Dva roky po odchodu Audi strávil mimo rodinu ABT Motorsport, se kterou spjal celou svou kariéru jezdce Formule E. Pendloval. Nejdříve se vydal na štaci do Venturi, kde po změně vlastnictví (Maserati) na něho nezbylo místo. Minulý ročník proto vzal zavděk sedačkou u Mahindry, i když nejspíše tušil, že radostných momentů bude jako šafránu. Od začátku se spolupráce na obou stranách nevyvíjela podle představ. Přestože smlouva byla platná i na další rok, situace minulý týden rezultovala v překvapivé ukončení vztahu.
39letý Brazilec se ocitl ve složité situaci. Na velezkušeného závodníka před novou sezónou zbylo jediné volné místo. Naštěstí u ABT Cupra na svého „synka“ nezapomněli a di Grassimu otevřeli dveře domů. Smlouvu s německým týmem zatím podepsal pouze na následující ročník. „Mimo Formuli E už bych jinam závodit nešel,“ přiblížil di Grassi v rozhovoru pro total–motorsport.com, jak moc bylo blízko i úplnému konci závodní kariéry.
Během let strávených v Audi a jeho dvorní tuningové značky ABT získal mistrovský titul v sezóně 2016/17 a připsal si celkem 12 vítězství. Na svém kontě má i vítězství v úplně prvním závodě série z Pekingu v roce 2014. V současném startovním roštu nenajdete nikoho povolanějšího. Se 116 starty je zkrátka tím nejzkušenějším. Nynější mise v Cupře však bude jiná. Tým s di Grassim v sestavě čeká spoustu práce. Hodně se bude podobat té, jakou si zažil loni v Mahindře. Přesto Brazilec cítí obrovskou úlevu.
10 years pic.twitter.com/CdZkOww2xU
— Lucas Di Grassi (@LucasdiGrassi) September 29, 2023
„Je to skvělý pocit být zpátky u ABTu. Nejenže jsem s tímto týmem získal dva tituly, ale mám nekonečné vzpomínky na všechny lidi, kteří zde pracují s velkým nadšením,“ přiznal di Grassi v rozhovoru po podpisu nové smlouvy. „Nemohu být více nadšený z návratu po dvou letech strávených mimo a opravdu se těším na spolupráci. Společně do toho dáme všechno, abychom krok za krokem dosáhli výsledků, které si tým zaslouží.“
di Grassi v týmu zaujme místo po odchodu Robina Frijnse, který se rovněž vrátil zpět do „domácího prostředí“ Envision Racing, a doplní zde Nica Müllera. 31letý švýcarský závodník se loni postaral o zisk 71 % všech bodů, přestože nejlepším umístěním bylo 6. místo v ePrix Říma. V ABT Cupra si svými výsledky řekl o dlouhodobější spolupráci. Podaří se totéž i di Grassimu v letošní sezóně, nebo jej čeká velké loučení?