Jaguar vymazal konkurenci, z prvního závodu v Berlíně bere double

Jaguar vymazal konkurenci, z prvního závodu v Berlíně bere double
Fotografie: Jaguar TCS Racing
  • Mitch Evans podruhé za sebou zvítězil v závodě Formule E
  • Spolu s týmovým kolegou pro Jaguar vyjeli takzvaný double
  • Pro velkou porci bodů si zásluhou Maxmiliana Gunthera prvně dojelo i Maserati
  • Pořadí šampionátu před druhým berlínským dějstvím vede nadále Pascal Wehrlein a TAG Heuer Porsche

Po téměř měsíční pauze pokračoval program 9. sezóny Formule E. Tentokrát dvojzastávkou v německém hlavním městě Berlíně. Kvalifikace na sobotní závod vyšla nejlépe jednomu z nejzkušenějších pilotů v poli, který zažívá za volantem vozu Envision Racing obrození. Sébastien Buemi ve finálovém duelu porazil Sama Birda z Jaguaru a jako jediný se dokázal kvalifikovat na nejvýhodnější pozici na startu podruhé v letošním ročníku. Své úsilí v závěrečném pokusu přitom popsal jako „kolo na h***o.“ I tak to stačilo. Tímto počinem se navíc posunul na pomyslný piedestal v počtu získaných pole position, kterých má už 16. Nikdo jiný jich nedokázal získat více než švýcarský borec.


S „domácím“ prostředím letiště Tempelhof naopak bojovalo Porsche. Ani jeden jeho vůz nedokázal projít přes nástrahy skupinové fáze kvalifikace. Lídr bodování Pascal Wehrlein se na start postavil až jako 15., kolega António Félix da Costa ještě o čtyři místa za něho. Nezvykle vysoko se v sobotní kvalifikaci pohybovali jezdci čínského týmu Nio 333. Dan Ticktum prohrál až v semifinálovém souboji, Sérgio Sette Câmara o kolo dříve. Oba tak startovali z první desítky.

Sestřih kvalifikace

Ještě lépe na tom Nio bylo hned po startu. Ze čtvrtého místa se do vedení dostal právě Ticktum, jenž si po vnějšku poradil hned s trojicí pilotů. Nechat zahanbit se nechtěl ani Câmara. V 9. kole předvedl odvážný předjížděcí manévr, ovšem ten se minul účinkem. Naopak brazilskému pilotovi vynesl obrovský propad stejně jako René Rastovi, zatímco ostatním výjezd safety caru. Restart ePrix byl hodně divoký. V sobě skončili bývalí parťáci Jean–Éric Vergne a André Lotterer, pokračovat ale mohli. S daleko ničivějším účinky se o pár vteřin později na dráze potkali i Stoffel Vandoorne a hrdina úvodních metrů Ticktum, který byl označen za viníka nehody. Do druhého berlínského závodu si tak navíc britský závodník odnesl penalizaci a na startu v neděli klesne o pět míst. Kolize si vyžádala nástup úklidové čety a další výjezd zpomalovacího vozu.


Druhý restart už byl poněkud pokojnější. Vedení v závodě si vzal zpět Buemi, ale ne na dlouho. Za sebou už měl v pozoru nastoupenou dvojici jezdců Jaguaru, přičemž do čela se prosadil Bird. Těžké okamžiky následně prožil Jake Dennis. Na jeho voze selhaly brzdy, a tak se do šesté zatáčky okruhu vřítil stylem připomínající Kamikaze. Cestou naštěstí pouze škrtnul o přední křídlo, možná i kolo, vozu Porsche da Costy. Sám se po jinak výborném výkonu, kdy se pohyboval na 5. místě, ocitl ve zdi. Pro něho i pro da Costu to ale znamenalo konec nadějí na úspěch.

Ředitelství závodu v důsledku kolizí v závěru přidalo 3 kola. V okamžik, kdy jezdci dostali informaci o nastavované délce závodu, se taktovky ujal opět Jaguar. Vypjaté chvíle a velký tlak. To jsou pracovní podmínky, v nichž se mu daří. A obzvláště zdatný je v této disciplíně Mitch Evans. Těžit mohl i z mírného přebytku energie. Ve vnitro týmovém souboji nejdříve zdolal Birda a hned vzápětí si vyšlápl i na Buemiho a ujal se vedení, jehož už se nevzdal. Velké drama se naopak odehrálo v posledním kole. Vítěz kvalifikace Buemi ztratil pozici na úkor druhého Jaguaru a na cílové rovince pak i na úkor Maserati pilotovaného Maxmilianem Guntherem.


Jaguar, respektive Mitch Evans, po ePrix v Brazilském São Paulo opanoval i první berlínský závod a velmi mohutně se hlásí do boje o mistrovský titul. Stejně tak tomu je i v soutěži týmů, kde se britská stáj dotahuje na vedoucí Porsche. Mohutnou vzpruhou pro celý tým je výsledek Maserati. 15 bodů za stupně vítězů + 2 body za další umístění v Top 10 posunuly ikonickou značku na 8. místo. Průběžnému pořadí nadále vládne Pascal Wehlrein, který po nepodařené kvalifikaci dotáhl své Porsche na 6. místo.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 7/10
Nejlepší pilot: Mitch Evans
Největší smolař: António Félix da Costa
Číslo závodu:190, tolik předjížděcích manévrů bylo k vidění
Nejlepší nováček: Sacha Fenestraz, 12. místo
Za očekáváním: Nissan

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Mitch Evans Jaguar TCS Racing - 25
2. Sam Bird Jaguar TCS Racing +1,850 s 18
3. Maxmilian Günther Maserati Racing +2,738 s 15
4. Sébastien Buemi Envision Racing +2,849 s 15
5. Nick Cassidy Envision Racing +4,787 s 10
6. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +9,111 s 8
7. Jean-Éric Vergne DS Penske +9,191 s 6
8. André Lotterer Avalanche Andretti +9,504 s 5
9. Edoardo Mortara Maserati Racing +10,159 s 2
10. Oliver Rowland Mahindra Racing +10,308 s 1
11. Lucas di Grassi Mahindra Racing +19,449 s
12. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +21,549 s
13. Norman Nato Nissan Formula E +24,561 s
14. Robin Frijns ABT Cupra +25,627 s
15. Nico Müller ABT Cupra +27,580 s
16. Sérgio Sette Camara Nio 333 Racing +34,847 s
17. René Rast NEOM McLaren +1 kolo
18. Jake Dennis Avalanche Andretti + 5 kol
19. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche DNF
20. Jake Hughes NEOM McLaren DNF
21. Stoffel Vandoorne DS Penske DNF
22. Dan Ticktum Nio 333 Racing DNF

Sestřih závodu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze