Obrovská nehoda v Římě vyřadila šestici jezdců, potřetí v řadě tu vyhrál Evans

Obrovská nehoda v Římě vyřadila šestici jezdců, potřetí v řadě tu vyhrál Evans
Fotografie: Jaguar TCS Racing
  • Mitch Evans potřetí v řadě vyhrál ePrix Říma a udržel šance na zisk titulu
  • Druhý v cíli Nick Cassidy se opět ujal průběžného vedení v šampionátu
  • Závod na dlouhou dobu přerušila velká hromadná nehoda
  • Incident se obešel bez zranění, ale přímo vyřadil šest jezdců
  • Série pokračuje zítřejším druhým závodem v Římě

Řím, jedna ze stálic kalendáře a jeden z nejnáročnějších okruhů, vždy nabízí spoustu zajímavých a dramatických momentů. O ně nebyla nouze ani v kvalifikaci. Ze skupinové části k velkému překvapení nepostoupily vozy Porsche i DS Penske. Tedy vozy hlavních protagonistů obou šampionátů. Na chvíli se přesto pilot německé automobilky Pascal Wehrlein ocitl v postupové čtyřce skupiny A. Stalo se tak na úkor Sama Birda, jemuž ředitelství sebralo dosažený čas kvůli porušení sportovních pravidel. Konkrétně, když při svém pokusu nezpomalil při vyvěšené žluté vlajce. Jenomže vedení Jaguaru podalo podnět k přezkoumání, po němž byl trest stažen a Bird byl znovu vrácen do hry duelových rozstřelů.


Boj o postup ve skupině B pouhou minutu před koncem ukončila velká havárie Jakea Hughese. Mnozí jezdci si přitom hlavní pokusy nechali na poslední možnou chvíli. Doplatil na to i druhý muž celkového pořadí Nick Cassidy, který zůstal před branami duelů. Jak už naznačily tréninky, největší formu měl Jaguar a předvedl to i v kvalifikaci. Mitch Evans vybojoval pole position, své druhé v letošní sezóně, nad svým týmovým kolegou Birdem. Ten si hned ve čtvrtfinále poradil s lídrem šampionátu Jakem Dennisem, jenž tedy do závodu odstartoval až ze 7. příčky. Cassidy spolu s Wehrleinem uzavřeli pořadí první desítky.

Sestřih kvalifikace

Dopolední nehoda v kvalifikaci do závodu nepustila Jakea Hughese. K velkému poškození došlo i na šasi jeho vozu a mechanici McLarenu z povahy problému nestihli vše opravit včas. Hned po startu do čela vyrazil Sam Bird, který využil vnitřní stopy do první zatáčky. Už ve třetím kole musel na dráhu safety car v důsledku nehody Andrého Lotterera, jehož mizérie tak nebere konce. Po restartu se opět měnilo pořadí na čele. Do vedení šel zpět Evans, zatímco Bird se začal pomalu propadat. Dostali se před něho Sacha Fenestraz a později i René Rast.

Neuběhlo ale příliš mnoho času a závod na dlouhou dobu přerušila hromadná nehoda. A opět u toho byl Bird. Ve stejném místě jako dopoledne Hughes ztratil kontrolu nad svým vozem. Následný tvrdý náraz do zdi jej nekontrolovatelně vymrštil zpět do závodní stopy, kde již ostatní piloti neměli ve velké rychlosti šanci na vzniklou situaci reagovat. Vzhledem k postavení Birda v závodě byla do incidentu více či méně zapojena polovina startovního pole. Přímo pokračovat nemohli mimo Birda i Sébastian Buemi, Edoardo Mortara, Lucas di Grassi, António Félix da Costa a Robin Frijns. Ostatní poškozené vozy se pak během nucené přestávky jako zázrakem podařilo opravit. Hrůzně vyhlížející incident se naštěstí obešel bez zranění.


Zhruba po půl hodině byla ePrix znovu rozjeta. Ředitelství závodu rozhodlo o startu z pevných pozic, a to v pořadí před prvním restartem. Přesto se jezdci na trať vrátili nejprve za zpomalovacím vozem. Nyní však pokračovalo už pouze 14 vozů z původních 21. Tempo těsně po restartu bylo obrovské, což vyústilo v další drobnější incidenty. K mechanikům po nich museli zamířit vysoko jedoucí René Rast i Dan Ticktum. Do vedení se dostal Dennis a vybudoval si drobný náskok. Jak se později ukázalo, tato snaha si ale vyžádala o něco více energie. Závěr závodu se proto nesl ve znamení velké porážky Dennise, kdy se přes něho přehnala hned trojice jezdců. A nebýt velkého obranného úsilí, mohlo být ještě hůř. Zezadu se na něho dotáhla ještě dvojice Vergne – Müller.


Za zvuku cikád v ulicích Říma nakonec potřetí v řadě vyhrál Mitch Evans, který si z prvního závodu odnáší maximální počet bodů. Mimo jiné za zisk pole position i nejrychlejšího kola. V průběžném pořadí se dostal na třetí příčku před Pascala Wehrleina, jenž to po nepovedeném startu, i v důsledku onoho velkého incidentu, dotáhl na sedmé místo. Vedení v šampionátu ziskem druhého místa přebírá opět Nick Cassidy s náskokem pouhých pěti bodů. Na stupně vítězů je doprovodil třetí Maxmilian Günther, který v poslední době zažívá velmi úspěšné období a dotahuje se na nejlepší v šampionátu. Další závod je na programu už zítra, opět v hlavním městě Itálie.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 10/10
Nejlepší pilot: Nick Cassidy
Největší smolař: Sacha Fenestraz
Číslo závodu: 8, tolik aut nedokončilo závod
Nejlepší nováček: Sacha Fenestraz, 10. místo
Za očekáváním: TAG Heurer Porsche

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Mitch Evans Jaguar TCS Racing - 29
2. Nick Cassidy Envision Racing +1,639 s 18
3. Maxmilian Günther Maserati Racing +9,126 s 15
4. Jake Dennis Avalanche Andretti +21,010 s 12
5. Jean-Éric Vergne DS Penske +21,482 s 10
6. Nico Müller ABT Cupra +21,858 s 8
7. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +23,582 s 6
8. Norman Nato Nissan Formula E +24,071 s 4
9. Sérgio Sette Camara Nio 333 Racing +25,427 s 2
10. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +430,342 s 1
11. Stoffel Vandoorne DS Penske +44,961 s
12. Roberto Merhi Mahindra Racing +65,048 s
13. Dan Ticktum Nio 333 Racing +94,800 s
14. René Rast NEOM McLaren DNF
15. Sam Bird Jaguar TCS Racing DNF
16. Sébastien Buemi Envision Racing DNF
17. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche DNF
18. Edoardo Mortara Maserati Racing DNF
19. Lucas di Grassi Mahindra Racing DNF
20. Robin Frijns ABT Cupra DNF
21. André Lotterer Avalanche Andretti DNF
22. Jake Hughes NEOM McLaren DNS

Sestřih závodu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze