Epochální myšlenka zavést pit stopy do průběhu závodů s cílem velmi rychlého dobití trvajícího přibližně 30 sekund do Formule E vnese zase o něco více nepředvídatelnosti a atraktivity navíc. Očekávaná novinka měla být původně představena souběžně s uvedením Gen3, ovšem nepodařilo se včas odladit technologii. Na stole rázem ležela jakási zkušební varianta, kdy by se technologie vyzkoušela za ostrého provozu v několika letošních závodech. Ve hře byla až do nynějška, kdy se opět mění plány.
Inženýři z Williams Advanced Engineering, kteří jsou zodpovědní za vývoj baterií i nabíjecích stanic, se totiž potýkají s mnoha vzájemně provázanými problémy, což vytváří jakýsi dominový efekt a brání integraci nového systému. Je tak velmi pravděpodobné, a nejspíš bude v nejbližších dnech oficiálně oznámeno, že uvedení rychlonabíjení během závodů bude odloženo na začátek nadcházející sezóny 2023/24.
Ostatně se složitou implementací, na níž se váže i značná část sportovních i technických pravidel, navíc uprostřed probíhajícího ročníku, nesouhlasila většina týmů. Jak nyní prozradil the-race.com, testům nových nabíječek měla být vyhrazena i část nováčkovských testů v Berlíně. I tento plán však padá a spíše se očekává diskurz s definitivním závěrem pro letošní sezónu. Ten by mohl zahrnovat alespoň dodatečné testy během nováčkovských jízd v Římě v polovině července.
Wih gokil udah bisa fast charging Formula E nanti pas racing https://t.co/yxT9y6zXOC
— Rio DC (@Riorigami_) September 15, 2022
Takzvaný „Atack charge pit stop“ je absolutní novinkou v prostředí elektrického motorsportu odkazující se na historii F1, kdy bylo běžné v průběhu závodů tankovat. Plánované jsou 30sekundové zastávky, během kterých by vozy měly načerpat okolo 5 kWh elektrické energie. Na světě zatím neexistuje nabíječka, ale ani baterie, která by disponovala potřebným výkonem. Formule E ve spolupráci s Williams Advanced Engineering proto vyvíjí 600kW nabíječku.