků. Přestože Frijns už minulý týden v USA navštívil lékařského delegáta FIA, bude oficiálně uschopněn pouze v případě, že úspěšně zvládne zátěžový test ve Formuli E bez posilovače řízení.

I když se v tomto procesu neočekávají komplikace a obecně se má za to, že Frijns nastoupí k dalšímu podniku v Sao Paulo, rezervní pilot Kelvin van der Linde zůstává v režimu pohotovosti a spolu s týmem odlétá do Brazílie. Ve zmiňovaném rozhovoru rovněž prozradil, že osobně se cítí plně připraven.

„Napoprvé to byl zvláštní pocit naskočit znovu do auta. Ovládne vás strach, abyste si znovu ruku nepoškodili, ale během jízd se ruka stává volnější a ohebnější, takže je to čím dál snazší. V LMP2 autě jsem se cítil dobře, neměl jsem žádný strach. Samozřejmě s posilovačem řízení je to v pohodě, ve Formuli E ale chybí a je to dost náročné. Ale už jsem si vyzkoušel jízdu na simulátoru a řekl bych, že to bude v pořádku. Za mě je to jednoznačné, že pro Brazílii už budu nachystán,“ prozradil tehdy Frijns.


Jeho tým zatím postrádá rychlost i konzistenci a jako jediný nezískal ani jeden mistrovský bod. Z minulé ePrix v Kapském Městě byl navíc Abt Cupra nucen ze závodu odstoupit pro obavy možného poškození systému zavěšení, který tým odebírá od indické Mahindry. Vnese rychlík, jakým bezesporu Robin Frijns je, trochu čerstvého vzduchu a stability do úsilí týmu? Odpovědi se dočkáme už v sobotu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze